YENNEFER: ano, máš pravdu, sešla se asi skupina slabších žáků, každý rok měli jiného učitele, v 1.+2. třídě třídě jich bylo 19, to se ale zdálo p. řediteli málo, tak rozdělil jednu třídu do dalších dvou a naráz jich bylo 30...paní učitelku jsem popsala níže...určitě to byla i její chyba, ale nejen její...proč musí být dětí 30?A copak nejsou i další stovky učitelů už v 50 unavených, se starostmi o vlastní rodinu, mající co dělat, aby pomohly slabším žákům, kterých třeba mají ve třídě několik? Kolik sil jim může zbýt na nadaného, který potřebuje několikanásobnou rychlost výuky, v hodině prý neměla čas na něj vůbec odpoledne 1x týdně hodinu...
V současné škole je jich 17, děti jsou klidné, slušné, vyrovnané ...to se jinak učí...jak dětem, tak učitelům. Ale i zde jsou značné rozdíly. Nadané jsou tam tak 3 - 4 včetně mého syna... Jsou tu většinou děti nadprůměrné, které ty 4 nadaní táhnou - každý v tom svém "oboru" nahoru..tyto děti mají ale zájem se učit,v tom se hlavně odlišují od žáků z lonské Ronyho třídy . Hodina musí být svižná, plná zvratů, změn, nesedí stále jen v lavici...náročná na každodenní přípravu učitele. Ředitelka téměř každý den dělá aspon několikaminutové hospitace všem učitelům, 2x ročně mají 15 ti minutovou ukázku ze všech předmětů práce uč.+ dětí pro rodiče...
Učitelé učí až do 15 -16 h ...Tohle jde delat s tímhle počtem dětí - nejvýše 18, co zde mají, ne se 30, také to dotanou určitě zaplacené, plat v základním školství je pro vysokoškoláka almužna...
Chtěla jsem jen říci, že všechny děti potřebují dobré, pro svou práci zapálené učitele, ale kde je vzít a čím je zaplatit...Budoucnost naše i našich dětí je v těch několika možná 2 - 3 % dětí, které jsou na něco opravdu nadané, dejme tedy alespon jim tyto dobré učitele, nebo je pro ně vyškolme...