POTRAT
tys tento klub nečetl. zachytils pár příspěvků a vyjadřuješ se mimo mísu. Zofiin syn do normální školy chodil... dopadlo to velmi špatně. pokud jí chceš dávat rady, přečti si to celé.
Dále bych tě chtěla upozornit, že tato diskuse nebyla založena proto, aby se někdo navážel do rodičů nadaných dětí za to, že jsou na své děti hrdí. Každý rodič je na své dítě hrdý a předhazovat mu to jako negativní vlastnost je neakceptovatelné.
Všechny děti potřebují podporu a uznání. Všechny. Ani Jaromír Jágr by nebyl tam, kde je, kdyby mu někdo v dětství říkal, že vlastně není dobrý, že ostatní jsou lepší, že má chodit do normální školy (chodil do speciální hokejové, kde bylo všecko podřízeno hokeji), aby nebyl "mimo realitu", jak ty píšeš. Každé nadání potřebuje prostor pro rozvoj. A každé dítě musí cítit, v čem je dobré, že když se bude snažit, dosáhne excelentních výsledků. To, co ty nazáváš "uměle posilovat schopnost" je pouze umožnění rozvoje té schopnosti. jinak ji ubiješ a zapadne.
ALDEMIK
k tomu čarování a sumě vědomostí. myslím, že mi vůbec nerozumíš. ale zkusím odpovědět na tvoje otázky - syn (je mu 7 let) se naučil periodickou soustavu prvků za jeden večer. prostě ho to zrovna zaujalo a chtěl si o nich povídat. paměť mu slouží, no tak si je jen tak mimochodem zapamatoval. ale kdyby prvky neznal, nemohl by řešit chemické rovnice, chápeš? nejde to bez základní znalosti, že třeba O ve vzorci je kyslík a že má protonové číslo 8. je to stejné, jako se čtením a psaním. když neznáš písmenka, nic nenapíšeš a nepřečteš.
Pak se ještě ptáš, kterou část jeho rozvoje považuju za hlavní a co byl hlavní přínos učitele?
Já považuju za skutečně důležitou jedinou věc: aby můj syn byl šťastný. nic jiného. je mi jedno, jaké povolání bude mít a kolik bude vydělávat. nepovažuju za úspěšného člověka, který má postavení a prachy. úspěch je pro mě pouze to, pokud se podaří být šťastný. můj syn je šťastný, když se může něco dovídat a když objevuje. přemýšlí, dumá, zajímá se. není to vyhraněné: někdy se zajímá o přírodní vědy, někdy o matematiku, někdy o češtinu... většinou žije ve své fantazijní říši a "reálné vědy" ho zajímají jen pro realizaci těch fantazií. všechny děti tohle nadchne. on vůbec nerozlišuje kamarády podle nadání. jeho nejmilejší kamarádka (už ze školky) není moc chytrá holčička. ale stejně jako většina dětí se umí zapojit do té fantazie. a tam už je pak jedno, jaké má kdo IQ.
co bych chtěla od učitele? aby moje dítě vedl. aby nebyl zkostnatělý a nevadilo mu, že syn má své slabé stránky (je např. přecitlivělý a někdy se rozpláče). ale to vedl nemyslím pouze vedl k vědomostem (třeba když se v matice omylem objevil příklad 1:2 a on ho vypočítal, tak mu ho učitelka škrtla s tím, že to ještě nebrali, tak to nemá řešit), ale aby mě taky podpořil ve snaze naučit dítě řádu a povinnostem. nejsem nadšená z toho, že v současné době se pořád všichni ohánějí právy, ale povinnosti nikdo plnit nechce. nepřeju si, aby z mého dítěte vyrostl takový člověk. přála bych si, aby učitel mého dítěte měl to dítě rád, ale aby jeho svět nebyl chaos.