• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    FIFI
    FIFI --- ---
    omluvte překlepy, mám jinou klávesnici..
    FIFI
    FIFI --- ---
    Jak někde psala tuším ZOFI, jsou děti, kterým vadí, že jejich spolužáci nemají úkoly, pomůcky atd.. Proč by dítě od ZOFI mělo být zdržováno tím, že paní učitelka řeší proč už zase Pepíček nemá kružítko a Anička Čítanku, Péťa Babičku a Natálka domácí úkol?
    Dítě od ZOFI se přišlo do školy hlavně učit, dozvídat nové věci..a tyhle organizační nedostatky ho prostě zdržují.. Věřím tomu, že když má člověk nadané dítě, tak že to dítě všechyn tyhle nedostatky zdržují, já chápu, že chlapeček od ZOFI v hodinách spal .-)
    FIFI
    FIFI --- ---
    ALDEMIK: já si tedy opravdu myslím, že od výkladu je tu učitel a ne jiný žák. Pokud je žák v něčem napřed, tak má škola zajistit, aby se žák nenudil a škola by měla umožnit slučování tříd - prostě skupinky podle znalostí. Konkrétně mýho kluka taky třeba periodická tabulka zajímá, chemii ještě taky nemá. Zajímala by ho i fyzika, elektrika /obvody/ atd.. Může snad jít můj syn na některé hodiny do vyššího ročníku? Může jít studovat rovnováhu na páce? Může jít dělat chemický pokusy?
    Ne, můj syn je odkázán na to, co mu o tom řeknu já či manžel. Takže manžel s ním probral obvody, já zakoupila tabulku prvků atd..
    Nedávno jsem byla s klukem na testech určených hlavně pro deváťáky k volbě povolání. Bylo mi tam řečeno, že např. gymnazisté mohou docházet na přednášky na VŠ. A to se jedná o úplně jiné budovy a typy škol a studia. Pročpak tohle nejde udělat v běžné ZŠ, kde by to bylo v JEDNÉ budově? Proč musej děti nenadané, ale třeba v něčem napřed, odcházet z místních škol a musej dojíždět? Proč se prostě musej přizpůsobovat dětem, které o učení nemají zájem? Proč mýmu synovi kolikrát večer pípne SMS nebo někdo volá s tím: Hele, cože to bylo za úkol? A proč mýmu synovi třeba včera v 7.40 volá spolužák, v kolik hodin že mají sraz na tom nádraží ? (jeli na exkurzi do ND a měli na nádraží být v 7.50. Sraz ten spolužák samozřejmě nestihl, nakonec vlak tedy ano, ale běžel celou cestu až na nádraží. Ty víš, kde bydlím, proto píšu detaily.
    Proč si žáci nejsou schopni vést Úkolníček a tam si zapsat takovou věc, jako na které stránce se nachází ten úkol? Jak je vůbec možný, že rodiče 11letýho kluka nejsou v obraze o tom, že kluk neví, kdy má kde být, když jedou na exkurzi?

    Ovšem teorii, že lidé, kteří jsou prvorození a musej už v dětství vysvětlovat mladšímu sourozenci (sourozencům) plno věcí, např. pravidla stolních her a tudíž mají prvorození se sourozencem vlastěn lepší vyjadřovací schopnosti a taky si uměj víc věcí, neboť vysvětlováním se vlastně sami učej jsem už slyšela. Přesto - něco vysvětlovat doma bráchovi či ségrře je něco jinýho, než ve škole učit spolužáka..

    Ještě napíšu, že nemám nadané dítě, mám jedničkáře. Loni mu jeden učitel taky říkal, že když už má svoje hotovo, tak má pomoc sousedovi. Taky mi ten učitel pak říkal, že se moje dítě vyčleňuje (syn si četl v autobuse, když jeli na výlet). Toho učitele naštěstí už vyhodili.
    KAI
    KAI --- ---
    Mam trosku pocit, ze se tu s pojmem IQ operuje jako s nejakou absolutni hodnotou, asi jako "merim 195 cm". To je trochu scestne, aneb jak jeden vtipalek rekl "IQ je to, co meri testy inteligence" ;) Napriklad ja podle mensackyho testu jsem temer genialni ;] a v americke populaci bych byla v te fialove zone obrazku dole (lol), ale jak dostanu nejaky komplexnejsi test struktury inteligence, kde se k tomu primota i verbalni cast, nedej boze prostorova predstavivost, je to trochu jinde. Kazdy z testu co jsem kdy delala mi hodi trochu jiny vysledek, treba i podle toho, jak se zrovna vyspim. IQ neni absolutni nemena hodnota. Verim, ze vase deti jsou otestovane profesionaly a sadou komplexnich testu, Sarka Portesovato ma nepochybne zmaknute, jen bych malinko varovala pred absolutnim rozlisovanim "pod 140, nad 140" atd. Zkuste brat ta cisla trosku s rezervou ;)

    Pak mi jeste malinko dre usi to neustale opakovane klise "ty deti jsou nase budoucnost". Vas, maminek, nepochybne :-) Moje? Kdo vi. Mozna ano! Ale mozna taky ne. Nase budoucnost jsou vsechny deti.

    Jinak v momentalne probihajicim "sporu" o spesl tridach pro nadane vs integraci jsem asi spis pro svuj k svemu, i kdyz uznavam, ze to neni lehka otazka. V obycejnych skolach trpi spousta deti, spousta to odskace nejakymi zdravotnimi problemy, o demotivaci ani nemluve a pro vsecky udelat spesl skolu nelze. Mozna ze nejak castecne hrazene studium by bylo fer...kdo vi, nemam jasno.

    Kazdopadne se mi tu vase debata moc pekne cte a tema me zajima, i kdyz muj hlavni zajem v teto oblasti jsou ADHD deti :-)

    Jeste bych se chtela vyjadrit ke zde zminovane zakladce v Brne - Kridlovicka. Ze pry chystaji nejake tridy pro nadane. Ja na tuhle zakladku chodila na druhy stupen do tridy s tzv. "rozsirenou vyukou matematickych a prirodovednych predmetu", ci kyho slaka se to jmenovalo, takze skolu trochu znam. Muj dojem je takovy, ze tyhlety vyberove tridy si tam pan reditel vymysli, aby si tim spravil prumer a reputaci skoly, pac jinak je to skola s velkym poctem grazliku a cikanu. Jen za mych studii tam nekolik ucitelu skoncilo v blazinci. Moje trida byla fajn, bavilo me to (podstatne vic jak na ZS predtim, kde jsem spoluzakama stridave opovrhovala a stridave je ze soucitu doucovala :)) [rodice me jeste dali kvuli nemocem pozdeji do skoly, proste zlo;]) ale ty moresy ostatnich grazl-trid jsme nakonec pochytily taky. Zazila jsem si tam i sikanu od party cikanskejch holek, nastesti jsem byla vzdycky dostatecne drza, takze sem jim to nakonec nejak vratila, ale uzko mi parkrat bylo dost. I presto jsem raci, ze jsem byla tam a ne na stare skole, mozna je to nakonec idealni kombinace, takova trida v takove skole :D aspon jsem se naucila se porvat s ruznymi situacemi, ostatne, nejaky psychicky terorek jsem si zazila i jako prvak na gymplu, to si clovek asi nevybere. Jen jsem chtela varovat, ze dle (nejen) meho dojmu reditel tehle ZS se snazi stavet potemkina a problemy casto resi tak, ze je tutla a zameta pod koberec, hlavne aby se nic nedostalo ven. V soucasnosti trochu pomaham s jednim ADHD klukem co tam chodi a je to bida s nouzi.
    KAI
    KAI --- ---
    CHIMERA: nadpoloviční většina naší populace je podrůměrně inteligentní :-)

    to opravdu nelze, to je nesmysl. IQ je v populaci vzdy rozlozeno podle Gaussovy krivky.

    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    Jak už jsem napsal kdysi dávno, znám spoustu lidí, které mohu směle řadit mezi mimořádně inteligentní děti (spíš teda mládež). Společensky fungují naprosto bez problémů, ale je důležité, aby měli kontakt se sobě rovnými. A neplatí to jenom u inteligentních lidí, člověk prostě nejlíp vychází s lidmi, se kterými má něco společného. To není žádné elitářství, to je prostě společenský fakt, který vám potvrdí každý sociolog.
    MIMA
    MIMA --- ---
    Víte dámy, já tu tak trochu mluvím o sobě :-)))))
    Ale to je dáááávno :-)
    MIMA
    MIMA --- ---
    CHIMERA: Víš, vzhledem k tomu, že já se v jednom vědeckém ústavu pohybuju, tak tomu moc nevěřím.
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    NIMA _ nevím, proč si každej myslí, že nadané děti musí být nemluvní samotáři, kteří nedokážou vyjít s jinými lidmi? A že by jim ublížilo, kdyby utvořili třídy, kde by se jim učitelé individuálně věnovali a tudíž by probírali látku jejich rychlostí - optimálně dva roky za jeden rok v oblíbených předmětech...
    Můj syn je milý upovídaný chlapec, nemá nejmenší problém navázat kontakt s kýmkoliv, at už s dospělým, pubertákem, či malým dítětem. Jezdí do táborů, na 3 týdny každý rok do léčebny, celý rok chodí do několika odlišných kroužků...má snad málo kontaktů s obyčejnými dětmi? Určitě ne, myslím si, že jich má víc, než mnohé jiné dítě jeho věku, které chodí jen do školy a pak sedí samo doma u počítače...
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    CHIMERA: tak já se to tu snažím nějak dlouho - sáhle vysvětlit, a ty tam prskneš jednu větu a sedí to úplně přesně !!!!!
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    MIMA: ale kdo jiný, než někdo z těchto 2-3 % dětí v budoucnu vymyslí něco nového pro lidstvo - lék, technickou vymoženost (i PC a internet není zas tak stará záležitost), jiný pohon pro auta .... pokud by se to povedlo Čechovi, měli bychom z toho užitek ne jen jako jednotlivci, ale také jako Česká republika...ne?
    Můj syn umí pracovat v týmu, kupodivu právě tohle se na té škole učí...a klade důraz, což nemohu říci ani trochu o škole druhé - státní...

    Jak jsem napsala, těch nadaných je tam je jen asi 4děti, a občas se stane, že učitelka po těchto chce i aby vysvětlili látku...kterou oni už umí, druzí zatím ne... asi ví, že jednou budou mít na starosti nějakej kolektiv, že je dobré se to už v dětství začít učit...Ron to dělá rád, protože ty děti se na něj dívají s obdivem a zájmem, dokonce většina i pochopí, co jim říkal. V jeho bývalé třídě by ho schválně rušili, pokřikovali na něj, o přestávce by se mu smáli...a nepochopili by nic. Jeho by to do budoucna jen znechutilo - odradilo...
    Už to tu píší po několikáté...my byly 3 roky v normální základní škole a synovi to pouze sebralo chut do učení, sebevědomí,zdraví, víru v přátelství, ...a nevím jak by to skončilo, kdyby od tud neodešel...V jiné státní škole nadané dítě pro velký počet dětí nechtěli...Co tedy jsem měla dělat.? Jsem samoživitelka a celou částku co bude soukromá škola stát, jsem si půjčila!
    Proč jsou naší společnosti nadané děti na obtíž?
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    MIMA ano, v dnešní vědě pracují týmy. ale jsou to týmy nadaných až mimořádně nadaných lidí :-) ne jeden vědátor a 20 poskoků :-)
    MIMA
    MIMA --- ---
    Vaši diskusi čtu už dost dlouho a teprve teď jsem poprvé pocítila chuť se připojit.
    Nesouhlasím s tím, že naše budoucnost je v tom 2-3% dětí. Inteligence, schopnost vstřebávat poznatky .. nebo jak to chcete nazvat ... je nesmírně důležitá, ale v dnešní vědě se daleko víc cení schopnost pracovat v týmu .. a to i s těmi, kteří svým IQ nepatří do vyjmenované skupiny. Doba osamělých objevitelů už je dávno pryč. A bohužel většina dětí s vysokým IQ není na mezilidskou komunikaci právě nejnadanější. A je to docela pochopitelné, protože jejich schopnost spojovat fakta je podstatně dál a vysvětlovat to těm ostatní je děsně obtížné.
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    YENNEFER: ano, máš pravdu, sešla se asi skupina slabších žáků, každý rok měli jiného učitele, v 1.+2. třídě třídě jich bylo 19, to se ale zdálo p. řediteli málo, tak rozdělil jednu třídu do dalších dvou a naráz jich bylo 30...paní učitelku jsem popsala níže...určitě to byla i její chyba, ale nejen její...proč musí být dětí 30?A copak nejsou i další stovky učitelů už v 50 unavených, se starostmi o vlastní rodinu, mající co dělat, aby pomohly slabším žákům, kterých třeba mají ve třídě několik? Kolik sil jim může zbýt na nadaného, který potřebuje několikanásobnou rychlost výuky, v hodině prý neměla čas na něj vůbec odpoledne 1x týdně hodinu...

    V současné škole je jich 17, děti jsou klidné, slušné, vyrovnané ...to se jinak učí...jak dětem, tak učitelům. Ale i zde jsou značné rozdíly. Nadané jsou tam tak 3 - 4 včetně mého syna... Jsou tu většinou děti nadprůměrné, které ty 4 nadaní táhnou - každý v tom svém "oboru" nahoru..tyto děti mají ale zájem se učit,v tom se hlavně odlišují od žáků z lonské Ronyho třídy . Hodina musí být svižná, plná zvratů, změn, nesedí stále jen v lavici...náročná na každodenní přípravu učitele. Ředitelka téměř každý den dělá aspon několikaminutové hospitace všem učitelům, 2x ročně mají 15 ti minutovou ukázku ze všech předmětů práce uč.+ dětí pro rodiče...
    Učitelé učí až do 15 -16 h ...Tohle jde delat s tímhle počtem dětí - nejvýše 18, co zde mají, ne se 30, také to dotanou určitě zaplacené, plat v základním školství je pro vysokoškoláka almužna...

    Chtěla jsem jen říci, že všechny děti potřebují dobré, pro svou práci zapálené učitele, ale kde je vzít a čím je zaplatit...Budoucnost naše i našich dětí je v těch několika možná 2 - 3 % dětí, které jsou na něco opravdu nadané, dejme tedy alespon jim tyto dobré učitele, nebo je pro ně vyškolme...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    nene, podprahové reklamy nemyslím. myslím ty úplně polopatistické.
    stejně se lidi nachytají, protože prostě nemyslí. nemyslí.
    a smůla hloupého člověk není v tom, že je hloupý, ale že je nepoučitelný. to je největší hloupost, jakou znám.
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    ZOFI: me zase znamky neprijdou az tak smerodatne, i kdyz je mozne, ze se tvuj syn dostal do tridy s vice slabymi zaky, to se stava... ale radeji pouzivam korektnejsi terminy :-) navic to ani nevypovida tolik o zacich, zvlast ve treti tride, jako spis o uciteli...
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    CHIMERA: tak reklamy jsou delane tak, aby utocily na podvedomi, tak jaky div :-)
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    YENNEFER: nezlob se, ale děti, kterým ve 3. třídě nevadí 3 na vysvědčení, a z pětek se jenom smějí, jsou podprůměrné, nic špatného tím nemyslím. Takové děti měl syn ve třídě. A kvůli nim musela učitelka postupovat s učivem ještě pomaleji, než je v normální třídě obvyklé - tedy v alespon v matematice určitě...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    YEN ačkoli - víš, proč jsou účinné primitivní reklamy, nad kterými třeba ty nebo já nevěřícně kroutíme hlavami?
    protože nadpoloviční většina naší populace je podrůměrně inteligentní :-)
    objev marketingu :-)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ALDEMIK mimochodem, pokud tobe se daří vždy a všechny děti motivovat k zájmu a radosti z učení, získalas mimořádné pedagogické nadání - nejsi průměrná učitelka. a s tím se budeš muset smířit :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam