• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    FIFI
    FIFI --- ---
    ZUZKAOU: můj syn to SCIO teď psal 3x. Na podzim, v únoru a v březnu. Je v páté třídě.

    Výsledky měl tyto:
    Březen:

    Počet řešitelů: 1023 (počet studentů dané varianty testu, kteří se účastnili testování - ze kterých byla počítána percentilová tabulka)



    Předmět Správně Špatně Skóre Percentil
    Matematika 30 0 30 96 - tady měl správně úplně všechno
    Český jazyk 34 4 32.67 91 - tady měl 4 špatně, něco nezaškrtl, nebyl si jistý, kdo to byl jidáš- tak to vynechal, za to se mu nic neodečítá
    Obecné studijní předpoklady 56 2 54.75 94

    Před tím měl ty percentily M 96 ČJ 61 OSP 91 (psaloto 497 dětí) a na podzim: M 93 ČJ 95 OSP 91 (psalo to 598)

    Jenže u přijímaček psát SCIO nebude, to je na tom nejlepší :-))

    On ten percentil nějak souvisí s tím, zda by nemělo dítě mít problém se dostat na VŠ? (Teda asi néééé v páté, někde výš, jak jsi to psala Ty...?)
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    HRABALKA: takový názory budou pořád :) Stačí jedna špatná soukromá a hned jsou špatné všechny.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    já nevím, kde se ta lenost v těch chytrých bere.
    fakt nevím.
    já mám iq jenom 129, ale vždycky jsem se ráda učila a ráda jsem taky uměla předvést výsledky učitelům :-) oni měli radost, já měla radost... a škola byla fajn.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Jinak za mých gymnaziálních let OGB se pravidelně umisťovalo velmi vysoko (v první desetině) takových těch srovnávacích testů, teď nevím, jak se tenkrát jmenovali.

    A psalo se to vážně plošně, ne jen vybraní studenti.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    HRABALKA: a o tom jsem psala, že nevím jak teď, ale první tři generace maturantů buďánky byli ti chytří, ale líní, takže procpat se přijímačkami bylo velmi náročné.

    Ostatně mě vyšel nějaý 98 percentil u starého scio testu studijních předpokladů (r. 2000, teď už jim to nevychází na gaussovku, nebo se to všichni naučili dělat) a podle toho bych při studiu na VŠ neměla mít nejmenší problém, že?

    No tak první zkouškové zahrnující drcení se nazpamět pro mě bylo velmi, velmi tvrdý náraz na realitu.

    Současné OGB na tom dle mého bude lépe, neboť že jsme neukáznění a flákači, si všimli pedagogové velmi rychle a došlo jim, že to souvisí se stylem požadavků na studenty ;-)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    a kdepak tu statistiku našla? to by mě zajímalo.
    HRABALKA
    HRABALKA --- ---
    CHIMERA: ona to brala prý podle statistiky umístění absolventů na VŠ
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    HRAB tady na nyxu je absolventka Buďánky Zuzkaou... a myslím, že byla spokojená :-)
    si myslím, že tvoje tchýně na Buďánku ani nepáchla, tak prd může vědět :-)
    HRABALKA
    HRABALKA --- ---
    ZOFI: hm, bohužel někteří zapšklí kantoři na ně plivou špínu. Tchýně jako bývalá "profesorka" státní školy mi pomlouvá gympl Buďánka (a další soukromé gymply), o kterém jsem jí vyprávěla v souvislosti s neteří, která tam byla premiantkou. Že prý ji stejně nevezmou na vejškou atd... což mě štvalo za tu neteř (a stejně ji vzali :-D)
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    můj ve 4. třídě hraje také tyto hry a jiné, zaměřené na logiku, vydrží klidně i 3 hodiny, ale to se mu podařilo asi 2x, když jsem na něj zapomněla, jinak v týdnu může jen v úterý 2 hod, , ostatní dny má kroužky, o víkendu jeden den tak 3 hod, rozěleno na 2x...občas dělá z NETU úkoly, anglinu, přírodopis...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    MARK moje dítě o net zatím nijak velký zájem nejeví, jen když něco hledáme.
    jinak tam hraje rád hry na minihry.cz nebo superhry.cz
    nechávám ho tak 30 minut denně... a bývám ve stejném pokoji, takže bych viděla, kdyby něco "páchal" :-)
    KAI
    KAI --- ---
    CHIMERA: Mohla bys to tam jít někdy vobčíhnout - třeba až bude den otevřených dveří?
    Ted jsu tezce vytizena do cervna, koncim skolu a nestiham :/
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    Jenom taková odbočka - sice se to netýká přímo našeho tématu, ale čtení je to zajímavé. http://zpravy.idnes.cz/studenti.asp
    Píšou to studenti středních škol a téma je Výchova a tresty.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    Nevim, jestli je mozny najit nejaky standard a nadstandard v oblasti vedomosti... Jakoze v cestine bych treba brala jako standard to, že dokáže vyjádřit svoje myšlenky a pocity čtivou a srozumitelnou formou, nadstandard že třeba vytvoří formálně dokonalou inteligentní esej nebo tak něco, záleží, pro jaký stupeň se to určuje. Něco podobného ve fyzice - standard jako základní pochopení chemických dějů a stavby látek, se kterými se člověk setkává, nadstandard jako ty výpočty a podobně. i když je mi jasné, že se to dost těžko odděluje...
    HRABALKA
    HRABALKA --- ---
    ZUZKAOU: na nadstandard bych neprohlašovala nic, každému co jeho jest. Nicméně opravdu trochu závidím těm, kdo si většinu vědomostí ze ZŠ, SŠ a VŠ uchovali. Já to o sobě říct nemůžu, jedno vytěstnilo druhé, z dějepisu si pamatuju pár datumů kolem Karla IV. a zbytek je bída, což mě upřímně hodně štve. A přestože se snažím si třeba právět tu historii vědomě znova opakovat a dávat do souvislostí, jde to pomalu a stejně je to jak plivnutí do vody.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Směřovala jsem k tomu, že prohlásit nějaké vědomosti za nadstandart je sice prima a určitě bychom si mohli z fleku vycucat milion zbytečných informací co do nás nacpali. Jenže pokud by to do nás hustili smysluplně a komplexně, tak by datum 1212 zlatá bula sicilská dávalo velký význam....
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    HRABALKA: no to je ono - chemie povětšinou pro mě byla to samé co ty píšeš, dokud nám to chemikářka někdy ve třeťáku nezačala servírovat pořádně... Pak už i větší část těch reakcí začala dávat smysl ...

    Jistě že biochemka je nechutnost a milion vzorců co se člověk musí naučit. Ale základ je logickej....
    HRABALKA
    HRABALKA --- ---
    ZUZKAOU: já ty soli plácla jako příklad, který mě napadl.. pro mě byla chemie něco, co mi znělo ve škole jako právě jako to scifi, i když mě chemie svým způsobem bavila, ale učitelka mi to asi nedokázala vysvětlit tak, abych to pobrala od základů, takže jsem se to doslova učila zpaměti. Já nejsem žádný velký logik a spoustu věcí, které třeba můj muž dovodí, já se prostě musím nadrtit, protože neodvodím téměř nic :-D (kromě sousedských a partnerských problémů a tak :-))
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    HRABALKA: vzorce složitých solí mohou být značný nadstandart, ale základní pochopení jak chemie funguje (a to fakt není mechanické počítání čísle a mocnosti prvků) mi přijde jako základ, který je bohžuel prezentován jako nadstandart.

    Mě to bylo odhaleno až asi ve třeťáku na gymplu, kdy mi nespojité chemikální nesmysly začaly dávat nějaký celistvý obraz, protože jsme měli slušnou učitelku.

    O tom, že fyzika a hlavně fyzikální myšlení je důležité ani nemluvě... Ovšem k tomu ale potřebujete zdánlivě nepotřebné matematické dovednosti, protože jinak z vás bude blouznivec vykládající o kvantové fyzice, o které si přečetl na nějaké new age webové stránce...

    Ono odělit co je standart a co nadstadart jde docela těžko. Je potřeba vědět kdo byly ruchovci a lumírovci? POkud se to člověk jen naučí na maturitu, odříká to a netuší pozadí a souvislosti (propojit s dějepisem), tak je to zcela zbytečná informace. Ale z národního obrození a pokusu o český nacionalismus/romantismus vlastně vychází naše dějiny 20.stol ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam