• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    FIFI
    FIFI --- ---
    ZOFI: já tedy prvňákovi kapesný nedávám..
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    ZOFI: me tyhle srovnani a uctovani prijdou dost mimo... dite si snad clovek neporizuje aby na nem vydelal :-(
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    http://fincentrum.idnes.cz/dite-vyjde-na-dva-miliony-korun-dmv-/viteze.asp?c=A080414_122213_viteze_hla

    http://fincentrum.idnes.cz/kolik-stoji-dite-od-narozeni-az-do-dospelosti-fa3-/viteze.asp?c=A080414_120608_viteze_hl

    ještě si přečtěte, co nás stojí naše milé děti....a co teprv ty , co nemají jen 1 kroužek, ale hned několik... co na své astma, alergie potřebují každý rok moře...
    či pro své nadání soukromou školu... viz to moje....a k tomu porovnejte výši alimentů...
    FIFI
    FIFI --- ---
    nebo tohle: Jak četli stále víc, vylepšil se jim i pravopis. A jak jsem poznala bez diktátů že se lepší? Prostě se mne stále méněkrát ptali, jak se které slovo píše.

    To by v češtině asi nešlo, ne?
    FIFI
    FIFI --- ---
    ZOFI: na ten poslední článek nemám. Je tam plno věcí, které v ČR fungují úplně, ale úplně jinak. Kupříkladu:

    Skeptici namítali, že děti vzdělávané doma postrádají sociální kontakty. Jenže stačí si uvědomit, že děti ve škole jsou většinu času samy v lavicích.

    (v ČR sedí děti po 2)
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    http://www.baraka.cz/baraka/Baraka/b_3/b_3_inteligenci_je_vic.html

    tento článek je také docela zajímavej - jak jste se tu bavili někdy na začáku - jaké jsou inteligence, je to tu docela dobře popsáno (jazyková, pohybová, prostorová, hudební, matematicko- logická, komunikativní...)

    http://www.baraka.cz/baraka/Baraka/b_3/b_3_vyuka_doma.html

    tento článek se zamýšlí nad výukou dětí doma...

    http://www.baraka.cz/baraka/Baraka/b_3/b_3_jak_se_vyviji_ditsky_mozek.html

    zde se dovíte, že již 10 týdnů po početí je mozek embrya aktivní...jak je důležité dětem již v útlém věku číst... a že vývojem dětí se zabývá (a píše články) i taková žena, jako je Hillary Clinton...
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    Děkuji, ale já na tom zas takovou zásluhu nemám, jen mám z něj radost...
    Ještě k tomu článku - je trochu delší, ale stojí za to si ho pořádně přečíst, zamyslet se, hlavně poslední dva krátké odstavce....
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZOFI moc gratulujeme! :-)
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    http://www.baraka.cz/baraka/Baraka/b_3/b_3_jsme_tak_bohati.html

    vkládám poslední článek...
    četla jsem ho asi před rokem, kdy měl synem obrovské zdravotní problémy....které se změnou školy téměř 100% vyřešily. Hodně jsem si po přečtení článku ujasnila...pochopila, co vlastně syn potřebuje a prachy, které taky nemám (chiméro) prostě nějak sehnala - obětovala... Byl to docela risk, taky jsem nemohla vědět, jaké to tam bude...a můj názor je, že tyto děti (ne nadprůměrné, ale nadané, lidi si ty 2 pojmy pletou) MUSÍ MÍT speciální výuku, rychlejší a rozšířenou, a to jim normální základka dát prostě nemůže...a kdo takové dítě nemá - nic o tom neví - at nerozhoduje...
    zdá se, že autor toho článku je ředitel, nebo učitel na gymplu Budánka v Praze, zminuje se o ni...

    Jinak se musím "pochlubit" - Ron se v březnu umístnil na 1. místě v matematické soutěži klokan a na 5. místě v miniolympiádě 4. tříd ve městě Brně... samozřejmě - on spokojený není, na příští rok si dal závazek, že musí být mezi prvními 3... jo, co já bych za to dala, se jen dostat mezi vybrané (jsou to ti 2-3 nejlepší ze školních kol) zúčastněné....
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZOFI zaregistrovali něco nového od dřívějších dob? já ne.
    a že děti z programu Obecná škola se naučí míň, to bylo jasné předem.
    je to stejné jako s waldorfskými školami - děti jsou tam víc v pohodě, protože se na ně netlačí, ale když se mají dostat na náročnější školy, nezvládnou buď přijímačky, nebo potom ten tlak při výuce a zkoušení.
    jsem ráda, že u nás ve škole je to skloubené. v látce se postupuje dost rychle a probírá se dost hluboko, ale mají i dost času na odpočinek a válení po koberci :-) nevím, k čemu by byla škola, která by dítě jen naučila hledat na internetu... takové schopnosti se u žádných přijímaček netestují :-)
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    http://www.rodina.cz/clanek31.htm

    protože se tu nic neděje, vkládám odkaz na článek o 8 letých gymplech...tak si aspon počtěte...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZOFI dávám ten odkaz na nástěnku.
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    http://www.rodina.cz/clanek6110.htm

    Přečtěte si článek o nadaných dětech...
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    QZUZKA: Aha, tak oni to přepočítávají dost složitě... No, ale je pravda, že tohle je trochu OT. (I když - člověk s tak vysokým percentilem se asi může považovat za nadaného.)
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    TRAVIX: nene, právě opačně... opravdu se NSZ přepočítává i "podle kvality uchazečů" (http://www.scio.cz/in/2vs/nsz/percentil.asp)... což stejně neřeší to, že za bezchybný oddíl testu je 97 prostě málo (zkazilo mi to v tom termínu průměr..).

    Desetiny náhodné jsou vždy, to jistě. Ale testy u Scia jsou (podle vyjádření zástupců Scia loni na předávání cen) zaměřené tak, aby spolehlivě testovaly většinu.. ne extrémy..

    Mám dojem, že by to tu mohlo být trochu OT..
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    QZUZKA: "jak kvalitní konkurence tuto variantu psala" už je riziko pužívání percentilu. Pokud tuto variantu testu psali samí géniové, nedostaneš vysoký percentil, ani kdyby ses rozkrájela. Pokud by ji psali samí pitomci, budeš mít hodně, i když nejsi ve formě. Ale vzhledem k tomu, že se to dělí náhodně (a že NSZ dělají tisíce lidí), je tenhle problém minimalizovaný - v praxi to téměř nehraje roli.

    Ale máš pravdu - ty desetinky už jsou spíš o náhodě. Ale to máš při každým typu testu.
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    TRAVIX: já tomu teoreticky rozumím, ale tehdy mě to trochu naštvalo - šlo mi o absolutní umístění (a hlavně s ním spojenou prémii) a za plný počet bodů v sekci nebyl percentil 100.. scio pak uznalo, že konkrétní hodnoty percentilu nad 95-96 jsou už v podstatě o náhodě...

    ten přepočet je ještě komplikovanějí - mám dojem, že u maturantů se počítá i "jak kvalitní konkurence tuto variantu psala"
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    Ano, ale to je právě smysl percentilu. Hlavní důvod, proč se používá přepočet na percentil je, že se smažou rozdíly mezi variantami testu. Pokud jsi měla ve druhém testu víc bodů, je možné, že ten test byl lehčí. Ani největší profesionál ti nesestaví dva naprosto stejně náročné testy.
    Proto se používá percentil. Pokud je jeden test těžký, všichni účastníci dostanou méně bodů. Pokud je test lehký, účastníci dostanou více bodů. A určitě uznáš, že by nebylo fér, kdyby přijímali lidi na VŠ jenom proto, že náhodou psali trochu jinou variantu testu. Proto se spočítá percentil - srovnání s ostatními, kteří píší stejnou variantu. Pokud jsi např. lepší než 90% lidí, dostaneš percentil 90, ať píšeš jakkoliv lehký nebo náročný test.
    FIFI
    FIFI --- ---
    QZUZKA: no to je právě ten chaos, lepší percentil, více bodů uáááá z toho by jeden upadl :-)

    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    TANAIS: naučit se dá do určité míry - naučením se zlepší výsledek o pár (nebo třeba deset) percentilových bodů.. ale když má někdo "přirozený výsledek" 40, pravděpodobně se nenaučí na 70...
    a mně loni lepší percentil vyšel z prvního testu, než z druhého (kde jsem zase měla více bodů..)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam