• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    Vše okolo vzdělávání a výchovy mimořádně nadaných dětí. Hledáme všechny druhy nadání!

    Čtěte prosím nástěnku! Jsou tam podstatné informace!

    „Mnoho nadaných a talentovaných dětí, jestliže se jim nedostává odpovídající podpory, upadá a nerozvíjí své nadání, které by je mohlo dovést k vědeckým objevům, umělecké tvorbě, umožnilo by jim stát se vůdčími osobnostmi nebo prostě jen šťastnými lidmi, s přiměřenou sebedůvěrou. Ignorováním talentů ztrácí i společnost. Ztrácí tvořivé vůdčí osobnosti ve vědě, umění, politice a získává frustrované odpadlíky ze škol, společnosti, veřejného života a někdy i ze života vůbec.“ (Erica Landau, zakladatelka Institutu pro nadané a talentované děti, Tel Aviv)
    rozbalit záhlaví
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    CHIMERA: školila si někdy učitele? Mnozí by nejraději dostali síťový diagram s postupem jak něco dělat.

    Nejde o to, že bych nevěděla co bych jim chtěla předat. Ale potřebovala bych na to dvoutýdenní seminář obsahující práci se skupinou. Spíš bude výzva vymyslet to tak, aby na konci byli učitelé spokojení a přesvědčení že dostali něco užitečného a chtěli další seminář.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZUZKAOU: já teda nevím, ale proč si myslíš, že seminář je od toho, abys něco odvykládala? na odvykládání je přednáška. seminář je interaktivní... musíš je vtáhnout do dění :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Tak příručku pro kraj bude psát někdo jinej, náš návrh s Tomášem Houškou byl shledán příliš dlouhým a odborným. (principy underachivementu a inkluzivíní školy prostě na 50 stránkách nevysvětlím).
    Teda hlavně jsem asi podcenila marketingovou stránku toho našeho konceptu, protože jsem to prostě poslala tak jak jsme to vymysleli a nepřeložila to do americko vysvětlujícího small talku neobsahujícího odborné názvy. (dobře, tohle už je jen uražená ješitnost)

    Tak jsem vážně zvědavá, jak se s tím poperou.

    Ale má to lepší stránku, teď se mi ozvali, že by potřebovali někoho na semináře s učitelema, na což se jim chci vnutit, i když mě tedy trošku jímá hrůza, protože si myslím, že úspěšnost práce s nadanými studenty na SŠ závisí především na osobnostních charakteristikách učitele.

    Umím si to představit jako nějakou "svépomocnou" skupinu učitelů, ale ne moc jako seminář, kam přijdu, odvykládám jim teorii a praktické tipy a oni to pak půjdou aplikovat... Bude spousta legrace!
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    A co jsou teda hlavní body OGB konceptu?
    ZOFCZ
    ZOFCZ --- ---
    ZUZKAOU: ale hlavně současná OGB už je něco jinýho než "staraá Buďánka". Nedokážu říct jestli lepší, nebo horší :D Jenom... jiná.
    ZOFCZ
    ZOFCZ --- ---
    ZUZKAOU: Na Keplera šlo několik lidí od nás, jeden např. kvůli lepší výuce matiky, ale vrátil se, protože zjistil, že je to ještě horší než u nás. Ale několik lidí na Keplerovi zůstalo, takže je to asi individuální. Často jsme srovnáváni s PORGem, asi i právem, protože PORG má peníze na kvalitnější výuku než my, ale my zase máme třeba ten "lidský potenciál"... ale osobně nikoho z PORGu neznám.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ZOFCZ: Jake jsou ostatni stredni skoly zamerena na nadane zakz, a cim je soucasna Budanka lepsi?

    To neni utok, jen me to zajima.

    (treba me vzdycky prisla Kelperka lepsi, a to jsem z mytickych let prvnich absolventu, propojenosti vyuky s uciteli na VS a tak.)
    ZOFCZ
    ZOFCZ --- ---
    CHIMERA: Osmileté gymnázium Buďánka :D:D:D
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZOFCZ: ZUZKAOU je absolventka tohoto gymnázia...
    a co je OGB nevím.
    ZOFCZ
    ZOFCZ --- ---
    zdravím, právě jsem objevil tento klub a pokusím s ezapojit do diskuze - studuji na osmiletém gymnáziu Buďánka (gymnázium zaměřené na výuku nadaných dětí, škola funguje od devadesátých let - web www.budanka.cz ). Mám pocit že výuku nadaných dětí vzala moje škola celkem za správný konec a v porovnání s ostatními takto zaměřenými školami je celkem na výši. Máte někdo nějaké zkušenosti s OGB?
    SHARK_A
    SHARK_A --- ---
    ahoj, sorry za spam....ale kdybyste někdo chtěl nějaký hračky pro děti....tak se ozvěte :)

    [ OFFERINGNABÍZÍM: ÚPLNĚ NOVÉ DĚTSKÉ HRAČKY OD PAFAASu / Praha ]

    ještě jednou sorry moc...
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    ZUZKAOU: na té konferenci jsem ze zvědavosti i s kamoškou s taky nadaným synem - byla...sborník mi poslali...
    syn taky studuje Jarošku... ale v primě je s matikou na to, že je v matematicke třídě - docela zklamanej, nebaví ho to - pro něj je to také neustálé opakování naučeného.... nechápe, že třetina třídy to tak rychle nepochopí - jsou tam i 4 a na vyzo má za 1 z matiky jen sotva půlka z 30 dětí... co bys poradila ... učitel s ním nic navíc dělat nechce, prej je to těžké dost a bude v dalším roce, ale Rony se nudí...zato v češtině - diktáty, je to pro něj náročné za každou chybu o 1 stupen dolů... tedy dostal už tři 3, ze slohu také - opraveno na 2, nějaké učení zpaměti tam není... takže je z ní docela neštastnej... ta první dvojka na vyzo ho dost mrzí...no a jak se to dověděla uča z angliny - měl tam stejně dvojek jak jedniček dala mu ji též... ani ho nevyvolala...

    Takže závěr mého syna z prvního pololetí - čeština těžká, matika lehká, přísné známkování... větší nároky na celkové vědomosti studentu...velmi se cení aktivita ( nespat v hodinách) a tu má naštěstí dostatečnou...
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    CHIMERA: Hele - jakým způsobem se dr. Dan dostává k funkcím je docela záhada. Bohužel podrobnosti tancují okolo hranice pomluvy ...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZUZKAOU: jestli nadané děti vybírá ten stejný magor, který selektuje soudce... tak potěš nás Pán Bůh. Kterej magor mu tu funkci dal?
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    jinak tady je sborník příspěvku z jakési brněnské konference
    http://jcmm.cz/cz/data/sbornik_final.pdf

    - informační hodnota nic moc, ale jsou tam konkrétní jména a co kdo dělá.

    Při čtení toho sborníku jsem čím dál tím zvědavější, jakými že metodami J. Dan diagnostikuje ty nadané děti, protože tam o tom má článek, a neřekne ani slovo, co za konkrétní metody používá. Teda krom fráze o komplexním anamnesticko-diagnostickém vyšetření.

    Přičemž tento pán má na starosti taky výběr budoucích soudců a jeho metody a hlavně výsledky jsou docela smutně známy většině studentů a absolventů práv.

    No a hlavně do toho programu nadaných jihomoravských studentů nepřijal mého kamaráda, který loni dodělal maturitu na jarošce (matematické gymnázium) a zároveň ukončil druhý ročník na FI muni, kde měl nějaké speciální povolení studovat...
    ( a kromě toho že je chytrej jak opice, tak je sociálně zdatnej, sportovně relativně nadanej, pohlednej, vtipnej a vůbec. Ještě že mu je jen 20 ;-)))
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Ha - i v Brně je třída pro nadané děti.

    http://www.zsuvoz.cz/doku.php?id=nadane_deti:start
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    stránky pro podvýkonné studenty.

    http://www.appliedmotivation.com/Readings.html
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZUZKAOU: jo, piš sem všechno,
    protože já jsem momentálně dost zklamaná z toho, kde je teď můj svišť, nechce ani chodit do školy, tak přemýšlím, co s ním dál...
    individuální plány máme úplně nesmyslné, a individuální fakt nejsou :-)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    A ke stažení Houškova Inkluzivní škola
    - http://mojeskola.net/files/inkluzivni_skola_2007web.pdf


    Jinak dotaz - je tu nějaký středoškolský pedagog?
    Má zvýšená aktivita v tomhle fóru je zapříčiněná snahou předsvědčit úřednice na JCMM, že my dva s Houškou jsme nejlepší, kdo jim sepíše příručku pro pedagogy a ráda bych konzultovala návrh osnovy té příručky.

    zároveň - pokud byste nebyli proti, tak bych si sem odkládala nalezené internetové zdroje, popřípadě pokud víte o středních školách, kde to dělají dobře, nebo o nějakých projektektech pro středoškoláky, sem s nima.

    Úplně nadšená bych byla zejména za smysluplný plán individuální péče o extrémně nadaného člověka na střední škole.

    Tedy v případě, že tu příručku budou chtít po nás, ale spoléhám na Houškův životopis ;-)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ZOFI: ještě mě napadlo, že pokud byla zformovaná skupina rodičů okolo toho klubu nadaných, a PPP na ně nemá zdroje, tak by to možná vzala třeba Bethesda, nebo to rodiné centrum na Josefské, kteří umí divezifikovat zdroje a nejsou tedy jen odkázaní na městský rozpočet...
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ZOFI: Nezapadnou do průměru. Buď mají dobré rodinné zázemí a fungujou normálně, jen je prostě nebaví škola a mají to jako lekce frustrace ze světa a nebo to zázemí nějak nefunguje a dotyční jsou buď průšviháři v odporu a nebo různě neurotičtí, protože rodina na ně má vysoké požadavky, které nejde ve světě realizovat.

    Jinak v JKM vznikly dvě základky pro nadané - ve Znojmě a v Uherském hradišti (teda nejsem si jistá, jestli UH není zlínský kraj, ale je to Jižní Morava.)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam