• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    SHARK_A
    SHARK_A --- ---
    čau, pro mimořádně nadané dítě s řidičskými schopnostmi :)

    [ OFFERINGNABÍZÍM: ELEKTRICKÁ MINI ČTYŘKOLKA 6V ( černo - stříbrná ) / Praha / 1000 CZK ]

    a pro ostatní :) [ OFFERINGNABÍZÍM: ÚPLNĚ NOVÉ DĚTSKÉ HRAČKY OD PAFAASu / Praha ]

    (sorry za spam, ale je to výhodný, tak dám maminkám vědět :) )
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    CHIMERA: No moje zkušenost je, že jim nejdřív musíš opečovat úzkosti, že se na ně budeš dívat zkrz prsty a nebo je poučovat.

    Nejvtipnější sortou vyskoškoláků jsou dálkoví studenti-policajti na FSSTV ;-)

    Ale uznávám, že to je dost OT.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZUZKAOU: já občas učitele učím... ale to bych moc nechtěla rozebírat, páč je to dle mého nejhloupější sorta vysokoškolsky vzdělaných lidí, ač občas nějaká světlá výjimka se vyskytne :-)
    žvýkají jak krávy, chápou pomalu a vzbudit zájem mě stojí 10x více sil, než u jiných cílových skupin :-)
    chtěla jsem říct to, co máš v poslední větě... že rozhodující je vzbudit zájem, aby to mohlo pokračovat.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    CHIMERA: školila si někdy učitele? Mnozí by nejraději dostali síťový diagram s postupem jak něco dělat.

    Nejde o to, že bych nevěděla co bych jim chtěla předat. Ale potřebovala bych na to dvoutýdenní seminář obsahující práci se skupinou. Spíš bude výzva vymyslet to tak, aby na konci byli učitelé spokojení a přesvědčení že dostali něco užitečného a chtěli další seminář.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZUZKAOU: já teda nevím, ale proč si myslíš, že seminář je od toho, abys něco odvykládala? na odvykládání je přednáška. seminář je interaktivní... musíš je vtáhnout do dění :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Tak příručku pro kraj bude psát někdo jinej, náš návrh s Tomášem Houškou byl shledán příliš dlouhým a odborným. (principy underachivementu a inkluzivíní školy prostě na 50 stránkách nevysvětlím).
    Teda hlavně jsem asi podcenila marketingovou stránku toho našeho konceptu, protože jsem to prostě poslala tak jak jsme to vymysleli a nepřeložila to do americko vysvětlujícího small talku neobsahujícího odborné názvy. (dobře, tohle už je jen uražená ješitnost)

    Tak jsem vážně zvědavá, jak se s tím poperou.

    Ale má to lepší stránku, teď se mi ozvali, že by potřebovali někoho na semináře s učitelema, na což se jim chci vnutit, i když mě tedy trošku jímá hrůza, protože si myslím, že úspěšnost práce s nadanými studenty na SŠ závisí především na osobnostních charakteristikách učitele.

    Umím si to představit jako nějakou "svépomocnou" skupinu učitelů, ale ne moc jako seminář, kam přijdu, odvykládám jim teorii a praktické tipy a oni to pak půjdou aplikovat... Bude spousta legrace!
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    A co jsou teda hlavní body OGB konceptu?
    ZOFCZ
    ZOFCZ --- ---
    ZUZKAOU: ale hlavně současná OGB už je něco jinýho než "staraá Buďánka". Nedokážu říct jestli lepší, nebo horší :D Jenom... jiná.
    ZOFCZ
    ZOFCZ --- ---
    ZUZKAOU: Na Keplera šlo několik lidí od nás, jeden např. kvůli lepší výuce matiky, ale vrátil se, protože zjistil, že je to ještě horší než u nás. Ale několik lidí na Keplerovi zůstalo, takže je to asi individuální. Často jsme srovnáváni s PORGem, asi i právem, protože PORG má peníze na kvalitnější výuku než my, ale my zase máme třeba ten "lidský potenciál"... ale osobně nikoho z PORGu neznám.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ZOFCZ: Jake jsou ostatni stredni skoly zamerena na nadane zakz, a cim je soucasna Budanka lepsi?

    To neni utok, jen me to zajima.

    (treba me vzdycky prisla Kelperka lepsi, a to jsem z mytickych let prvnich absolventu, propojenosti vyuky s uciteli na VS a tak.)
    ZOFCZ
    ZOFCZ --- ---
    CHIMERA: Osmileté gymnázium Buďánka :D:D:D
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZOFCZ: ZUZKAOU je absolventka tohoto gymnázia...
    a co je OGB nevím.
    ZOFCZ
    ZOFCZ --- ---
    zdravím, právě jsem objevil tento klub a pokusím s ezapojit do diskuze - studuji na osmiletém gymnáziu Buďánka (gymnázium zaměřené na výuku nadaných dětí, škola funguje od devadesátých let - web www.budanka.cz ). Mám pocit že výuku nadaných dětí vzala moje škola celkem za správný konec a v porovnání s ostatními takto zaměřenými školami je celkem na výši. Máte někdo nějaké zkušenosti s OGB?
    SHARK_A
    SHARK_A --- ---
    ahoj, sorry za spam....ale kdybyste někdo chtěl nějaký hračky pro děti....tak se ozvěte :)

    [ OFFERINGNABÍZÍM: ÚPLNĚ NOVÉ DĚTSKÉ HRAČKY OD PAFAASu / Praha ]

    ještě jednou sorry moc...
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    ZUZKAOU: na té konferenci jsem ze zvědavosti i s kamoškou s taky nadaným synem - byla...sborník mi poslali...
    syn taky studuje Jarošku... ale v primě je s matikou na to, že je v matematicke třídě - docela zklamanej, nebaví ho to - pro něj je to také neustálé opakování naučeného.... nechápe, že třetina třídy to tak rychle nepochopí - jsou tam i 4 a na vyzo má za 1 z matiky jen sotva půlka z 30 dětí... co bys poradila ... učitel s ním nic navíc dělat nechce, prej je to těžké dost a bude v dalším roce, ale Rony se nudí...zato v češtině - diktáty, je to pro něj náročné za každou chybu o 1 stupen dolů... tedy dostal už tři 3, ze slohu také - opraveno na 2, nějaké učení zpaměti tam není... takže je z ní docela neštastnej... ta první dvojka na vyzo ho dost mrzí...no a jak se to dověděla uča z angliny - měl tam stejně dvojek jak jedniček dala mu ji též... ani ho nevyvolala...

    Takže závěr mého syna z prvního pololetí - čeština těžká, matika lehká, přísné známkování... větší nároky na celkové vědomosti studentu...velmi se cení aktivita ( nespat v hodinách) a tu má naštěstí dostatečnou...
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    CHIMERA: Hele - jakým způsobem se dr. Dan dostává k funkcím je docela záhada. Bohužel podrobnosti tancují okolo hranice pomluvy ...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZUZKAOU: jestli nadané děti vybírá ten stejný magor, který selektuje soudce... tak potěš nás Pán Bůh. Kterej magor mu tu funkci dal?
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    jinak tady je sborník příspěvku z jakési brněnské konference
    http://jcmm.cz/cz/data/sbornik_final.pdf

    - informační hodnota nic moc, ale jsou tam konkrétní jména a co kdo dělá.

    Při čtení toho sborníku jsem čím dál tím zvědavější, jakými že metodami J. Dan diagnostikuje ty nadané děti, protože tam o tom má článek, a neřekne ani slovo, co za konkrétní metody používá. Teda krom fráze o komplexním anamnesticko-diagnostickém vyšetření.

    Přičemž tento pán má na starosti taky výběr budoucích soudců a jeho metody a hlavně výsledky jsou docela smutně známy většině studentů a absolventů práv.

    No a hlavně do toho programu nadaných jihomoravských studentů nepřijal mého kamaráda, který loni dodělal maturitu na jarošce (matematické gymnázium) a zároveň ukončil druhý ročník na FI muni, kde měl nějaké speciální povolení studovat...
    ( a kromě toho že je chytrej jak opice, tak je sociálně zdatnej, sportovně relativně nadanej, pohlednej, vtipnej a vůbec. Ještě že mu je jen 20 ;-)))
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Ha - i v Brně je třída pro nadané děti.

    http://www.zsuvoz.cz/doku.php?id=nadane_deti:start
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    stránky pro podvýkonné studenty.

    http://www.appliedmotivation.com/Readings.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam