• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    SUNY
    SUNY --- ---
    OK díky holky :)

    CHIMERA: to mi připomnělo jednu diskuzi na jiném serveru, kde se paní ptala, jestli je vhodné brát tříleté dítě na výstavu Human body :) No nevím nevím, mně by se o tom nejspíš pěkně dlouho zdálo.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    SUNY: taky jsme tam byli, a asi každej si tam najde, co ho zabaví. moje dítě tehdy (to mu bylo asi 5) nejvíc bavilo rozkládání lidského těla na součástky (orgány) :-)
    HRABALKA
    HRABALKA --- ---
    chodíme tam tak 3x do roka do Liberce. Jestli je toho v Plzni tolik, co v Liberci, tak nebudeš mít čas něco vysvětlovat, vydržíte tam několik hodin a určitě si tam najde svoje on i ty. U nás v tomhle věku nejvíc táhly bubliny, bludiště, vodní záležitosti a chození vesmírem.
    SUNY
    SUNY --- ---
    Nebyli jste někdy s dětmi v iQparku? http://www.kudyznudy.cz/Aktivity-a-akce/Aktivity/iQpark---prvni-science-centre-v-Ceske-republice.aspx

    Něco podobného je i v Plzni, ale spíš pro starší. Budu o víkendu hlídat kamarádky syna, je mu už 5let, hrozný vědátor, trochu se bojím, že se mě bude ptát, jak to funguje a já mu nebudu umět odpovědět :)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    Info: Členem nyxu se stal i Václav Fořtík, ředitel Centra nadání.
    Pokud byste ho chtěli kontaktovat, tak má ID VAFOR.
    SHARK_A
    SHARK_A --- ---
    čau, pro mimořádně nadané dítě s řidičskými schopnostmi :)

    [ OFFERINGNABÍZÍM: ELEKTRICKÁ MINI ČTYŘKOLKA 6V ( černo - stříbrná ) / Praha / 1000 CZK ]

    a pro ostatní :) [ OFFERINGNABÍZÍM: ÚPLNĚ NOVÉ DĚTSKÉ HRAČKY OD PAFAASu / Praha ]

    (sorry za spam, ale je to výhodný, tak dám maminkám vědět :) )
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    CHIMERA: No moje zkušenost je, že jim nejdřív musíš opečovat úzkosti, že se na ně budeš dívat zkrz prsty a nebo je poučovat.

    Nejvtipnější sortou vyskoškoláků jsou dálkoví studenti-policajti na FSSTV ;-)

    Ale uznávám, že to je dost OT.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZUZKAOU: já občas učitele učím... ale to bych moc nechtěla rozebírat, páč je to dle mého nejhloupější sorta vysokoškolsky vzdělaných lidí, ač občas nějaká světlá výjimka se vyskytne :-)
    žvýkají jak krávy, chápou pomalu a vzbudit zájem mě stojí 10x více sil, než u jiných cílových skupin :-)
    chtěla jsem říct to, co máš v poslední větě... že rozhodující je vzbudit zájem, aby to mohlo pokračovat.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    CHIMERA: školila si někdy učitele? Mnozí by nejraději dostali síťový diagram s postupem jak něco dělat.

    Nejde o to, že bych nevěděla co bych jim chtěla předat. Ale potřebovala bych na to dvoutýdenní seminář obsahující práci se skupinou. Spíš bude výzva vymyslet to tak, aby na konci byli učitelé spokojení a přesvědčení že dostali něco užitečného a chtěli další seminář.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZUZKAOU: já teda nevím, ale proč si myslíš, že seminář je od toho, abys něco odvykládala? na odvykládání je přednáška. seminář je interaktivní... musíš je vtáhnout do dění :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Tak příručku pro kraj bude psát někdo jinej, náš návrh s Tomášem Houškou byl shledán příliš dlouhým a odborným. (principy underachivementu a inkluzivíní školy prostě na 50 stránkách nevysvětlím).
    Teda hlavně jsem asi podcenila marketingovou stránku toho našeho konceptu, protože jsem to prostě poslala tak jak jsme to vymysleli a nepřeložila to do americko vysvětlujícího small talku neobsahujícího odborné názvy. (dobře, tohle už je jen uražená ješitnost)

    Tak jsem vážně zvědavá, jak se s tím poperou.

    Ale má to lepší stránku, teď se mi ozvali, že by potřebovali někoho na semináře s učitelema, na což se jim chci vnutit, i když mě tedy trošku jímá hrůza, protože si myslím, že úspěšnost práce s nadanými studenty na SŠ závisí především na osobnostních charakteristikách učitele.

    Umím si to představit jako nějakou "svépomocnou" skupinu učitelů, ale ne moc jako seminář, kam přijdu, odvykládám jim teorii a praktické tipy a oni to pak půjdou aplikovat... Bude spousta legrace!
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    A co jsou teda hlavní body OGB konceptu?
    ZOFCZ
    ZOFCZ --- ---
    ZUZKAOU: ale hlavně současná OGB už je něco jinýho než "staraá Buďánka". Nedokážu říct jestli lepší, nebo horší :D Jenom... jiná.
    ZOFCZ
    ZOFCZ --- ---
    ZUZKAOU: Na Keplera šlo několik lidí od nás, jeden např. kvůli lepší výuce matiky, ale vrátil se, protože zjistil, že je to ještě horší než u nás. Ale několik lidí na Keplerovi zůstalo, takže je to asi individuální. Často jsme srovnáváni s PORGem, asi i právem, protože PORG má peníze na kvalitnější výuku než my, ale my zase máme třeba ten "lidský potenciál"... ale osobně nikoho z PORGu neznám.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ZOFCZ: Jake jsou ostatni stredni skoly zamerena na nadane zakz, a cim je soucasna Budanka lepsi?

    To neni utok, jen me to zajima.

    (treba me vzdycky prisla Kelperka lepsi, a to jsem z mytickych let prvnich absolventu, propojenosti vyuky s uciteli na VS a tak.)
    ZOFCZ
    ZOFCZ --- ---
    CHIMERA: Osmileté gymnázium Buďánka :D:D:D
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZOFCZ: ZUZKAOU je absolventka tohoto gymnázia...
    a co je OGB nevím.
    ZOFCZ
    ZOFCZ --- ---
    zdravím, právě jsem objevil tento klub a pokusím s ezapojit do diskuze - studuji na osmiletém gymnáziu Buďánka (gymnázium zaměřené na výuku nadaných dětí, škola funguje od devadesátých let - web www.budanka.cz ). Mám pocit že výuku nadaných dětí vzala moje škola celkem za správný konec a v porovnání s ostatními takto zaměřenými školami je celkem na výši. Máte někdo nějaké zkušenosti s OGB?
    SHARK_A
    SHARK_A --- ---
    ahoj, sorry za spam....ale kdybyste někdo chtěl nějaký hračky pro děti....tak se ozvěte :)

    [ OFFERINGNABÍZÍM: ÚPLNĚ NOVÉ DĚTSKÉ HRAČKY OD PAFAASu / Praha ]

    ještě jednou sorry moc...
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    ZUZKAOU: na té konferenci jsem ze zvědavosti i s kamoškou s taky nadaným synem - byla...sborník mi poslali...
    syn taky studuje Jarošku... ale v primě je s matikou na to, že je v matematicke třídě - docela zklamanej, nebaví ho to - pro něj je to také neustálé opakování naučeného.... nechápe, že třetina třídy to tak rychle nepochopí - jsou tam i 4 a na vyzo má za 1 z matiky jen sotva půlka z 30 dětí... co bys poradila ... učitel s ním nic navíc dělat nechce, prej je to těžké dost a bude v dalším roce, ale Rony se nudí...zato v češtině - diktáty, je to pro něj náročné za každou chybu o 1 stupen dolů... tedy dostal už tři 3, ze slohu také - opraveno na 2, nějaké učení zpaměti tam není... takže je z ní docela neštastnej... ta první dvojka na vyzo ho dost mrzí...no a jak se to dověděla uča z angliny - měl tam stejně dvojek jak jedniček dala mu ji též... ani ho nevyvolala...

    Takže závěr mého syna z prvního pololetí - čeština těžká, matika lehká, přísné známkování... větší nároky na celkové vědomosti studentu...velmi se cení aktivita ( nespat v hodinách) a tu má naštěstí dostatečnou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam