NAVON_DU_SANDAU:
1. "Nějakou úrovní kultury" jsem myslel prakticky jakoukoliv. Menší bolest bude zrušení divadla v Praze než jediného divadla v okresním městě.
2. Muselo by se to domyslet, jak jsem psal, tenhle bod by musel fungovat v součinnosti s bodem 3.
4. Jde o to, že mnohá divadla jsou prostě příliš malá, a aby se uživila, musela by nasadit cenu lístku nad únosnou mez. Samozřejmě, bylo by vhodné určit nějaký vzorec pro výpočet maximálních provozních nákladů (např. elektřina + ošacení + údržba + já nevím co + počet personálu * 2,5* minimální mzda (např.)) - vše, co by tyto náklady překročilo, by se bralo jako "luxus" a do výpočtu dotace by se nezahrnovalo. Tím by se mimojiné ošetřilo to, aby dotace nezchroustly "celebrity".
5. Stačí nějaký index vytíženosti herce. Aby se nestalo, že divadlo bude vykazovat herce, který ve skutečnosti ani nehraje. Šlo mi o zabránění tunelu tím, že se divadlo bude tvářit, že zaměstnává sto herců, i když jich bude aktivních jen dvacet, aby získalo větší dotaci. Zároveň je třeba dotaci uzpůsobit na počet herců, protože je to (předpokládám) jedna z hlavních nákladových položek.
6. Máš pravdu, že posouzení kulturní tradičnosti je podivné...Chtěl jsem tím dosáhnout toho, aby se nestalo, že jen kvůli rozhodnutí nějakého úředníka zanikne divadlo se stoletou tradicí...
7. Byla to hlavně ochrana proti tunelu. Dál by se taková efektivita dala porovnávat napříč divadly - do čeho bylo investováno a proč to stálo více než jinde? (apod.)