• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PENDREKObrana kultury v CR
    CATT
    CATT --- ---
    Neověřený drb ze zákulisí: Přes všechno zaklínání ziskovostí jsou na tom prý muzikálová divadla dost špatně, proto jim kamarád Richtr přisypal penízky do kasy. Lidi už zřejmě nechtějí tak žrát Angeliky a jiné kýče.
    Potom by celá situace byla až komická. Zaklínání se spravedlností by bylo proto, aby komerční divadla "netrpěla" odlivem diváků :)
    CATT
    CATT --- ---
    HUGO: a) kultura je podfinancovaná, divadla rezervy mít nemůžou - také díky tomu, že to jsou ops a zisk musí reinvestovat
    b) momentálně je to 25 procent, tedy čtvrtina rozpočtu na kulturu
    HUGO
    HUGO --- ---
    CATT: přesto však je rozdíl mezi likvidačním potenciálem procenta jednoho a procenty deseti, patnácti; tak mě jenom zajímá, jaký je ten reálný propad příjmů... divadla-neziskovky předpokládám hospodaří s konečnou bilancí nula, nicméně za jistých okolností lze najít dostatečné rezervy v rozpočtech a krácení, je-li vůbec jaké, přestát
    CATT
    CATT --- ---
    HUGO: Jde v zásadě o to, že divadla fungují šul-nul. Jakýkoli nesystémový zásah je jednoduše zničí.
    Když někdo má třeba přislíbený víceletý grant, schválený před dvěma lety na čtyři roky a najednou ty peníze nejsou, tak je jedno, jestli je to jedno procento nebo deset - v obou případech je to likvidační.
    HUGO
    HUGO --- ---
    z Petice Za Prahu kulturní "...Zavedením plošné dotace na vstupenku, která se týká i komerčních kulturních aktivit, došlo k zásadnímu krácení podpory neziskových subjektů poskytujících kulturní služby Pražanům, a tedy k vážnému ohrožení jejich kontinuálních aktivit..."

    jak vlastně velké, vyjádřeno v procentech, je zmiňované krácení?
    ITSX
    ITSX --- ---
    QUANTI: omg:)
    PENDREK
    PENDREK --- ---
    na ohaneni se "prumernym cechem" jsem uz zvylky. nabizi se argument: ja taky nechodim na fotbal a vy ho dotujete. a co prinesl fotbal pozitivniho? je nebezpecny pro hrace, pro fanousky i pro lidi, kteri s nim ani nechteji mit nic spolecneho. a to nemluvim o vydajich na tezkoodence, vrtulniky atd.
    me na tom bemove clanku stejne jako na richterove argumentaci stve hlavne to, jak se porad ohaneji cisly a vzbuzuji u buranske casti verejnosti dojem, ze umelci chteji jen vic a vic penez. ale umelci chteji v podstate jen systemove zmeny. jestli je neco hazeni penez do kanalu, tak je to podpora modelingu, nevkusnych muzikalu a soubyznysu obecne. (od toho je to byznys, aby si na sebe vydelal sam. kultura plni jine funkce.)
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    Čochtan napsal(a):
    Proč nezisková divadla brečí, že nemají zisk ? Že jim ho musí nahradit daňový poplatník ?
    Proč tedy nehrají tak, aby zisk (plné hlediště) měli ?
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    ZUZKAOU: ale dost dobre mohl, sama takovych par znam (a zbytku se radsi neptam :])

    mnonic...
    SHAGA
    SHAGA --- ---
    QUANTI: Jojo, taky jsem u ní nevěřícně vrtěl hlavou.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    QUANTI: ber to takhle - ten příspěvek skutečně nemusel psát prostý občan...
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    ...jezismarja, ja jsem tu diskusi nemela cist, je mi z ni spatne...
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    ...popripade
    Prač s granty pro kulturu. Podpora patří do vědy a vzdělání. Dávat prachy do kultury je totéž, jako je házet do automatů nebo do studny.

    ...a z toho se mi chce regulerne brecet, protoze civilizace, ktera odlisuje kulturu od vzdelani, toho nema moc pred sebou...
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    PENDREK: hezke, ale myslim, ze nazor vetsiny verejnosti naprosto krystalicky vyjadruje tento:

    Dobrý den,
    děkuji za blog. Přiznám se, že jako prostý občan se ve sporu začínám už trochu ztrácet. Názory, laické, nicméně mám.

    Zaboha nemůžu pochopit proč by některá divadla měla být podporována a některá ne. Stejně tak mi není jasné, jak se pozná ta "přínosnější" kultura. Přiznávám a očekávám tvrdou reakci, že například v Semaforu žádný přínos pro kulturu nevidím, pro mne jsou to odrhovačky a humor který bavil před třiceti lety - nicméně proti gustu však víte.

    Přiznávám, že co se týče divadla nejsem nějaký lumen a na představení se více než jednou ročně podívat nejdu a ani pak asi nechodím na onu "vysokou" kulturu - to koncerty si užiji víc. osobně mám pocit, že tady existuje jakási skupina znalců, která si osobuje právo rozhodovat co je a co není hodnotné a snaží se tento názor vnutit nám - prosté veřejnosti.

    Takže se rád zeptám místních kulturních odborníků, abych si to ujasnil a pozměnil své buranské pohledy na věc:

    1) V čem spočívá přínos oněch rebelujících divadel oproti těm ostatním? Jsou skutečně mnohem "umělečtější" a kultura v Praze bez nich by upadla?

    2) Proč by měla být tato "umělecká" divadla jakkoli zvýhodněna? Proč by mělo město - jsou to příspěvkovky, lepit jejich hospodaření a platit jejich výmysly?

    3) Kdo by měl rozhodovat co je "umělecké" a rozdělovat tak peníze? Jaká jsou kritéria?

    4) Myslíte si, že má průměrný čech zájem chodit na "fascinující experimenty nadějí českého divadla"?

    5) četl jsem článek v posledním Reflexu o výhodnosti nekomerčních scén ve Státech, a proto: Vyprodukovalo některé z oněch "uměleckých" divadel za dobu grantové podpory něco z čeho se stal kasovní trhák, nebo nedejbože film?

    Děkuji a s hlubokou úctou očekávám odpovědi místních kulturologů, uměnoznalců, kunsthistoriků a komediantů všeho druhu.

    S úctou
    PEP
    Nešlo by najít nějaké peníze pro mladé kapely? Že by se třeba vzali divadlům :).
    PENDREK
    PENDREK --- ---
    ZUZKAOU: snad jedine v bodu 6 a 9 se nespletl, ten debil.
    a, hehe, trefna reakce pod clankem:

    Ročník 53 napsal(a):
    "Samozvanci a zkrachovalci", tak zněl titulek Rudého práva k Chartě 77. Proč je vaše rétorika zase podobná, jako ta komunistická?!
    Kdo nejde s námi, jde proti nám!

    Pro mě je zase NAPROSTO NEPŘIJATELNÁ vaše rétorika. Vaše pohrdání divadelníky, označování jejich protestů za styl prvorepublikových štěken, šaškování a podobně. Vše to jsou nesmysly, jen vy, jen vy osobně, vaše strana a Richter víte co je nejlepší pro divadla.
    Přečtěte si knížku od Ladislava Mňačka, Jak chutná moc. Nelišíte se od bolševiků ani o píď. Zase rozhodujete, která divadlo skončí. Jenže už ne z ideologických důvodů, ale z finančních.

    K jaké předběžné dohodě, a s kým jste došli, že vás do "pomocné ruky" divadelníci kousli. Napište o čem byla ta předběžná dohoda. Nebyl to váš diktát? To, čemu vy říkáte podaná ruka, nemusí být vůbec přátelská ruka.

    Nejsem si jist svoji znalostí problémů, ale vy na radnici jste mě osobně přesvědčil, že ve vašem konání je dobro občanů na posledním místě. Myslím si, že vám na kultuře vůbec nezáleží. Že je pro vás důležitější divadelníky zlomit za každou cenu, abyste ukázali, kdo je tu pánem. Neuvěřitelná ješitnost provází vaši stranu sezhora dolů. Píšu to proto, poněvadž nechci napsat, kolik peněz za to leckomu padne do kapsy. Raději si myslím, že to děláte z pocitu moci.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    No, to bude slávy. Skončí chlapci, co žijí modrým životem, a po nich přijde PR šaman Roko. Nemůžu se dočkat. Ale vzhledem k jeho zálibě manipulovat veřejným míněním tomu Suchému na Semafor určitě dá. A možná i národního umělce.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---

    http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/pavel-bem.php?itemid=3626

    Kdybyste to nevěděli, tak jste jen loutky v rukou politických subjektů, co neradi chlapce, kteří žijí modrým životem...

    Nedaj se nějak zařídit předčasné magistrátní volby?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam