• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOMATSUPravoslaví, ορθόδοξη Εκκλησία
    Vše o pravoslaví, o schizmatu mezi východní a západní církví - důvody, rozdíly, podobnosti mezi nimi.



    "Existuje jedna věc, která je mnohem důležitější než všechny možné knihy a myšlenky, totiž nalézt pravoslavného starce, před nímž můžete položit všechny své myšlenky, od něhož můžete slyšet ne váš vlastní názor, nýbrž soud svatých Otců."

    Ivan Kirijevský
    rozbalit záhlaví
    IQFREE
    IQFREE --- ---
    AACHEN: voni se tam klidne poperou i kdyz treba Armen zamete schody, ktere patri pod spravu Reku... holt jsou to mnisi a ti maji casto nervy na spagate... byt to tak na prvni pohled nevypada, ale hodne z nich nastartuje hodne rychle... a to nejen ti krestansti ;)
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    AACHEN: "Horlivost domu Tvého snědla je?"
    Nechutné!
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    http://www.youtube.com/watch?v=ohKAT6qThgc

    http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2008/11/2008119201759615166.html

    Tohle je zdá se už jeruzalémskej folklór:-) Horlivost pro chrám Páně je stravuje...
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    Gorazd!!!
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    Ve středu 12.11. se uskuteční setkání o.s.Damaskinos v kavárně
    Louvre, Národní 22, Praha 1, ve 20 hodin. Na tomto setkání budete moci
    vyjádřit své připomínky, návrhy, podněty atd. k činnosti sdružení.
    1. témtický večer proběhne ve čtvrtek 27.11. v 19 hodin v Domě národnostních
    menšin ve Vocelově ulici č. 602/3, Praha 2.
    Přednášet o HESYCHASMU bude Gorazd Vopatrný. V následujících měsících by
    měli proběhnout večery ná téma hesychasmus v hudbě a ve výtvarném umění.
    IQFREE
    IQFREE --- ---
    al-Hakím byl na mši al-Halíka? ;)
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    CHOMI: Ještě se vracim k tvé zmínce o trestech smrti pro odpadlíky v Íránu. Dneska v Reflexu jsem čet o panu al-Hakímovi - představitel islámu z Iráku - že snad byl přítomen večerní mši u Salvátora v Praze. Článek se soustředí hlavně na špatnou situaci křesťanů v jeho domovině. Nebyl jsem tam a dost by mě zajímalo jestli se bavili taky o křesťanech v Iráku, nebo jenom o bezproblémové spolupráci těch co na tom jsou líp než oni. Poslední dobou nějak víc začínám pociťovat solidaritu vůči křesťanům v subsaharský Africe, Indii, Iráku, apod. a zároveň bezmoc, že (se) s tím nic nedělá(m). Jsou to často komunity, který přijaly křesťanství dávno před náma a i přes nepříznivý vnější podmínky je uchovávaj.
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    GOBERS: Dík! :)))
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    GOBERS: A našel? Jako, asi před dvěma lety jsi slíbil, že půjčíš...:-)
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    HAROLD: Teď jsem to nedávno hledal, když jsem uklízel knihovnu. :-D
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    AACHEN: Po pesachu se Velikonoce slaví proto, že Kristova oběť nahradila starozákonní oběť beránka - ten byl předobrazem Krista. Takže aby to sedělo i časově - napřed židi obětují beránka, pak se připomíná oběť Kristova, tak se velikonoce slaví později než pesach. a nesmí se slavit ani ve stejný den!
    IQFREE
    IQFREE --- ---
    AACHEN: nojo... to jsou ti římani... ;)
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    GOBERS: Sadomasochismus und christliche Ethik? ;)
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    GOBERS: Tahle S/M spiritualita je imho natolik okrajový jev, že se "Západu" nijak nedotýká. A vlastně s ním ani nijak nesouvisí.
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    CHOMI: Tak fajn. Alespoň někdo:-) Má to ten důvod, že je to zkrátka logický? Nebo nějakej jinej? Zajímalo by mě, jak to maj katolíci odůvodněný - že na to dlabou.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    AACHEN: Jak říká Akichita - slavíme. Je to nařízeno už I. koncilem v Nikáji, na západě platí tenhle kánon taky, ale neřídí se tam podle něho. Nevím proč.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    AACHEN: Já myslím, že to je do určité míry důsledek toho, že v 19. stol. se začaly čím dál tím více rozevírat nůžky mezi západní (katolickou) církví a postupně se emancipující a sekularizující společností. Čím víc to napětí stoupalo, tím větší byl prostor pro tyhle obskurnosti a - a to je hlavní, protože myslím, že obskurnosti byly vždy - začala si jich všímat oficiální místa a používat je reakčně.
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    GOBERS: Nechápu kde se tenhle druh "zbožnosti" vůbec vzal. Jestli jde o nějakou obranu - kdy se utrpení přetvořilo v hodnotu, aby se vůbec dalo nějak přečkat. Postupně se pak vyselektovaly i vzory - totiž světci - jejichž duchovní život je charakteristickej zejména nerůznějším fyzickym i psychickym strádáním - např. v podání Terezie z Lisieux pak i duchovním (nevíra v Boha). Ale kdoví, možná se to velmi blíží utrpení samotnýho Krista na kříži. Jen mám pocit, že Ježíš, kdyby to nebyla Otcova vůle (jeho smrt), jistě by se šel raději modlit, popř. někam navečeřet. U spousty světců (alespoň v jejich posmrtný interpretaci) má naopak člověk pocit, že místo "ale zbav nás od zlého", říkaj "pořádně mi nalož!"
    AKICHITA
    AKICHITA --- ---
    AACHEN: ano je
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    CHOMI: Aha, takhle je tomu víc rozumět. A je pravda, že velikonoce slavíte vždy až po pesachu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam