• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOMATSUPravoslaví, ορθόδοξη Εκκλησία
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    Tak tohle jsem prošvihnul, ještě zítra jde zajít na přednášky...

    P O Z V Á N K A

    Dovolujeme si pozvat Vás na výstavu ikon současných českých a moravských ikonopisců.
    Výstavy se zúčastní mnich Paisij ze skitu „Proměnění Páně“ v Těšově, mnišky Kateřina a Feličitás z monastýru „Zesnutí přesvaté Bohorodice“ ve Vilémově, Jana Baudišová, Jana Dorka Drdová, Ludmila Juzová, Iveta Kadlecová, Sylva Novotná a Lenka Vlková.

    Výstava se uskuteční v pravoslavném chrámu „Zvěstování přesvaté Bohorodice“ v Praze 2, Na Slupi 4a (z Karlova nám. tram. č. 18 či 24 do stanice "Albertov"). Výstava potrvá od 7. 4. do 13. 4. 2010 a bude otevřena denně vždy od 10.00 do 17.00 hod. Výstava bude zahájena dne 7. 4. v 11.30 hod. po sv. liturgii, která začíná v 10.00 hod.

    Doprovodný program:
    sobota 17. 4. 2010: přednáškový den v prostorách Národního památníku hrdinů heydrichiády při pravoslavném chrámu sv. Cyrila a Metoděje v Resslově ul. 9a
    14.00 – 15.00 hod. „Dějiny pravoslavné ikonografie v 1. tisíciletí“ přednáška s obrazovým doprovodem, Mgr. Jana Baudišová
    15.15 – 16.15 hod. „Ruská ikona“ – přednáška s obrazovým doprovodem, Mgr. Jana Baudišová
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    Paďouk je věčný!
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    JEZINKA: On někdy žil?? ;)
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    HAROLD: paďouk pořád žije? to by ovšem mohlo být dobré...
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    GOBERS: Samozřejmě. A dobré to bývá. Ozkoušeno.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    HAROLD: Předpokládá se, že tam dovezou otce Pachomije? To by mohlo být dobré...
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    Zvažuju, že bych se stavil na jitřní v Táboře...
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    AACHEN: S poslední večeří ne, spíš se slouží ta zítřejší jitřní a čte se o utrpení Páně 12 úryvků z Evangelia.
    Příští rok je to zase nastejno:o) Vychází to tak jednou za 4 - 5 let.
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    CHOMI: Díky za info. Já budu slavit nejspíše s ostatními papeženci, ale je fajn, že se letos slaví velikonoce společně - alespoň časově..Zažijem to ještě někdy, nebo jde o velkou výjimku?

    A máte dnešní obřady, podobně jako katolíci, spojené s poslední večeří Páně?
    MALAMUT
    MALAMUT --- ---
    IQFREE: kdepak, profrčím kolem prahy do leitmeritz :-)
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    Tady ještě odkaz, je tam i sobotní ranní liturgie: http://www.pravoslavnacirkev.cz/bohosluzbypraha.htm
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    Nuže, zde je rozpis bohoslužeb v pražské katedrále sv. Cyrila a Metoděje (Resslova ul):
    Čtvrtek 17:00 - velkopáteční jitřní se čtením 12 Evangelií - Pašije
    Pátek 16:00 - velkopáteční večerní - vynášení plaštěnice, kladení Krista do hrobu
    Půlnoc ze soboty na neděli - velikonoční jitřní s liturgi, svěcení pokrmů (končí před 3. hodinou)
    Neděle 9:30 - obědnice se sv. přijímáním a svěcením pokrmů

    Pokud byste se někdo chtěl přijít podívat, rádi vás přivítáme:o)))
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    IQFREE: já se asi podívat přijdu.)
    IQFREE
    IQFREE --- ---
    CHOMI: ty se nepočítáš, protože jsi inventář ;-)
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    IQFREE: Já to zvažuju....:o)
    IQFREE
    IQFREE --- ---
    Přijde se někdo podívat do Resslovky v pátek? A co Velikonoce? Přijde někdo před půlnocí?
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    POLICKA: Amharština je moderní. Stará etiopština je ge'ez.
    POLICKA
    POLICKA --- ---
    sem myslela že se tomu spíš řiká amharština
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    CHOMI: já ethiopsky neumim

    Se nauč. Je to legrace. ;)))
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    POLICKA: Na druhou stranu (odběhnu od Jamajky do USA), co jsem měl možnost se teoreticky seznámit se situací pravoslaví v USA, "potíž" je někdy v tom, že mnoho bývalých protestantů/evangelikálů/apod., kteří vstupují do pravoslavných církví si přinášejí své "protestantské" pojetí víry (s důrazy na problematický doslovný výklad Písma, ideologizaci původního křesťanství - vždyť co jiného byla reformace než pokus o návrat k "původnímu" křesťanství - že to pak často končí v něčem co je na hony vzdáleno této původnosti - pokud existuje - je pak v nánosech sporů a staletí zapomenuto, apod.). V určité chvíli života jim pravoslaví sedne do toho jak víru chtějí mít. Objeví se nespokojenost - opět mění církev. Vzácností nejsou pravoslavné církevní obce, kde jsou všichni konvertiti - včetně kněží. Celé farnosti pak žijí často tak jak víru pochopili z knih v idealizované podobě, atd. Chybí tam uzemňující korekce věřících od kolébky. Za centrální zvěst pravoslaví se pak někdy může lidem jevit např. plnovous a přísné postní předpisy (a právě toto je přitahuje) a ne Kristovo vzkříšení.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam