KOMATSU: Tak ono by to chtělo nejspiše i svědectví druhé strany, neb to vypadá na osobní spor. Proto mě i přišlo vtipné (pokud pan Nelson nelže) jak ten gnostickej ortodoxní swami využil ve svém konfliktu odkaz na minulý život svůj a svého protivníka, tak aby z toho on vyšel jako nevinná oběť. Z toho usuzuju, že půjde o zdatného manipulátora, což by mi sedělo do obskurnosti té jeho komunity. Ale těžko soudit z jednoho svědectví. Mě přijde i úsměvné, že se někdo označí za gnostic orthodox a spojuje tak kategorie, které se historicky definovali v opozici vůči sobě.
než hysterické a paranoidní lamentaci fratera Nelsona, který ulpěl na konceptech, kterým sám nerozumí, ale kterým prostě věří shodně s tradicí, konsensy koncilů a politikou tehdejší Římské říše
Zvláštní, já v tom článku tohle nevidím, myslím, že si hodně domýšlíš (podobně jako já výše), aby to sedělo - jak správně píšeš - do tvého/mého vkusu. Nečetl jsem to úplně pozorně, ale asi bych zcela nesdílel ty obavy, že ikona od těchto lidí může škodit, to mě přijde takové moc magické nazírání...Ovšem čistě prakticky bych podpořil koupí ikony spíše nějakou zajetou pravoslavnou komunitu:-)