To že o. Marek napsal Simeonovi kromě jiného a také důležitého, jednu agresivní poznámku, je jedna věc. Toto se může řešit jako přestupek a dá se i lidsky pochopit. Druhá věc je, zda o. Marek coby správce eparchie porušuje Ústavu, kánony a vnitřní prováděcí pravidla. Anebo zda svůj úřad vykonává dobře, ale zároveň jinak, než si za třináct let zvykli lidé, kteří by ani neměli být kněžími a přesto jsou (a jinde dostali přes prsty, ale Pulec jim u nás dál šanci.
Církev není v rozkolu. Copak je tu nějaký spor o víru? Copak se prazaci hádají s presovaky? Ne. Hádají se cca 20-30 lidí z pražské eparchie, mnozí z nich bývalí agenti, protože přišli o vliv a vidinu sladkého života z peněz z restitucí.
Simeon při vší úctě neřídí ani svou vlastní eparchii. Když odjel do Srbska s Pulcem, vrátil se, ale týden nikdo nevěděl kde a co dělá. Nevěděli to ani lidé z jeho eparchie. Je starý a opravdu je na místě myšlenka, že po dosažení věku 75 let musí člověk odstoupit z výkonných a statutárních funkcí církve. Toto jeho odstoupení může ale i nemusí přijmout Posvátný Synod.
Mimochodem, včera pražská ER razantně zakročila a také se jasně vyjádřila co si myslí o díle Simeona a jeho pozvání biskupa z Paříže.
Není důvod se nijak štěpit. Na vše je v Ústavě pamatováno, jen si metropolitní správce nesmí dělat, co jej napadne. Schválně - má se konat Synod... Odvolá jej Simeon jako poslední cca 4? A že už ani nepíše zdůvodnění? Tak napíše jej tentokrát?