CLOOTH: no cernobily film (Maco IR820C se tusim prodava u skody) se vola pokud si dobre pamatuju v normalni chemii. Co se tyce Kodaku HIE a podobnych exotik, tak to netusim. jinak prvni film nebo dva ti padnou na urceni efektivni citlivosti. Film je danej jako 400 ASA (ten maco 820C aspon myslim), ale to je pro viditelny svetlo a musis si pak nejak zkusenosti zjistit ze s R72 je to neco jako ISO 25 (treba, ale nekde sem to videl jako doporucenou startovni hodnotu). Ale musis pamatovat ze treba stromy a trava to trochu rozhodi, muzes ve viditelnym zmerit nic moc expozici a v infra je to jako bys to mel komplet bily. Na druhou stranu zas u Kodak HIE a pod muzes pouzivat i silne orazovy filtry treba (pruhledny pro viditelny svetlo), protoze jsou velmi citlivy k infra.
Plus je treba dusledne preostrovat, zvlast pokud clovek ostri na nekonecno, tak se to projevi (pripadne ostrit hyperfokalne).
Proto sem to zatim nezkousel, ten film je drahej jako svin a hromadu ho vyplacas nez neco vyfotits poradne.
jinak zadnej film (krom ortochromatickyho) ti nesmi prijit do styku s cervenou zarovkou .)
HERO: no v tom jednom co sem rozdelal byl v podstate nasazeny, drzel tam tam, ze byl tlacen na cip tesnici penou a spolecne s cipem a objektivem to bylo spojeno dohromady.
Problem muze nastat, kdyz zkurvis zaverku (me k ni vedly dva jak vlas tenky dratky a to uz sem nepripajel... :(
Ovsem fotaky solidnejsich konstrukci by mely byt trochu vic vydrzet, jinak tohle je v podstate klasicky postup konverze digitalu (potom bys mel fotit infra z ruky v pohode). Taky sem si tou myslenkou pohraval, ale nemam ted k dispozici fotak na prekonvertovani. jinak maly R72ky u skody tusim maji.