• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAHISHGame culture, art and studies & ludology... a tak
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    Persuasive Games
    The Expressive Power of Videogames
    http://www.bogost.com/books/persuasive_games.shtml

    a rozhovor s autorem v Colbert Report :)
    http://www.bogost.com/blog/my_appearance_on_the_colbert_r.shtml
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    MAHISH: něco na podobné téma z českých luhů a hájů: http://www.hrej.cz/clanky/komentar/odsouzeni-k-tetrisu/
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    http://www.wherigo.com/
    Wherigo is a toolset for creating and playing GPS-enabled adventures in the real world. Use GPS technology to guide you to physical locations and interact with virtual objects and characters
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    MBR: No jéjje, super, nick jsi měl stejný?:) Každopádně ten poměr je mi jasnej, ale důležitá je ta možnost. Já tipuju 1:100:)
    Jednu takovou hru jsem sakra někde viděl, byla, jak jinak, od asiatů, asi japonsko a měla i takovou roztomilou grafiku, sakryš. Já na to přijdu.
    MBR
    MBR --- ---
    MAHISH: hry nejsou jen o pravidlech a soutezeni a uplnym vybliti vsech hracskych schopnosti, jsou i hry ktery maj atmosferu, pribeh, u kterych se da relaxovat a zaroven ovlivnovat co se deje, proste novej druh zabavy, ne jenom soutezeni. je samozrejme i spousta single player her ciste na konzole ktery jsou tak tezky ze by ses posral a musel bys fakt zapojit vsechen hracskej um abys je dohral.
    MBR
    MBR --- ---
    MAHISH: o tom mi nemusis vykladat (hral jsem dva roky za nEph :)) ale pomer instantnich pub hracu CSka a progameru je tak 20:1 (dost mozna i vic) takze PG bych sem opravdu netahal. mass effect je hra, utfg.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    TRAGED: protože nemám konzoli .)
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    MAHISH: resp když hraješ sám, jsi omezenej uměle vytvořenýma pravidlama a sám sebou. Tudíž, pokud to nejsou sofistikovaný pravidla a hra není nijak neobyčejně napínavá, skončíš u bezduchýho stereotypu, kterej nevyžaduje žádnou další porci. Zatímco lidský protihráč/spoluhráč ti přinese situace nový, kterym se nějakym způsobem musíš podřizovat nebo je naopak překonávat, to tě pak přivede k vymýšlení strategií, trénování skillu a to už se ti nutně projevuje do tvých zajmů, kamarádů (...) v životě, což se u instantních střílečkách říct nedá. Když to zjednodušim, tak lidi co hrajou v práci solitaire, tak si o něm moc nepovídaj a nepřemýšlej o něm v jinym času, než když ho zrovna hrajou (jestli o něm vůbec přemýšlej, když ho hrajou:P).
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    MBR: sám jsem hrál CSko od bety a vim, že to není jen o instantní zábavě. Už jenom proto, že hraješ v týmu a to tě nutí s někým komunikovat. A pokud pak hraješ i za clan tak ty lidi většinou poznáš iv reálnym životě, začneš s něma třeba chodit do hospody. Zkrátka vzniká komunita. Samozřejmě tam můžeš jen běhat a střílet (i do vlastních řad).
    S těma vyjímkama v single hrách máš samozřejmě pravdu. Ještě bych přidal asi simulace ,ale to je dost specifická hra, jestli to nazvat hrou, bych zůstal u tý simulace. Co jsou prosím tě masseffect hry?
    FUMO
    FUMO --- ---
    TRAGED:
    MBR: to rozhodně s tou vyjímkou, že na COD4 jen tak rychle nezapomeneš :)

    ale jinak ano máš rajt ;-)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    MBR: amen :)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    KHALAVERA: Proc?
    MBR
    MBR --- ---
    MAHISH: ja myslim ze se v tomhle hodne pletes, je i spousta ciste sitovych her proti lidskejm protivnikum, ktery jsou jen instantni zabava na kterou rychle zapomenes (rekneme napr. Counter Strike, CoD4 atd) naproti tomu jsou konzolovy single player hry ktery jsou hodne na dlouho a jen tak rychle na jejich pribeh/umeleckej dojem nezapomenes (mass effect, final fantasy atd).
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    KHALAVERA: no konzole obecně, alespoň se na nich začíná používat něco jako síť, aby se dalo hrát s lidskym protihráčem, ale v konzolích se opravdu nevyznám, tak sorry jestli to je už 5 let stará informace:)
    Hra sám se sebou (dobře s nejinteligenttnější AI, kterou kdo kdy ve videohře viděl) je dost o ničem a víceméně je to právě výmysl videoher. Hry byly vždycky společenské. Hrát si sám se sebou je jen o výplni (zabití) času, ale neřikám, že mě to taky občas nebaví že jo, ale je to jen chvíli pak to omrzí, jenže tohle dneska doba vyžaduje, instantní zábavu, která pobaví stejně rychle jako na ni zapomenu.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    TRAGED: rofl, ale tyhle ty console-only hry mě fakt jenom serou
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    KHALAVERA: Snadno, masa je bezducha a nepotrebuje myslet ale konzumovat, tim ze ti vyzere mozek te zacleni do sveho stredu. A tomhle pohledu je Mall (obchodak) idealni lokace pro Zombie akci :)

    A kdyz jsme u tech zombii, doporucuju k pozornosti Dead rising, je to teda na X360, ale lepsi Zombie vec sem nevidel a je to dost umelecka zalezitost. ;]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Dead_Rising
    http://www.youtube.com/watch?v=qyfc7f0Z3wU
    http://www.dead-rising.com
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    MAHISH:
    KHALAVERA: se v tom článku zmiňujou i o Postalu:))
    "Nevertheless, there are plenty of new and entertaining applications of neurofeedback technology in the pipeline. Who knows, the next version of Postal might be bundled with a cognitive therapy expansion pack."
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    Nějaké moje vylovené starší příspěvky, nyní i k tématu:)
    [ MAHISH @ MOC PEKNY KRAVINY TEDA ]
    [ MAHISH @ MOC PEKNY KRAVINY TEDA ]
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    KHALAVERA: mozek je buržoust ne? a to že je chtěj se může jevit závistí, nenažraností..cesty interpretace jsou nevyzpytatelné:)) tamten příspěvek s obrázkama smažu a postnu, až se odhodlám najít lepší příklady toho, co chtěl básník říci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam