• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DIOJANDREVOSTAVBY
    GECKO
    GECKO --- ---
    TSOH: Da.. udelej rost na roztec desek EPS a nabouochej tam polys. a srat na to...
    TSOH
    TSOH --- ---
    GECKO: dik.. no je fakt, že na ten záměr je to asi až moc složitý...
    hlavní problém je ten, že chci aby z venku a zevnitř byla obyčejná prkna což už je tl. 5 cm a mezi to nacpat izolaci... (tl stěny celkem 10 cm tzn pro izolaci 5 cm ) s tim se moc vlastně nedá dělat jak to tak sleduju ... :)
    BANANABOY: dik...
    ---

    BANANABOY
    BANANABOY --- ---
    TSOH: a jak píše GECKO, ta parotěsná vrstva je bohužel "kritický" místo na provedení a jak už jsem psal včera, myslim že by bylo dobrý zvážit difuzně otevřenou skladbu pro tenhle účel. Myslim, že tedka je na tobe se rozhodnout a zvážit i finance. spočitat si plochy a posoudit které řešení bude pro tebe vhodnější.
    GECKO
    GECKO --- ---
    TSOH: No potiz je v tom, ze kdyz natahnes aprotesku, mela by byt skutecne v cely svy plose parotesna... tzn slepeny presahy pasu jak jsou nad sebou, v miste styku s konstrukci prilepeny (k osteni oken, dveri atd) samozrejme totez napojeni nad strop, vsechny pruchody treba pro istalace, elektriku atd... Kazda dira je potiz, ktera situaci zhorsuje mnohokrat, protoze kdyz tam neni vubec, tak se vlkhost do konstrukce siri rovnosmerne, ale kdyz tam je a jsou vni diry, tak vsechna vlhkost jde tema dirama a tam je ji pak hodne... problem.. No a kdyz tohle opravdu poctive udelas tak na to pak zacnes sroubovat prkna a tim kazdy prkno je na kazdym sloupku vrut a teda dira do parotesky? To je blbe.. to se resi tak, ze se udela rost, ktery se prisroubuje relativne malym poctemvrutu (nasobne mensi pocet prurazu parotesky), navic, kdyz chces byt poctivy, muzes to podlepit bitumenuvou paskou, co ty prurazy utesni... a ten obklad se pak sroubuje na ten rost. Rost se pripadne doplni izolaci, pokud se paroteska nachazi v petine az ctvrtine tloustky celkovy izolace od vnitrku, tak to je OK.

    Jenze nevim, jestli to neni na tvuj zamer moc velky kladivo.. IMOHO je.

    Proto jsem rikal, ze bych zevnitr dal enjaky desky, ktery parotesnost zajisti tak nejak primerene sami od sebe a zvenci to nexaklapel deskama, ale jen pojistnou folii, pripadne tim drevovlaknem.

    Mezeru pod vnejsi prkna.. zalezi na vysce fasady i trochu jeji skladbe. Obecnce se doporucuje 4cm, tak aby to delalo kominek... nahore to ma byt otevreny. A vychazi to na klasickou stresni lat :)) Ja treba na garazi pouzival i mene, kdyz jsme to daval jen na prkna, ale tam byla mala vyska obkladu, zevnit nebyla izolace a hlavn esjem fasadu skladl z kosych prken kladenych vodorovne, kde jsou mezi prknama mezery, takze to vetra i v plose. Palubkly s perodrazkou ale moc nevetraji.
    TSOH
    TSOH --- ---
    GECKO: dik.. no spise se jako laik snazim poradit a vybrat nejakou vhodnou variantu... nemam v tom vubec praxi (coz je i dle mého projevu docela patrné.. :) )
    ---
    takže ten obrazek co jsem sem daval je docela v pohode ne ? jak píšeš: zevnitř parotěsku a před ní by byla prkna 2,5 cm silná (což na vruty pro nějaké interierové zavěšení by mělo stačit..) pak tu difuzní folii a další venkovní prkna 2,5 cm... ta mezera mezi difuzní folií a venkovními prkny by měla být cca kolik ?
    ---
    pro představu co byle ve stěnách té chatky co jsem bořil (byla ze 30 let) stěny byly cca 10 cm široké a zcela duté... na vnitřní straně venkovních prken byla jen IPA... :)

    BANANABOY: dik.
    BANANABOY
    BANANABOY --- ---
    TSOH: odvětrávaná mezera je vetsinou pred finalnim fasadnim obkladem a je to z nekolika duvodu. Jednak z toho, aby drevo ktere prijima a odevzdava vlhkost rovnomerne vysychalo z obou stran a tolik se nekroutilo, prodluzuje to zivotnost fasady. pak je dalsi vec, ze vlivem rychleho poklesu teplot nebo uz jenom vyssi zmeny teploty, dochazi ke kondenazci vzdusny vlhkosti. a to se u predsazenych fasad děje prave i na vnitrnim povrchu, ikdyž není provětrávaná, protože není vzducho(paro)těsná. Tu vzduchovou mezeru ti tam doporučuju udělat, hlavně u obkladu dřevem.
    GECKO
    GECKO --- ---
    TSOH: Hele, zacinas z toho delat seriozni barak... ale snazis se to ocurat a to se nevyplaci... Pokud budes delat izolaci vlozenou v ramu, tak vnejsi odvetyran urcite udelej, zvlast pokud bude obklad z palubek nebo enceho podobnyho bez mezer.

    Obecne je problem vlhkost pronikajici zevnitr do konstrukce, kdyz s enekde pak nema jak dostat dal a ven a kondensuje tam. Zevnitr bych delal parotesku juen za predpokladu, ze pred ni bude predstena, jinak do ni nadelas tolik der vrutama, ze jakoby tam nebyla. To uz to radsi zevnitr oplasti OSBckama, ty jsou doclea slusna parobrzda. Zvnejsku bych to klidne udelal i tak, ze vlozis izolaci do ramu, pak pretahnes folii, mezeru a na to obklad... zadny desky zvenci. Pokud ano, tak nejaky drevovlaknity jak psal JADR, nebo neco jako Hofatex UD, nebo Steico desky, ktery maj proti tem jeho tu vyhodu, ze jsou napusteny nejakym parafinem, takze odolavaj vode a vlhkosti a pak nemusis pouzivat folii. Ja pouzival Hofatex UD a folii zvenci nemam, nemam ji ani zevnitr, mam znivtrni desky z ekopanelu Stramit a na nich omitku a izolace je konopi... ale tys chtel stavet nejakou letni miniboudu v lese ne...
    JADR
    JADR --- ---
    TSOH: vypada to jednoduse, takovy reseni mam rad. mozna bych ale jeste pouvazoval nad necim co ti prerusi ten tep. most. asi nejakou desku - drevovlaknitou... muzes zvenci i omitnout.

    Ja mam skladbu: provetravana modrinova fasada, difuzni folie, drevovlaknita deska pavatherm combi 6cm, ram s izolaci16cm, OSB 2.2cm a uvnitr jeste bude asi predstena.
    Nicmene jsem uvazoval nad resenim a to by me zajimali zkusenosti pokud nekdo ma - dat na to OSB zevnitr, rakosovy pletivo a omitnout hrubou hlinenou omitkou. Sice tam nebudu mit takovou izolaci jako v predstene ale zvysi to akumulaci tepla, coz je asi lepsi... co myslite?
    Katedra konstrukcí pozemních staveb [Zaměstnanci]
    http://kps.fsv.cvut.cz/index.php?lmut=cz&part=people&id=50&sub=153
    TSOH
    TSOH --- ---
    BANANABOY: dik... nasel jsem jeden obrázek, který jsem trochu upravil... myslíš, že by byl nějaký problém s tímto řešením ? http://www.imagehosting.cz/images/zdiwew.jpg
    na vetsine skladeb je jeste odvetravana mezera, kterou bych rád vynechal...
    BANANABOY
    BANANABOY --- ---
    ad ty patky a pozice sloupku / sten. Patky je mozny /dela se to běžně/ zatizit excentricky. Samozrejme se to odviji od zatizeni a následny dimenze a uzpusobeni patky.

    TSOH: folii do stěn určitě, ale dekten je určen na vnější líc /difuzní folie/, tady by bylo lepší zvolit spíš parotěsnou folii. Případně pak otázka jestli by nebylo výhodnější zvolit spíš difuzně otevřenou skladbu a na vnitřní stranu dát jen parobrzdu, což můžou být i OSB desky. Do podlahy bych dal klidně i nejaky bitumen.
    TSOH
    TSOH --- ---
    GECKO: dik .. tak to se pak jeví varianta dát to nakraj sloupku opravdu jako nejvhodnejsi...
    GECKO
    GECKO --- ---
    NYKRUK: Ja nerozporuju definici zastavene plochy ani to, ze se dan plati podle zastavene plochy (presneji receno, ona seplati podle plochy uvdene v katastru nemovitosti a tam napisou to, co zameri geodet a ten by se mel pravda drzet te definice, ale osobne pochybuju, ze by precnivajici patky o rozmeru cca 10x30cm do geometraku zapresloval). Jen rikam, ze je blbost, ze by to takhle nekdo usazoval kvuli tomu, aby usetril pul metru zastavene plochy, kvuli dani z nemovistosti. Je to tak usazene proto, ze jsou k tomu dobre technicke a esteticke duvody.


    TSOH: Pitomost. Pokud udelat steny na tom kraji tech tramku (coz udelas), tak misto, abys hmotnost celych sten, strechy, pripadne druheho podlazi) vynesl svisle primo do zakladove konstrukce, tak budes ten podlahovy rost namahat na ohyb. A zatimco drevo nastojato a zenska nalezato vydrzi skoro vsechno, tak na ohyb to je mnohem horsi.
    TSOH
    TSOH --- ---
    k tomu založení na patky: co říkáte na tuto variantu ? http://www.imagehosting.cz/images/chakek.png
    pokud mohu tak bych se ještě rád poradil:
    ohledně doporučené izolace do stěn (chatka bude sloužit jen na víkendové přespání nebo přes leto) sila izolace mezi dřevěnými prkny cca 5 max 10 cm... (plus použití nějaké folie ? např. http://eshop.dasko.net/fl0003 )
    ohledně izolace od země - podlaha: uvažuji, že bych na jendu vrstvu prken dal EXP a ten překryl následně druhou vrstvou prken, které budou nášlapné... (ale určitě bude vhodnější izolace..)
    střecha to samé ohledně izolace jako podlaha, ale je otázka jaký zvolit materiál...

    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    GECKO: nenapsal jsem to úplně přesně podle definice, ale pro tu chatku je to jasné. Kdyby stěny položil na středy patek, tak patky budou započítané do zastavěné plochy, ale nebude z nich mít žádný užitek.
    Daň z nemovitosti se počítá ze zastavěné plochy a ta je definovaná podle podle stavebního zákona takto:
    http://www.mmr.cz/getmedia/28956df4-4044-4ca4-8555-a0c1fd1bb5ab/Zastavena-plocha.pdf
    JADR
    JADR --- ---
    BANANABOY: deska je 20 cm - dvojite armovana(kari site + roxory). sklo mam asi tak 35cm + sterk 30 cm
    hydroizolaci jsem dal zespoda hned na geotextilii na zhutnenym skle. pouzil jsem na doporuceni vyrobce skla PVC, ktera ma velkou roztaznost.

    vyslo me to celkem myslim na cca 160tis - 61m2, bagrovani, sterky, sklo, geotextilie, drenaze, fatrafol izolace, beton, zelezo, bedneni...
    BANANABOY
    BANANABOY --- ---
    JADR: jak máš prosimtě tlustou tu desku + sklo a na kolik tě přibližně vyšel 1m2 při vlastní práci ? dik

    ad crawling space :)
    Man finds 41 snakes in buddy's crawl space - The Denver Post
    http://www.denverpost.com/popular/ci_11927895

    GECKO
    GECKO --- ---
    NYKRUK: to je IMHO nesmysl...
    TSOH: Ja to na krajnich radach taky mel zarovnany s hranou patky http://io.pinknet.cz/milire/index.php?itemid=9 protoze jinak by byl problem s tim, ze patka cumi z baraku ven a pak trebanejak oplastit sokl nebo s tim vubec nejaknalozit by byl problem. Kdyz to t=das na prostredek, bude z toho ta patka proste cumet... co s tim? Tramky steny pujdou rovnou nahoru, musi se opirat o tu vodorovnou vaznici...

    Jestli se bojis vrtani vrutu, tak kopani patek bude jeste horsi... IMHO bych v tvym pripade spis volil ty vruty. Nepotrebujes nejak extra hluboky...

    JADR: Hmm... dneska bych mozna sel taky touhle cestou... ale zase na druhou stranu ve vysldku mam vic veci jinak, nez jsem si je predstavoval pri delani toho spodku a treba odpady se delaly az pak dospoda, tam neni problem, ty nezamrznou (jednou nam zamrzla jedna vetev, kdyz bylo druhy tyden imrvere -15) a zaizolovat jeden prostup vody zase takovy problem neni... ale ted bych asi taky volil desku na penoskle.
    ENDRUE
    ENDRUE --- ---
    u velkych staveb (RD) plati pravidlo, ze jednostranne uskoceni od zakladu je do 1/3 sirky zakladovho tramu kvuli excentricite. v tomto konkretnim pripade volili tuto cestu nejspise kvuli betonovym tvrovkam pro ztracene bedneni. proto patky vypadaji tak mohutne.
    JADR
    JADR --- ---
    TSOH: vubec ten crawling space jsem zavrhl. na patky natoz na vruty tam nebylo vhodny podlozi. pak se mi nechtelo resit ty odpady a privod vody aby mi to nezmrzlo. potom mame tam spoustu zvere a uz vidim jak by se mi pod tim neco usidlilo, nehlede na to cisteni/ zafoukany listi/snih apod. a mit tam mrizku jsem taky nechtel. udelal jsem ZB desku na vrstve penoskla a sterku - tzn bez zakladovych pasu. uvidime zda to byla dobra volba, delal jsem si to sam, nakonec to nebylo nic sloziteho.






    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    TSOH: Jeden z důvodů, proč je to takhle na kraji je zastavěná plocha a potažmo daň z nemovitosti. Stavba má hranici tam, kde stěna protíná zemi.
    Vzhledem k hmotnosti této stavby, je to v pořádku, patky jsou dostatečně únosné už od oka.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam