• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DIOJANDREVOSTAVBY
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    TSOH: záleží na tom jak bude dlouhá stěna. Je potřeba zabránit tomu, aby se stěna nenafoukla do tvaru sudu v podélném i svislém směru. Tomu se dá zabránit vhodně umístěnou příčkou, stěnovou kleštinou nebo navrtáním a prostrčením dubových kolíků
    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: no pokud chceš dělat roubenku tak ta drží na těch rubanech spojích :-)
    Pěnu tam dávaj spíš kvůli tomu aby neprofukovali spoje. Ale jinak se v našich krajích dělali výplně z jílu a slámy. Na krajích se srovnali jen jílem smíchaným s volskou krví.

    Moderní roubenky se ještě v krajích a v ostěních šroubují na závitovou tyč která se v průběhu vysychání dotahuje. Sedne si to třeba i víc než 10cm na patro!
    TSOH
    TSOH --- ---
    dotaz: pokud by jste staveli malou chatku z hranolů 10 x 10. ( stylem jako sroubek ) tak by jste hranoly jeste k sobe prichytili i hrebikama (hrebik 15 cm treba po 30 cm) ? dnes jsem byl na jedne drevostavebe (srub) a tam mi rikali ze hranoly k sobe ještě lepi nejakou penou či co...
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: Tak na to zaponeň do střechy alespoň 30 a ve více vrstvách jinak ten TM krokví bude problém. Zrovna teď jednu takovou prasárnu po stavební firmě opravuju a věř že to není jednoduchá záležitost. Pod krokev kterou udělej vyšší třeba 22cm dej ještě 10 cm kamenný vaty na závěs. Pak neuslyšíš nic. Plechová krytina je levnější než ten Šindel. Nějakej Rukki nebo Satjam, pokud chceš kvalitu dej Lindab, případně nějakej hliník...
    GECKO
    GECKO --- ---
    QNEDLEEQ: Plocha hlinikova krytina na celoplosnym podbiti, podlozena nejakou levnou netkanou textilii za deste zadny bordel nedela... mam to na baraku (i kdyz teda zkalapavaci system MeLo S od SAG), znami maji ALukryt a neni s tim vubec zadny problem. Jako je to tvuj barak a tvoje prachy, ale asfaltovy sindel je nejvetsi shit co je k dispozici, hnusny to je uz novy. Ten hlinik je peknej a pokud se ot udela trochu rozumne, tak na to za svyho zivota pravdepodobne nebudes muset sahnout. A cena je pritom skoro stejna, jak za ten hnusnej asfalt...


    QNEDLEEQ: Ma sto spatne, tohle nevyhovuje z hlediska tepelny izolace. jednak neresis tepelny mosty krokvi a jednak je to cely mooooc slaby, potrebujes alespon 2x tolik izolace. A hlavne prekryt krokve izolaci, bud dalsi vrsvou vaty pod krokve, nbeo nejakym nadkrokevnim systemem (ale systemova reseni jsou dost draha).
    GECKO
    GECKO --- ---
    QNEDLEEQ: Je to ta nejlevnejsi sracka, ktera ma zivotnost 20 let, zanese se bordelem a bude to hnusny vpdstate hned...

    Pouzij Alukryt, budes mit celkem hezkou strechu z hlinikovyho plechu a cena krytiny je cca 250 Kc za m2, coz jde...
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: A proč nedáš krytinu na latě? Ten bitumen bych si na střechu taky dobrovolně nedal.
    Pokud čekáš že to prkenym záklopem zavětruješ, tak na to zaponeň. To bys to musel zaklápět OSB deskou, bebo jinym plošnym materiálem. Jakou budeš mít skladbu střechy-izolace podkroví? od toho by se dalo odpíchnout.
    JADR
    JADR --- ---
    GECKO: to máš pravdu, není to závětrování, ani pochozí. Za předpokladu že bude krytina na latích to ale použít jde, viz ten odkaz. Příště budu lépe číst otázky než odpovim :)
    GECKO
    GECKO --- ---
    JADR: No tohle ale nebudou konstrukcni desky, takze jednak ten krov nezavetluji, pokud to je potreba, nepujde po nich uplne bezestrachu chodit a nepujde na to dat primo plosna krityna (bitumenovy sindel, Cembrit, Falcovany plech a podobne). Bud se na to bude muset dat jeste jeden zaklop na kontralatich, nebo kontralate, latovani a nejaka krytina, co se dava na late.

    Ja teda cekal, ze kdyz se QNEDLEEQ: pta na zaklop, tak ho potrebuje kvuli nasledne krytine...
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: Nenapsal jsi co přijde na vrch. Potřebuješ to určitě zaklápět?
    jinak palcový prkna jsou to nejlevnější tesařské řezivo. vyjde tě to tak na 100Kč/m2
    4cm jsou už fošny z toho se dá ten krov postavit :-)
    JADR
    JADR --- ---
    BANANABOY: ja pouzival tento system:
    Insowool – dřevovláknité desky PAVATEX, difúzně otevřené konstrukce dřevostaveb
    http://www.insowool.cz/cs/files/pavatex-nad-krokve

    musim rict ze o tech vedrech v lete to slouzilo pomerne dobre, rosp podkrovi nebylo tak prepaleny.
    GECKO
    GECKO --- ---
    QNEDLEEQ: Normalni coulovy prkna, pripdne OSB desky nebo nejaky ekvivalent (woodego nebo jak se to pise) v PD povedeni. Desky jsou drazsi, ale zase je s nima rychlejsi a presnejsi prace a povrch je pak hladkej.
    BANANABOY
    BANANABOY --- ---
    QNEDLEEQ: dle toho brazku mi ty krokve vychazej do 60cm od sebe, takze staci klasicky coulový prkna... ty 40mm jsou zbytecny
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    NYKRUK: celá konstrukce pod tim může bejt dřevěná jako nic, bavime se jen o moznosti prece..
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: Kdybych vybíral procento z uspořené částky za realizaci kterou jsem lidem rozmluvil, tak se utopím v penězích,brr :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: No bacha jako sanostatný střesní panel se dá použít akorát ten poslední a ještě ještě jeden co má krycí bitumenovou vrstvu. Ostatní nejsou finální...
    Za druhé ten krov by musel bejt extra přesnej, cm nerovnost na vaznících s běžnou krytinou nepoznáš, tady je to problém. Proto se přidělává na ocelové profily...
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    Přijde mi už mimo, říkat dřevostavba něčemu, co je oplácaný vypěněným plechem. To dřevo tam vůbec nemusí být...
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    GECKO: tos trefil, podle me by pri tloustce ty "desky" a pouziti jako nadkrokevni izolace musela bejt jeste treba mala vzduchova mezera, a pod ni pojistna hydroizolace. (mezera napr. 2cm by sice byla lehounce provětrávaná, ale fungovala by i jako brzda zime v zime a v lete teplu.
    nutno prepocitat skladbu na 1m2 v porovnani s jinym klasickym povrchem strechy, ale uplna blbost by to bejt nemusela..
    GECKO
    GECKO --- ---
    QNEDLEEQ: Co si od toho presne slibujes? Ono by to bezpochyby pouzit slo, ale ekonomika toho reseni je IMHO problematicka. Pokud chces pouzit nadkrokevni izolaci (aby krov zustal pohledovy) existuje hafo jinych systemu jak PIR/PUR tak EPS. Problem PIR/PUR je, ze cena izolace je velmi vysoka (prepocteno na kubik), EPS ma sice horsi lambdu, ale je mnohem levnejsi.

    Kdyz udelas klasickous kladbu, nebo i nejakou nadkrokevni, muzes na to dat jakoukoliv krytinu.

    Pravda je, ze kdyz se to vezme jako cena vcetne krytiny, neni to zase tak spatne, otazka je, jak jsou pak vyresen detaily, hreben, narozi atd a zda to situaci neprodrazi.

    Pro obytnou stavbu vidim jako problem to, ze i nejsilnejsi panely jsou IMHO nedostatecne silne a jejich tepelny odpor bude maly. No... nebuide zase tak maly viz http://stavba.tzb-info.cz/...y/140-prostup-tepla-vicevrstvou-konstrukci-a-prubeh-teplot-v-konstrukci pri 150 mm to vychazi neco pres R=6 coz neni spatne. Mozna bych pod to mezi tramy dal jeste neco...

    Hele, ono to ve vysledku nemusi byt uplny nesmysl. Ale chce to spocitat komplet... montazni material a ruzne oplechovani a dalsi prvky s tim muzou desne zmavat.
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    QNEDLEEQ: garáž na auto by to bylo pěkný
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: Mě zajímá PUR/PIR jako izolace, tedy cena za m3. Jsou tací co potřebují prostě nutně zaizolovat a je jim jedno že to má jen 30mm, ale do takové kategorie naštěstí nepatřím. Má sice lepší lambdu (cca 0,023), ale pořád je to jen izolace a tedy je nutné posuzovat souvrství jako celek. Jejich nejlepší materiál, má jen 150mm izolace, což stačí například do stěny, ale do stropu je potřeba nějakou izolaci dodat. Takže z tohoto hlediska pro mě tento materiál nemá význam. Stejně (spíše mnohem více) kvalitní plechovou krytinu seženu za cca150Kč/m2 a ta bude mít vyřešeny mnohem lépe přesahy. Za zbylou ušetřenou tisícovku, mohu koupit asi přes 2m širokou izolaci z drceného EPS nebo vaty :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: Už ti někdo pošeptal kolik to stojí? Evidentně asi ne, jinak by ses neptal :-)
    Použít to jde, přidělat na to zespodu něco taky, ale je to mrhání prostředky na něco co na normální stavbě nepoužiješ... 5-7k Kč za m3 asi ochotnej dát za to nebudeš, když stejnou věc vyřešíš lépe a vzhledněji za zlomek této částky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam