• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DIOJANDREVOSTAVBY
    BANANABOY
    BANANABOY --- ---
    QNEDLEEQ: dle toho brazku mi ty krokve vychazej do 60cm od sebe, takze staci klasicky coulový prkna... ty 40mm jsou zbytecny
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    NYKRUK: celá konstrukce pod tim může bejt dřevěná jako nic, bavime se jen o moznosti prece..
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: Kdybych vybíral procento z uspořené částky za realizaci kterou jsem lidem rozmluvil, tak se utopím v penězích,brr :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: No bacha jako sanostatný střesní panel se dá použít akorát ten poslední a ještě ještě jeden co má krycí bitumenovou vrstvu. Ostatní nejsou finální...
    Za druhé ten krov by musel bejt extra přesnej, cm nerovnost na vaznících s běžnou krytinou nepoznáš, tady je to problém. Proto se přidělává na ocelové profily...
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    Přijde mi už mimo, říkat dřevostavba něčemu, co je oplácaný vypěněným plechem. To dřevo tam vůbec nemusí být...
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    GECKO: tos trefil, podle me by pri tloustce ty "desky" a pouziti jako nadkrokevni izolace musela bejt jeste treba mala vzduchova mezera, a pod ni pojistna hydroizolace. (mezera napr. 2cm by sice byla lehounce provětrávaná, ale fungovala by i jako brzda zime v zime a v lete teplu.
    nutno prepocitat skladbu na 1m2 v porovnani s jinym klasickym povrchem strechy, ale uplna blbost by to bejt nemusela..
    GECKO
    GECKO --- ---
    QNEDLEEQ: Co si od toho presne slibujes? Ono by to bezpochyby pouzit slo, ale ekonomika toho reseni je IMHO problematicka. Pokud chces pouzit nadkrokevni izolaci (aby krov zustal pohledovy) existuje hafo jinych systemu jak PIR/PUR tak EPS. Problem PIR/PUR je, ze cena izolace je velmi vysoka (prepocteno na kubik), EPS ma sice horsi lambdu, ale je mnohem levnejsi.

    Kdyz udelas klasickous kladbu, nebo i nejakou nadkrokevni, muzes na to dat jakoukoliv krytinu.

    Pravda je, ze kdyz se to vezme jako cena vcetne krytiny, neni to zase tak spatne, otazka je, jak jsou pak vyresen detaily, hreben, narozi atd a zda to situaci neprodrazi.

    Pro obytnou stavbu vidim jako problem to, ze i nejsilnejsi panely jsou IMHO nedostatecne silne a jejich tepelny odpor bude maly. No... nebuide zase tak maly viz http://stavba.tzb-info.cz/...y/140-prostup-tepla-vicevrstvou-konstrukci-a-prubeh-teplot-v-konstrukci pri 150 mm to vychazi neco pres R=6 coz neni spatne. Mozna bych pod to mezi tramy dal jeste neco...

    Hele, ono to ve vysledku nemusi byt uplny nesmysl. Ale chce to spocitat komplet... montazni material a ruzne oplechovani a dalsi prvky s tim muzou desne zmavat.
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    QNEDLEEQ: garáž na auto by to bylo pěkný
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: Mě zajímá PUR/PIR jako izolace, tedy cena za m3. Jsou tací co potřebují prostě nutně zaizolovat a je jim jedno že to má jen 30mm, ale do takové kategorie naštěstí nepatřím. Má sice lepší lambdu (cca 0,023), ale pořád je to jen izolace a tedy je nutné posuzovat souvrství jako celek. Jejich nejlepší materiál, má jen 150mm izolace, což stačí například do stěny, ale do stropu je potřeba nějakou izolaci dodat. Takže z tohoto hlediska pro mě tento materiál nemá význam. Stejně (spíše mnohem více) kvalitní plechovou krytinu seženu za cca150Kč/m2 a ta bude mít vyřešeny mnohem lépe přesahy. Za zbylou ušetřenou tisícovku, mohu koupit asi přes 2m širokou izolaci z drceného EPS nebo vaty :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: Už ti někdo pošeptal kolik to stojí? Evidentně asi ne, jinak by ses neptal :-)
    Použít to jde, přidělat na to zespodu něco taky, ale je to mrhání prostředky na něco co na normální stavbě nepoužiješ... 5-7k Kč za m3 asi ochotnej dát za to nebudeš, když stejnou věc vyřešíš lépe a vzhledněji za zlomek této částky
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    QNEDLEEQ: nejsem si úplně jistej, jestli by se v konstrukci nerosil ten spodní plech, při takový tl. toho sendviče.. Pokud by dělali ty sendviče bez spodního plechu, tak bych to viděl líp.
    TABO
    TABO --- ---
    Nemáte někdo prosím doporučení na stavební dozor? Praha-Západ
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    CYBERBARA: ok, ok , nezapomente taky na vlhkost zevnitr, aby vam to neshnilo nad hlavou, treba vam tam nekdo od fochu radi, at nejsem chytrej,)
    CYBERBARA
    CYBERBARA --- ---
    AQUALOCO: dík :) stojí to na pomezí praha 8 a praha východ :) na vlhkost myslíme, všude jsou nopovky, sklon střechy je udělaný tak, aby voda tekla od baráku, teď budem přemýšlet nad koupelnou - z čeho uděláme stěny, aby to byla taková skořápka v té dřevostavbě s větráním rovnou ven... chcem ji pak zevnitř celou polepit mozaikou ze střepu, které jsme vytahali z potoka :)
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    CYBERBARA: pěkný, hlavně to někde nepokažte kvůli vlhkosti apod., držim palce! btw. kde to stojí?
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: chtělo by to vidět. Ten strop se dá udělat i s přiznanejch trámů, vypadá to pěkně, ale aby jsi potom nemusel dělat novej záklop nad.. Pokud by to bylo ok, tak tu mezeru můžeš skutečně teoreticky zaizolovat nějakou tou foukanou izolací, ale problém bude s parozábranou. Musíš znát opravdu detailně jak vypadá skladba nad těma trámama až po ten plech.
    Já bych se tho dost obával už jen z toho mizivýho sklonu ty střechy.
    Pokud na tom bude sníh často se dostane skrze falc trochu vody, pokud to budeš foukat celulozou je to potencionální riziko problémů a blbě se to bude kontrolovat, tu parozábranu taky jen tak nevyřešíš...
    Prostě malá šance že to vůbec budeš moc udělat a velká šance že to někde po...
    do 40cm se vlézt určitě dá a do 20cm by to mělo jít natlačit, šel bych raději touto cestou...
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ:
    EPS s vatou určitě nekombinuj, je to zbytečný navíc ta vata tě vyjde levnějc.
    OSB stačí 12mm 18mm jsou zbytečně vyhozený prachy, ale základ je udělat pro tu OSB nějakej rošt. s fotk je patrný že mezi trámy máš víc než 625mm... To musíš srazit, ale neni to ke škodě, protože tím zmenšíš TM u těch trámů.
    Takže zevnitř obětuj 5cm a udělej vodorovně rošť pro ty OSB a to samé z venku. Nakup 5cm vatu a mezi trámy ji dáš nadvojato. Budeš tam mít tedy celkem 20cm vaty, což už není špatný i pro celoroční bydlení.

    U stropu pokud ho můžeš snížit udělej to samý, tím snížíš TM styku stěny a stropu.

    Podlahu musíš nejdřív odfotit. Ideálně pokud je to na pilotech dát izolaci zespodu.
    GECKO
    GECKO --- ---
    QNEDLEEQ: Osobne bych to asi daval primo, tak aby spojovak nesel skrz palubky (a nebo pripadne skrz ale do rostu pod nima) a nedelal zbytecny diry. Pokud pres to prijdou jeste palubky, tak bych asi sel do ty 12, ono se ti tema palubkama zpevni.
    GECKO
    GECKO --- ---
    QNEDLEEQ: jo, treba tuhle OSB. Ono jde o to, ze kdyz to oplastit OSBckem na perodrazku (a idealne ty perodrazky slepis) tak to bude dostatecne parobrzda, aby do ty izolace nelezla zevnitr vlhkost az tam budete v zime topit a parit. Vnejsi plast vetra (je z prken s mezerama) takze to vlhkost dokaze odvetrat a nebude se tam srazet a to je to, co chces... Akorat ta 12mm je docela slaba a uz to celkem hraje, volil ych asi spis treba 18mm, tak uz je dost pevna.
    GECKO
    GECKO --- ---
    QNEDLEEQ: To je vpohode a vypada to celkem zdrave.

    S tema hnizdeckama to je trochu problem. Ve skelny nebo cedicovy vate si mysi hnizda delaji... s tim tezko neco udelat. Teoreticky o neco lepsi je konopna izolace, ta broukum a hlodavcum "nevoni" a tolik se v ni nezdrzuji... ale je draha. Dela ji treba tahle firma http://www.vicarius.cz ale cena je velka. Mozna bych zkusil se zeptat na odrezky. V galerii jsou videt, on se dela siroky pruh a pak se reze na desky a po stranach zbyvaji uzky pruhy...

    Jinak ta stena je slaba, osobne bych k ni udelal rost ze zviskych stresnych lati nebo mozna i beznych prken nejake rozumne sirky tak, aby celkova sire byla aspon 15 - 20cm. Pak bych to zaklopil OSBckem P+D a hotovo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam