• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DIOJANDREVOSTAVBY
    TSOH
    TSOH --- ---
    CUKI:
    GECKO:
    dik... ted jeste koukam, ze aby to bylo jednodussi tak je hafo Lignofixů... :) http://www.lignofixshop.cz/lignofix-ochrana-dreva dle popisu mi to prijde vsechno podobny...
    nestudoval nekdo v minulosti rozdily ? (ja jsem je tam nejak moc nenasel)... vidim to na Lignofix E-Profi
    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: ano používá se hlavně na nevysušené dřevo, rozprašovačem je to rychlejší, štetcem je to účinější a bezpečnější. ideální je to namáčet v lázni, pak ta ochrana má alespoň trochu smysl.

    jinak nejlepší ochrana je sucho!
    TSOH
    TSOH --- ---
    Nevíte zda Lignofix jze aplikovat na nevysušené dřevo ? na pile mi byl doporučen zpusob aplikace rozprašovačem (než štětcem) to jen tak pro info...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: no já to mám každou stěnu sprcháče jinak. Jedna je SDK na EPS, druhá je SDK OSB SDK dohromady pečlivě slepeno a prošrobováno a pak jen SDK na ocelovém roštu. Všechny rohy jsou překryvné (t.j. vedlejší stěna se opírá čelem i bokem) . všechny spoje a kouty přetmeleny s vlozenou páskou Straitflex: http://www.straitflex.cz/straitflex-original, kterou mohu jen doporučit. Na to kvalitní epoxidová penetrace a pak epoxid. Beton podlážky jsem smíchal s tou samou penetrací, kterou jsem použil na zbytek. Epoxid samotný má celkem 7 vrstev na tom jsem nešetřil. Narozdíl od Bílého místo zeleného SDK, kterej IMHO nemá smysl, protože ta odolnost je vcelku podobná a navíc nejmenší odolnost je stejně vždycky u těch spojů, takže to nemá cenu řešit.

    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    SDK na ten klasický kovový rošt, nebo přímo na OSB?
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    CUKI: jo, dělali jsme to taktéž, přecejen ta konstrukce pro sádroš nějaký pohyby pojme, cítil jsem to jako +
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: musíš počítat s pracováním dřevěného materiálu.
    Hlavně rohy jsou dost choulostivý, takže všechny kouty a spoje vzít nějakou dostatečně pružnou páskou a na to hydroizolace jako i jakékoliv jiné koupelny.
    Osobně jsem OSB zakryl SDK (jen bílej) a na to jsem tyto vrstvy aplikoval. Protože je na SKD lepší přilnavost těchto materiálů a míň pracuje při tepelném šoku
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    GECKO: jj, jsem právě nevěděl, jestli v případě třeba OSB/SDK není potřeba udělat/aplikovat ještě něco navíc.
    GECKO
    GECKO --- ---
    ZATAMOKO: jasne.. tak ono i ve zdenejch barakach sekoupelny bezne delaji v podkrovi, coz je vlastne drevostavba... Proste odizolovat a je to.. od zdi z cihel se to moc nelisi.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    GECKO: díky za popis. Problém není v ničem, jen jsem chtěl vědět jaká je praxe.
    GECKO
    GECKO --- ---
    ZATAMOKO: A problem je presne v cem?

    Moznosti je vicero, ale celkem bezne se resi pomoci zelenyho sadrose, penetrace, tekuta lepenka s prislusne vylepenyma rohama a obklad.

    Ja mam v drevostavbe desky ze stramitu (ekopanel), a opet, napenetrovany, natazeny flexilepdislem, nasledne na tom dve vrsrtvy tekuty pelenky, rohy poreseny rpislusnym pasem. V mem pripade mam v patre sprchac bez vanicky, je v podlaze vybetonovanej do spadu do odtokovyho zlabu. Zbytek podlahy koupelny jdou wodego desky. Vsechno rpelepeny paskama a osetreny tekutou pelenkou. Na podlaze dlazba, steny v mem pripade i ve sprchaci bezny vapenny stuk, nasledne silikonova penetrace a silikonova fasadni barva.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    Můžete mě odkázat na článek/návod, jak se v dřevostavbě řeší koupelna a speciálně stěny u sprcháče/vany?
    Zatím jsem narazil na samé PR články. jde mi hlavně o soupis nutných vrstev, aby to bylo ok a nic nikam neteklo :)
    Modelový příklad např. OSB deskami zaklopený rošt a co pak na to?
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: jinak s tou skladbou pokud nechceš dělat kontra zateplení do podhledu, což je lepší, tak můžeš použít krokve (světlá rozteč 98cm abys nemusel řezat) cca 160x 50 které zespodu podbiješ na přímo OSB, mezi ně 16cm vaty, na to kontra trámky 50x 50 (světlá vzdálenost 60cm) mezi zase vatu. Na ty hle trámky to samé kontra, tak aby mezi ta nová pomocná 50x50 krokev byla předsazená o cca 1-2cm před tu nosnou. Tedy rozteč tase 98cm a mezi vatu. Díky tomu nebudeš mít žádný přímí TM v k-ci Na to PHI pro kontaktní použití na to kontralatě min 40x 60 na výšku aby tam byla dostatečná mezera pro proudění vzduchu na to klasický latě 30x50 a nebo bednění a krytinu jakou si vybereš.

    Pokud to bude trvale obyvatelný tak bych ale stějně uděl závěs na ocelové profily mezi které bych fláknul dalších 10cm vaty pod to teprve tu OSB desku

    bude to mnohem levnější, než máš ty a hlavně funkční. Dá se udělat ještě varianta s lepenkou až nad prkna, ale ta má taky své nevýhody.
    CUKI
    CUKI --- ---
    kdyby někdo věděl o levné pile v okolí Prahy-Vinoře tak sem s tím :-)
    Stejně tak OSB desky by bodly (P+D 12mm)

    ...nebo do pošty
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: podlaha je jasná na tý asi nic moc nevykoumáš a krov budeš muset asi šáhnout po klasice. Já bych doporučil novou hambalkovou soustavu se zvýšenou pozednicí. Táhlo držící pozednici by ti trochu kompenzovalo průhyb stropu a taky by ti to pomohlo líp vyřešit TM podlaha-stěna-pozednice (předpokládám že tím "věncem" si měl na mysli vrchní přeplátování). No a čím víc zvedneš stěnu tím větší prostor v podkroví vytvoříš. Pokud by ti to šlo od země měl bys z toho spíš špejchar než obytný podkroví. Schválně si to nakresli jak moc se to zvětší když to zvýšíš o pitomejch 30 čísel a jak o půl metru.
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: pak si můžeš ještě pohrát s tím průřezem 10x20 je jistě lepší než 10x10, ale použil bych raději vyšší než širší. Poměr cca 4:1 je na tvé účely mnohem vhodnější...
    CUKI
    CUKI --- ---
    GECKO: to je dost drahý, většinou se dá do 6ti dostat. palcovky do 100ky...

    Ale po pravdě tady v okolí jsou "pily" co to mají jen v názvu a překupujou a pak ty ceny jsou podobný, na rodíl od tý tvý ale skladem maj jen málo co. To z jižních čech se mi stalo už několikrát, ale nikdy se mi nevyplatila doprava.
    6e by někde řezali už vyjetý šablony tak to slyším poprvý, ale jak jsem psal alukryt jsem ještě nedělal. Docela mě překvapilo jak je to levný, na druhou stranu nejsem zastánce maloformátovek.

    KVHčka jsou drahý to jsem psal jen k tý cenně do těch necelech patnácti se sehnat daj spolehlivě.
    GECKO
    GECKO --- ---
    CUKI: To zalezi... v principu to tak je, ale treba v Mesicich to bylo prave tak, ze alukryt na zakazku rezali z tech 6m kusu.. kdo byl prvovyrobce a delal to z ty role nevim.

    U drevajsem vychazel z tohohle ceniku http://www.pila-facek.cz/media/files/cenik-reziva-platny-od-1_1_2014.pdf Tady v okoli to je spis o trochu malo drazsipila, ale zas velka a ma dost veci skladem. Ale pravda, tady je pila pomalu vkazdy druhy vsi (no trohcuprehanim, ale je jich tu prece jen vic...). Ceny za m3 jsou uz nejakuo dobu +- stejny, by me zjaimalo, kdo v JC nareze hranoly za 3k..

    KVH jsou na tohle zbytecny... a zbytecne drahy.
    CUKI
    CUKI --- ---
    GECKO: nevim jak u alukrytu ale ty plechy co se dělaj na míru jedou rovnou z "nekonečnýho" pásu. Do té doby než se to lisuje je to v roli.
    M3 dřeva se i kolem prahy dá sehnat za 6k v jižních čechách jsou místa kde se dostaneš i na polovic.

    Sušení za litr m3 bych bral všema deseti. Většinou si tam napočítaj k tomu i skládání a večerní odjezd vlaku na plzeň a pak jsem na dvojnásobku (počítám sušení na cca 15%)

    Se sušenym dřevem se o dost hůř pracuje a rozměr už stejně nebude takovej jako měl bejt...
    Pokud QNEDLEEQ nemá zkušenosti jak se pracuje s mokrym dřevem, tak bych doporučil spíše KVHčka. Do jeho budgetu by se vešel i tak. Rovnat rychlo vysušený dřevo co bylo nařezaný jako mokrý, je občas takovej vopruz, že investice do KVHček je velmi užitečná.
    Na druhou někde se daj vybrat kousky až po sušení. Hokejky pak pošlou do hobby marketů.
    GECKO
    GECKO --- ---
    QNEDLEEQ: Hele, drevo na takovyhle projekty se objednava na pile a ne v hobbymarketu a pila pocita cenu za m3. Tvojoe ceny vychazi pres 14 k za m3, na pile jsou bezn ceny v techhle prorezech a delkach kolem 4m do 8k za m3 vc. DPH. Coz je cca polovina. Surovy drivi bez osetreni fungicidem.

    Pokud chces suseny, pila, ktera ma susicku bude pocitat cca 1000 za kubik za suzeni navic, osetreni tim zelenym sajrajtem nevim, ale ten si muzes koupit sam a osetrit sam, me se nejvis osvedcilo strikat zahradnim postrikovacem.. je to rychly a efektivni...

    Samozrejme to predpoklada, ze nekde pobliz pilu mas, doprava z vetsi dalky uz to prodrazi....

    Co se tyce strechy, asi bych to udelal tak, ze mezi krokve izolace az po hranu, na to kontaktny PHI, pak kontralat (po krokvich, pri ty dylce staci 3x5cm), na to prkna, lepekna nebo ta netkana textilie a alukryt.

    Pokud to je dlouhy 3.3m, tak to je zrovna trochu prekerka, protoze ono se to obecne dela max v 6m pasech, z toho to nekde pak strihaj na mitu, ale 3.3 je zrovna blbe.. ale mohlo by to jit dohnat treba tak, ze se udelaj 3m dlouhy, nahore se da sirsi hrebenac a dole se do dozene sirsi okapnici a bylo by...
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: vždyť já ti to podkroví neberu :-) jen jsem popisoval o čem jsem před tím mluvil nic víc. Prostě s tím dřevem budeš muset přitlačit.

    Dřevo beru na každou zakázku jinde až napíšeš kde stavíš (pokud jsi paranoik adresa je zbytečná stačí lokalita) tak ti já nebo třeba někdo jiný z té lokality může dát nějakej typ.
    Dřevo se kupuje trochu jinak než si myslíš, pro fošničku si můžeš dojet do hobby marketu, ale velmi záleží na dopravě. ta tříska co uvádíš se dá sehnat cca od 160 do 600Kč dle lokality
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam