• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DIOJANDREVOSTAVBY
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: pokud je stavba postavena dobře, tak se tam ta houba a hmyz nemá jak dostat a hlavně potřebnou vlhkost pro to tam žít. Navíc bohužel tyto nátěry se nedají použít dost dobře hloubkově, takže nemají větší smysl. Stavět u nás dneska roubenky je sice podle mě ekologický nesmysl, takže nemůžu říct že jsem jejich příznivcem, nicméně před několika lety jsem pomáhal s rekonstrukcí poloroubeného stavení a krovu z roku 1840. ZA tu dobu se nenatíral pravděpodobně ničím, byl vcelku v dobrém stavu i na dnešní poměry.

    Dřevo se těžilo, ale určitě v zimě...
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    Známej řeší stavbu srubu a přisel s tím, že je potřeba každých x let (mluvil o cca 5) kompletně natřít stěny nějakým sajrajtem kvůli eliminaci dřevokazných hub a hmyzu a taky pro zlepšení požární odolnosti.
    Cena materiálu na takovou akci je prý kolem 40 tisíc + práce.

    Co je na tom pravdy?
    CUKI
    CUKI --- ---
    GECKO: Mám systém od caparolu, protože je jedinej co se dá probarvit (tedy ne jednolitá barva)
    Tu fasadní barvu musíš sundat, nejlépe trochu rozbrousit. Na to epoxidovou penetraci od Mapei mi přišla lepší než od Caparolu. Pak 2-3 vrstyDispobox 447. Což je podkladní vodouředitelný epoxid (většinou se dělá bílá) Pak arte lasur což je ta probarvená složka s tou se dá pěkně vyhrát škála je taky dost obsáhlá. No a na to vrchní Disboxid 422 kterou to uzavřeš. Tu Natírat je dost pakárna, ale výsledek stojí za to. Nedrží se na tom ani vodní kámen. Za tři roky jsem ten sprcháč nikdy nemyl, jen ocáknu vodou
    DARAIT
    DARAIT --- ---
    TSOH: skladbu bych dal difuzne otevrenou smerem ven (pokud to nechces zalepit neprodysne polystyrenem - coz by byla skoda).
    Ja bych to udelal treba takhle (v posloupnosti zevnitr ven): preklizka nebo palubky+parobrzda, pak tramky a mezi mineralni izolace - cim tvrdsi tim lepsi aby se neslehla a pak difuzne otevrenou membranu jako treba tyvek (proti vetru a pripadny vode ktera by nacakala pres fasadu) a na to vzduchovou mezeru (s mrizkou dole a nahore), distancni late a fasadu (napr. late).
    Cim min tam bude proudit vzduch ruznejma skvirama (zevnitr ven), tim to bude lip izolovat a nebude ti utikat vhkej vzduch zevnitr do konstrukce kterej by ti tam mohl napachat neplechu. K utesneni tedlech veci sou ruzny "systemy" - tzn lepici pasky a folie.
    Jinak provetravany fasady sou dobry, ze ty castecne odclonej vedro, nebo i zimu, delaj takovy zavetri a ochranu pred destem.
    Taky je dobry zvazit kudy ti povedou site - jestli tam naky mit budes, aby ti to moc nezasahovalo do konstrukce a pak ti to tam treba nepromrzalo. Kdyz ti bude naky misto prochladat, bude tam kondenzovat vhkost a plesnivet..
    Pokud to chces mit presny, tak si to jeste radsi over - todle sou jen moje (prevazne teoreticky) znalosti.
    Hodne zdaru!
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    TSOH: tu izolaci klidně použij, bude to provětrávaný a pršet do ní nebude. Jen bych se bál, že ti ta vata polleze sukama dovnitř a nebude to moc příjemný (minimálně pak prkna na pero a drážku a díry zacelit).
    TSOH
    TSOH --- ---
    tak jsem se konečne v rámci té sve lesni boudy trochu pohnul...
    jen pro zajímavost pokud by někdo řešil třeba něco podobného tak pro představu časové náročnosti:
    vylití 12 sloupků v zemi (1,5 T betonu) vození v kolečku + nošení na vzdálenost cca 100 metrů do kopečka 12 hodin času...
    výnos dřeva na takhle malou chatku 20 hodin času....
    ----------


    teď akorát rešim ohledně izolace... z vnejšku dám pod prkna JUTADACH 115 a v ramci slabe izolace 5 cm asi vatu http://www.baushop.cz/knauf-akustik-board-tp-115?tloustka=50 a na ni jen prkna...ale je otazka zda se v ni nebude sražet voda a nebudou vznikat nejake plisne nebo tak neco... pak je tu jeste polystyren.... co by jste doporučili za izolaci ?
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    K tomu založení stavby jsem našel starší článek (2012) https://atelier-dek.cz/zalozeni-pasivniho-domu-v-ekonomickych-souvislostech-333
    ENDRUE
    ENDRUE --- ---
    JADR: Dik, porovnám jak všechno vychází cenově v závislosti na U, který je pro mě směrodatný.
    GECKO: Já vím, předpokládal jsem, že to je jasný, proto jsem polystyren blíže nespecifikoval.
    GECKO
    GECKO --- ---
    ENDRUE: Bezny EPS pod desku pouzit nemuzes, neni dostatecne pevny v tlaku a cely by to asi postupne sedlo. Drive se pod ploovouci desku na sterkovy loze pouzival XPS, ale ten je prave vyrazne drazsi.
    JADR
    JADR --- ---
    ENDRUE: bral jsem to kvuli tomu ze se to dela z toho recyklovaneho skleneneho odpadu relativne kousek od stavby do 40km. Delaji to v KV.
    Byl jsem se i kouknout na te lince kdyz jsme vraceli nejake big bagy.
    kupoval jsem asi 30m3. tusim za 1250czk/m3
    JADR
    JADR --- ---
    si to muzes porovnat vid... jako izolant to vychazi hur nez polys. ale cenu musis porovnat sam v navaznosti na to jaky polys pouzijes. ale cena za m3 je u penoskla nizsi - ale urcite si to vynasob 2x protoze to skoro 2x hur izoluje a pocitej i se zhutnenim penoskla - asi 1.33 nebo tak, presne si to nepamatuju. najdes to urcite na netu
    štěrk z pěnového skla Refaglass | Izolace-info.cz
    http://www.izolace-info.cz/.../penove-sklo/recifa-a-s/1346971-sterk-z-penoveho-skla-refaglass-p.html
    ENDRUE
    ENDRUE --- ---
    JADR: Díky.
    JADR
    JADR --- ---
    ENDRUE: na polystyren jsem ani nekoukal, asi bude ale lip izolovat.
    ENDRUE
    ENDRUE --- ---
    JADR: No, jde mi o to, jestli se rozvody nechrání proti kontaktnímu napětí od základové desky? Řikám si, že tlak na trubky bude velkej.
    Zase na druhou stranu, KG trubky jsou i v silnicích, tak by tlak mohly vydržet.

    BTW sem línej hledat a proto využiju Tvých zkušeností - pěnosklo vychází levěji než polystyren (při stejných hodnotách U)?
    JADR
    JADR --- ---
    ja vychazel z doporucenych zakladu dle dodavatele penoskla ktere delaji pobliz v KV. refaglass

    neco takovedleho:

    https://www.google.com/...0ahUKEwiRrcbumqzNAhVL6RQKHeaWBI8Q_AUIBigB&dpr=0.95#imgrc=M2vWwEhbBLOoQM%3A
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    JADR: máš založeno jako plovoucí na pěnoskle? To jsem kdysi viděl někde na netu a zaujalo mě to.
    Jaká je skladba a příprava "lože"?
    JADR
    JADR --- ---
    ENDRUE: ano mám založeno na desce, tj bez pasů. Co není jasného na rozvodech? Mám to dělaný klasikou z ht odpad a pe voda. Obojí jsem obsypal pískem , udělal jsem takový hrůbky aby to nepoškodilo kamenivo a pěnosklo. Hydroizolaci Fatra mám zespodu desky a na ty prostupy koupil takový speciální manžety
    ENDRUE
    ENDRUE --- ---
    Zakládal tu někdo na desce? Zajímalo by mě, jak je to s rozvody (voda, kanalizace), které jdou pod deskou.
    GECKO
    GECKO --- ---
    CUKI: Jakej mas ten epoxid na stene? nejaka sterka nebo co? Odkaz? Cena?

    Mam na hydroizolaci stuk a na tom silikonovou fasadni barvu. Vodotesne to je, ale jednak to je relativne hruby (chyba, mel jsem ten stuk prebrousit) a pomerne spatne se to cisti, v pripade hrubsihomechanickeho zachazeni se to poskodi. Potreboval bych to nahradit necim, co je hladky a cisti se dobre.. ale obkladat to nechci...
    GECKO
    GECKO --- ---
    TSOH: No... ono to ma smysl hlavne na ochranu syrovyho dreva, drevo opravdu vyschly uz vetsine brouku (krom cervotoce) moc nechutna. Bezne se pouziva Lignofix, Bochemit, ja pouzival Katrit ale neco dela i DenBraven treba... Pozor, neni to jen o velikosti baleni, ale oo se to dost redi, a ve vysledku je rozdil, jestli to redis 1:20 nebo 1:40 celkem velkej... Vzal bych neco, co sezenes s nejlepsim pomerem cena/vykon. Drazsi jeou bezbarvy, zeleny nebohnedy jsou levnejsi. Barva tam ma smysl jen ten, ze je videt, dke to je osetreny, ale pokud ma byt konstrukce ve vysldku pohledova, potrebujes bezbarvy (pozor, i ten drevo trochu zabarvi dozluta).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam