• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DIOJANDREVOSTAVBY
    GECKO
    GECKO --- ---
    CUKI: Jakej mas ten epoxid na stene? nejaka sterka nebo co? Odkaz? Cena?

    Mam na hydroizolaci stuk a na tom silikonovou fasadni barvu. Vodotesne to je, ale jednak to je relativne hruby (chyba, mel jsem ten stuk prebrousit) a pomerne spatne se to cisti, v pripade hrubsihomechanickeho zachazeni se to poskodi. Potreboval bych to nahradit necim, co je hladky a cisti se dobre.. ale obkladat to nechci...
    GECKO
    GECKO --- ---
    TSOH: No... ono to ma smysl hlavne na ochranu syrovyho dreva, drevo opravdu vyschly uz vetsine brouku (krom cervotoce) moc nechutna. Bezne se pouziva Lignofix, Bochemit, ja pouzival Katrit ale neco dela i DenBraven treba... Pozor, neni to jen o velikosti baleni, ale oo se to dost redi, a ve vysledku je rozdil, jestli to redis 1:20 nebo 1:40 celkem velkej... Vzal bych neco, co sezenes s nejlepsim pomerem cena/vykon. Drazsi jeou bezbarvy, zeleny nebohnedy jsou levnejsi. Barva tam ma smysl jen ten, ze je videt, dke to je osetreny, ale pokud ma byt konstrukce ve vysldku pohledova, potrebujes bezbarvy (pozor, i ten drevo trochu zabarvi dozluta).
    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: je to jedno jak jsem psal je to tam jen pro tvůj dobrej pocit, Dlouhodobě to proti broučkům stejně nefunguje a pokud tam bude sucho tak ti stejně nic nehrozí. Stav tak aby tam to sucho bylo! kvalitní parozábrany, difuzně otevřené směrem ven... Dobře zastřešené s velkým přesahem a vyřešenou spodní hydroizolací..
    TSOH
    TSOH --- ---
    CUKI:
    GECKO:
    dik... ted jeste koukam, ze aby to bylo jednodussi tak je hafo Lignofixů... :) http://www.lignofixshop.cz/lignofix-ochrana-dreva dle popisu mi to prijde vsechno podobny...
    nestudoval nekdo v minulosti rozdily ? (ja jsem je tam nejak moc nenasel)... vidim to na Lignofix E-Profi
    GECKO
    GECKO --- ---
    TSOH: Lepsi je, kdyz je aspon teochu oschly, pokud z toho kape voda, tak to nenasaje.. ale jak pise CUKI smysl toma predevsim na cerstvy rezivo.

    Stetcem to je o neco ucinejsi a mas mensi spotrebu, ale je topakarna a trva to dlouoho, bezny zahradni postrikovac se mi osvedcil... Jen to nejde delat ve vetru, to to pak mas vsude, jen ne na tom dreve :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: ano používá se hlavně na nevysušené dřevo, rozprašovačem je to rychlejší, štetcem je to účinější a bezpečnější. ideální je to namáčet v lázni, pak ta ochrana má alespoň trochu smysl.

    jinak nejlepší ochrana je sucho!
    TSOH
    TSOH --- ---
    Nevíte zda Lignofix jze aplikovat na nevysušené dřevo ? na pile mi byl doporučen zpusob aplikace rozprašovačem (než štětcem) to jen tak pro info...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: no já to mám každou stěnu sprcháče jinak. Jedna je SDK na EPS, druhá je SDK OSB SDK dohromady pečlivě slepeno a prošrobováno a pak jen SDK na ocelovém roštu. Všechny rohy jsou překryvné (t.j. vedlejší stěna se opírá čelem i bokem) . všechny spoje a kouty přetmeleny s vlozenou páskou Straitflex: http://www.straitflex.cz/straitflex-original, kterou mohu jen doporučit. Na to kvalitní epoxidová penetrace a pak epoxid. Beton podlážky jsem smíchal s tou samou penetrací, kterou jsem použil na zbytek. Epoxid samotný má celkem 7 vrstev na tom jsem nešetřil. Narozdíl od Bílého místo zeleného SDK, kterej IMHO nemá smysl, protože ta odolnost je vcelku podobná a navíc nejmenší odolnost je stejně vždycky u těch spojů, takže to nemá cenu řešit.

    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    SDK na ten klasický kovový rošt, nebo přímo na OSB?
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    CUKI: jo, dělali jsme to taktéž, přecejen ta konstrukce pro sádroš nějaký pohyby pojme, cítil jsem to jako +
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: musíš počítat s pracováním dřevěného materiálu.
    Hlavně rohy jsou dost choulostivý, takže všechny kouty a spoje vzít nějakou dostatečně pružnou páskou a na to hydroizolace jako i jakékoliv jiné koupelny.
    Osobně jsem OSB zakryl SDK (jen bílej) a na to jsem tyto vrstvy aplikoval. Protože je na SKD lepší přilnavost těchto materiálů a míň pracuje při tepelném šoku
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    GECKO: jj, jsem právě nevěděl, jestli v případě třeba OSB/SDK není potřeba udělat/aplikovat ještě něco navíc.
    GECKO
    GECKO --- ---
    ZATAMOKO: jasne.. tak ono i ve zdenejch barakach sekoupelny bezne delaji v podkrovi, coz je vlastne drevostavba... Proste odizolovat a je to.. od zdi z cihel se to moc nelisi.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    GECKO: díky za popis. Problém není v ničem, jen jsem chtěl vědět jaká je praxe.
    GECKO
    GECKO --- ---
    ZATAMOKO: A problem je presne v cem?

    Moznosti je vicero, ale celkem bezne se resi pomoci zelenyho sadrose, penetrace, tekuta lepenka s prislusne vylepenyma rohama a obklad.

    Ja mam v drevostavbe desky ze stramitu (ekopanel), a opet, napenetrovany, natazeny flexilepdislem, nasledne na tom dve vrsrtvy tekuty pelenky, rohy poreseny rpislusnym pasem. V mem pripade mam v patre sprchac bez vanicky, je v podlaze vybetonovanej do spadu do odtokovyho zlabu. Zbytek podlahy koupelny jdou wodego desky. Vsechno rpelepeny paskama a osetreny tekutou pelenkou. Na podlaze dlazba, steny v mem pripade i ve sprchaci bezny vapenny stuk, nasledne silikonova penetrace a silikonova fasadni barva.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    Můžete mě odkázat na článek/návod, jak se v dřevostavbě řeší koupelna a speciálně stěny u sprcháče/vany?
    Zatím jsem narazil na samé PR články. jde mi hlavně o soupis nutných vrstev, aby to bylo ok a nic nikam neteklo :)
    Modelový příklad např. OSB deskami zaklopený rošt a co pak na to?
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: jinak s tou skladbou pokud nechceš dělat kontra zateplení do podhledu, což je lepší, tak můžeš použít krokve (světlá rozteč 98cm abys nemusel řezat) cca 160x 50 které zespodu podbiješ na přímo OSB, mezi ně 16cm vaty, na to kontra trámky 50x 50 (světlá vzdálenost 60cm) mezi zase vatu. Na ty hle trámky to samé kontra, tak aby mezi ta nová pomocná 50x50 krokev byla předsazená o cca 1-2cm před tu nosnou. Tedy rozteč tase 98cm a mezi vatu. Díky tomu nebudeš mít žádný přímí TM v k-ci Na to PHI pro kontaktní použití na to kontralatě min 40x 60 na výšku aby tam byla dostatečná mezera pro proudění vzduchu na to klasický latě 30x50 a nebo bednění a krytinu jakou si vybereš.

    Pokud to bude trvale obyvatelný tak bych ale stějně uděl závěs na ocelové profily mezi které bych fláknul dalších 10cm vaty pod to teprve tu OSB desku

    bude to mnohem levnější, než máš ty a hlavně funkční. Dá se udělat ještě varianta s lepenkou až nad prkna, ale ta má taky své nevýhody.
    CUKI
    CUKI --- ---
    kdyby někdo věděl o levné pile v okolí Prahy-Vinoře tak sem s tím :-)
    Stejně tak OSB desky by bodly (P+D 12mm)

    ...nebo do pošty
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: podlaha je jasná na tý asi nic moc nevykoumáš a krov budeš muset asi šáhnout po klasice. Já bych doporučil novou hambalkovou soustavu se zvýšenou pozednicí. Táhlo držící pozednici by ti trochu kompenzovalo průhyb stropu a taky by ti to pomohlo líp vyřešit TM podlaha-stěna-pozednice (předpokládám že tím "věncem" si měl na mysli vrchní přeplátování). No a čím víc zvedneš stěnu tím větší prostor v podkroví vytvoříš. Pokud by ti to šlo od země měl bys z toho spíš špejchar než obytný podkroví. Schválně si to nakresli jak moc se to zvětší když to zvýšíš o pitomejch 30 čísel a jak o půl metru.
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: pak si můžeš ještě pohrát s tím průřezem 10x20 je jistě lepší než 10x10, ale použil bych raději vyšší než širší. Poměr cca 4:1 je na tvé účely mnohem vhodnější...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam