• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _B2SPIRIT_BUDDHISMUS
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    Proč je důležité si hlídat mysl - protože ta vytváří proud energie vědomí, a jeho kvalita vede k pokračování vědomí po smrti hmotného těla.

    Např. třída bytostí - hladoví duchové

    hungry ghosts - Hledat Googlem
    http://www.google.cz/...q=hungry+ghosts&hl=cs&prmd=imvnsb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=T3o4ULX5MonNtAbyn4HIAQ&sqi=2&ved=0CC0QsAQ&biw=800&bih=441
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    Toto jest ono nehlubší učení, budu z něho citovat


    ZEN BUDDHISMUS REALIZACE OSVICENI DHARMA PRAZDNOTA ABSOLUTNO REALITA
    http://www.intelpoint.xf.cz/
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    Tohle je nejhlubší nauka, esence vysvobození mysli - pak už si dokáži představit jen Atiyogu/Dzogchen nejvyšší stupeň, vysokou úroveň mahámudry apod., což jenom ukazuje na fakt proudu vědomí a jeho kvality, a jak je důležité si hlídat mysl se vším všudy (myšlení, záměr/motivaci (to je kritické), emoce, vědomí a energii- např. sex,drogy) a jednání tělem a řečí.
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    To co jsme jako člověk - to je proud energie vědomí/santana/mindstream = to je "mysl" v buddhisteckém kontextu. To jak žijeme, to jak jednáme (karma), jak zacházíme s tělem, řečí a vědomím (myslí, myšlenkami) to formuje naši energii, náš proud vědomí.

    Proto je tak důležité si hlídat mysl, myšlení, záměr/motivaci (to je kritické), emoce, vědomí a energii (sex, drogy).

    Tohle je kvalitní výklad na dané téma:

    When life ceases the kammic energy re-materializes itself in another form.

    Buddhism in a Nutshell - Anatta
    http://www.buddhanet.net/nutshell09.htm
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    To co jsme jako člověk - to je proud energie vědomí/santana/mindstream = to je "mysl" v buddhisteckém kontextu. To jak žijeme, to jak jednáme (karma), jak zacházíme s tělem, řečí a vědomím (myslí, myšlenkami) to formuje naši energii, náš proud vědomí.

    Proto je tak důležité si hlídat mysl, ,myšlení, emoce, vědomí.

    Tohle je kvalitní výklad na dané téma:

    When life ceases the kammic energy re-materializes itself in another form.

    Buddhism in a Nutshell - Anatta
    http://www.buddhanet.net/nutshell09.htm
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    Chogyal Namkhai Norbu Dzogchen teachings at Namgyalgar retreat - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=ehv3JSMMxrU&feature=g-vrec
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    Karmická odplata za dobro i zlo se objevuje ve třech různých časových obdobích: (1) odplata zakoušená v tomto přítomném životě, (2) odplata zakoušená v životě, který následuje po tomto, (3) odplata zakoušená v dalších životech. Tento fakt by měl být při praktikování cesty studován a pochopen jako první. Jinak se budou mnozí z vás dopouštět chyb a držet se mylných názorů. A nejen to, upadnete do špatných světů a podstoupíte dlouhé období utrpení.

    Pochopte, že v tomto životě máte jen jeden život, ne dva nebo tři. Jak politováníhodné je, když - setrvávaje bezvýsledně na špatných názorech - zbytečně činíte zlo v domnění, že neděláte špatné věci, když je ve skutečnosti děláte. Nemůžete se vyhnout karmické odplatě za své špatné činy, i když chybně předpokládáte, že nerozeznáváte-li její existenci, nejste jí podřízeni.
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    I am the owner of my karma .
    I inherit my karma.
    I am born of my karma.
    I am related to my karma.
    I live supported by my karma.
    Whatever karma I create, whether good or evil, that I shall inherit.


    The Buddha, Anguttara Nikaya V.57 - Upajjhatthana Sutta
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    AVIDYAKSAYO: drzis se zuby nechty svy pravdy vid. pust se..odraz se od brehu ty reky kamo do nejvetsiho proudu a plav.
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    Buddhist Dictionaries and Glossaries
    http://www.fodian.net/world/dict.htm
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    AVIDYAKSAYO: and every thought is a direction. as soon as you have direction mate, you are the creator.
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    When the mind dwells on nothing, true mind appears. » Diamond Sutra
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    Heart Sutra Sanskrit (with Lyric) - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=z0jcx9fnoWc&feature=related
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    When the mind dwells on nothing, true mind appears. » Diamond Sutra
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    Consciousness is like space, unchanging and timeless, while its objects are conditioned. Both the outer world and beings’ inner states appear, change, and disappear. Only the experiencer is timeless, limitless, and everywhere.

    Lama Ole Nydahl - Introduction to Mahamudra | Diamond Way Buddhism UK Blog
    http://blog.dwbuk.org/lama-ole-nydahl/lama-ole-nydahl-introduction-to-mahamudra/
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    ATIYOGA* DZOGCHEN ❤☀ THREE TESTAMENTS OF GARAB DORJE - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=aK8q_pg2YmU
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    Supreme Source: The Kunjed Gyalpo
    By: Chogyal Namkhai Norbu

    Supreme Source: The Fundamental Tantra of the Dzogchen Semde Chogyal Namkhai Norbu and Adriano Clemente
    http://www.namsebangdzo.com/Supreme_Source_The_Kunjed_Gyalpo_p/5878.htm

    The Fundamental Tantra of Dzogchen Semde Kunjed Gyalpo
    Dzogchen practice aims at reawakening the individual to the primordial state of enlightenment which is naturally found in all beings. The master introduces the student to his or her real nature, already perfected and enlightened, but it is only by recognizing this nature and remaining in this state of recognition in all daily activities that the student becomes a real Dzogchen practitioner. the direct path of self-liberation is very different from the other Buddhist paths of renunciation, peculiar to the sutras, and transformation, peculiar to the tantras. The Dzogchen practitioner is aware of the absolute clarity and purity of his or her own mind and, without trying to modify what is already perfect in itself, without striving to obtain from somewhere else the state of realization, remains always in the real nature of existence, the the supreme source of all phenomena. "Those who try to meditate and to realize this condition through effort are like a blind man chasing the sky."

    Here the Dzogchen teaching is presented through one of its most ancient texts, the tantra Kunjed Gyalpo, or "The All-Creating King," a personification of the primordial state of enlightenment. This tantra is the fundamental scripture of the Semde, or "Nature of Mind," tradition of Dzogchen and is the most authoritative source for understanding the Dzogchen view. In the first part we find a detailed introduction to the historical origins, the lineages of transmission, and the basic principles of Dzogchen, particularly the Semde tradition. The second part includes an oral commentary by Chogyal Namkhai Norbu which gives insight into the depths of these teachings from a practical point of view. In the third part, Adriano Clemente translates the main sections of the original tantra.
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    Dzogčhen - stránky Komunity dzogčhenu v ČR
    http://www.dzogchen.cz/?node=nauka&submenu=linie-nauky
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    Heart Sutra Sanskrit (with Lyric) - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=z0jcx9fnoWc&feature=related
    AVIDYAKSAYO
    AVIDYAKSAYO --- ---
    Přejdu k závěrům: pro indické myšlení je mysticky vnímané světlo příznakem transcendence
    tohoto všedního, podmíněného světa a výstupem na jinou úroveň existence: na úroveň čistého
    bytí, boha, nejvyššího poznání a absolutní svobody. Je to v pravém slova smyslu znamení zjevení
    konečné reality – a ta je bez jakýchkoli přívlastků. Proto ji lze zažít jako oslňující bílé světlo, do
    něhož člověk vstupuje oslepen a ve kterém se nakonec rozplývá a nezanechává stopy; neboť tyto
    stopy jsou spojeny s osobní historií jedince, tedy s pamětí o pomíjivých a vpodstatě
    neskutečných událostech – s prvky, které nemají nic společného s bytím. Ten, kdo se setkává s
    tímto světlem a ztotožní se s ním, dosahuje transcendentního způsobu bytí, které si nelze
    představit. Vše, co můžeme pochopit, je, že je tento člověk pro náš svět definitivně mrtev – a že
    je také mrtev pro všechny další možné světy této postexistence.

    Mircea Eliade: Mefisto a androgyn

    http://media1.tea.717.cz/files/media1:4b7b1d821e8d7.pdf.upl/Mircea%20Eliade%20-%20Mefisto%20a%20Androgyn.pdf

    Za všech těchto okolností je stržen závoj iluze a nevědomosti. Člověk je
    náhle oslepen čistým světlem, to jest ponořen do bytí. Z určitého hlediska lze říci, že obyčejný
    svět, podmíněný svět je proměněn – a že se duše vlévá do absolutní úrovně, která je současně
    bytím a posvátnem. Brahma, stejně tak Buddha, je znakem posvátna a bytí, konečnou realitou.
    Indické myšlení ztotožňuje bytí, posvátno a mystické poznání s aktem, kterým si lze tuto realitu
    uvědomit. Proto se lze setkat s tímto světlem buď při meditaci o bytí – jak je tomu v
    upanišadách či buddhismu – nebo při snaze odhalit posvátno, jak je tomu u některých jógových a
    mystických škol. Když se bytí ztotožňuje s posvátnem, jsou bohové zářiví nebo se zjevují svým
    uctívačům v zářivých epifaniích. Září i lidé, když odstraní systém podmíněnosti, který
    charakterizuje obyčejný lidský stav: to znamená, když dosáhli nejvyššího poznání a dospěli ke
    svobodě. Pro indické myšlení souvisí svoboda nedílně s poznáním: ten, kdo ví, kdo odhalil všední
    uspořádání bytí, je osvobozen už v tomto životě a není tudíž podroben kosmickým zákonům; těší
    se od této chvíle božské spontánnosti, nejedná už jako lidský automat podle zákona příčin a
    následků, ale „hraje si“ jako bohové – nebo jako plameny.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam