• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _B2SPIRIT_BUDDHISMUS
    " Zazen je velka cesta, velka stezka. Je to zniceni nazoru, existence a neexistence, zivota, smrti, je to zniceni viry ve vecnost, v zanik. Je to nedualita. To, cemu nas uci zazen, je prava povaha vsech veci. Zazen odtina vsechny nase pochyby. Musime cvicit s velkou radosti. Toto cviceni je hluboke a tajemne, nikdo ho nemuze zmerit. Svetlo zazenu je jako jas slunce. Toto cviceni je nekonecne. "

    - Mistr Debailly


    "Zazen je nejhlubší odpověď na všechny otázky, které si člověk může položit.“


    - Rev. Debailly









    Zazen (dhyana) - buddhisticka meditace-koncentrace


    Brno


    Dódžó Myo ji

    po: 18:30; čt: 18:30

    Plzeň




    15. července otevíráme nové dojo v Plzni na adrese Němejcova 6.
    Denní praxe bude probíhat pod vedením zenového mistra Seï Yu Debailly.

    Zazeny budou probíhat každý všední den ráno od 6:30 do 7:30 a večer od 18:00 do 19:00.




    Zen dojo Plzeň

    po, út, čt: 19:00-20:00, ranní praxe po domluvě

    Praha


    Zen dojo při Česko-Japonské společnosti

    út: 6:15 - 8:00, 19:15 - 21:00; čt: 6:15 - 8:00


    Daruma

    čt: 18:45 - 21:30









    Zen-buddhismus v České republice


    Škola sótó ( Taisen Deshimaru přenesl praxi zenu v 60.letech do Evropy)

    Zazen v česko-japonské společnosti na Můstku

    http://www.zazen.cz/

    Sangha mistra Kaisena - dojo Praha, Brno, Ostrava

    http://www.sotozen.cz/

    Sangha mistra Debaillyho

    http://www.zen-asociace.cz

    Zen Dojo v Plzni

    http://www.zendojoplzen.cz/
    rozbalit záhlaví
    LECITEL
    LECITEL --- ---
    KOCOURMIKES: Ono tě to může praštit i u indiánů při naprostém ponoření do přítomnosti. :) Osobně nepochybuju, že mnoho indiánů znalo rigpu, byť kolem toho nevytvořili žádný systém pro dosažení realizace.
    Všechny pravé cesty vedou ke stejnému cíli, ale jejich průběh může být velmi rozdílný.
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    mysleni je nezbytne... kdyz opravdu opravdu myslis tak te to musi flaknout (buddhismus je mysl), ty nervy tahle nervova energie to je stejne jako LSD, tyhle veci jsou vysoce psychoaktivni diskurs - kdyz se na to zameris (zamereni je akt inteligence) - ty texty jsou sama transmise. kdyz se zameris na spravne prelozenej a aktualizovej svatej text tak te to proste flakne. Namaste
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    Zivot... Zen a Dzogchen je zivot

    ted pustim chlup, aby jste nerekli:

    To encounter the sacred is to be alive at the deepest center of human existence. — N. Scott Momaday
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    KILLIAN: :)) Zoroastrianismus a klasicke Krestanstvi nejsou New age. Mozna mas na mysli synkretismus ? Toz to priteli si uvedom ze Buddhi= Inteligence. Kde asi ? Živót :)

    Atiyoga, Zen, Mahamudra, Mahayana - buddhismus je probuzený život a tohle jsou vysoce inteligentní sofistikované fu.

    Zoroastrianismus vidis kde ? Podivej se na tohle a premyslej trochu....


    Zoroastrian Creed
    "On three noble ideals be ever intent:
    The good thought well thought,
    The good word well spoken,
    The good deed well done."

    Buddha:

    The non-doing of any evil,
    the performance of what's skillful,
    the cleansing of one's own mind:
    this is the teaching
    of the Awakened. •



    Systemova mysl je skodliva vec, to uz rika nekolika generace klasickych filosofu a my kdyz tady neco piseme tak se bavime jenom o tom pratele systemaci - stejne jako Purpureal a Nukso - nejde ti to pres skatule do hlavicky.


    A tohle my tady jedeme, takovou hermeneutiku.


    Je to zivot, nejsvatejsi texty rikaji ze cely vesmir, vsechny bytosti praktikuji "Buddhismus".

    "Musime nasledovat Vesmirny rad" - Mistr Deshimaru - mistr linie transmise na Zapad

    tj. Cosmic order, to je Artha, Asha. Googli Artha, Asha
    KILLIAN
    KILLIAN --- ---
    Hele beru ještě, když tu mixuješ meditační směry, ale cpát sem Zoroastrismus a Křesťanství se mi zdá už trochu moc. Přečti si název auditka pls a diks.

    Nevyčítej pak někomu new age mixle v pixle, když pak děláš to samý.
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    Trekchod and Zen are the same; non-duality.
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    Turn yourself not away from three best things: Good Thought, Good Word, and Good Deed.

    Zoroaster
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    Zoroastrian Creed
    "On three noble ideals be ever intent:
    The good thought well thought,
    The good word well spoken,
    The good deed well done."
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    The Mind of a True Zen Master

    Maybe you have some experience with this, where the mind of awareness of a Zen master is described as being completely attentive to the present moment, where no subjective self-consciousness is present, nor any opinion-izing or judging regarding what’s occurring. Thoughts of the past have no traction and thoughts regarding the future capture no interest.

    If making tea, there is just the sound of the hot water being poured into a cup, the whisking of the tea to a fine froth and the experience of tasting the tea within one’s mouth. That description is complete. No daydreaming is occurring nor any self-judgement regarding one’s tea making performance.

    Each moment of life would occur just as empty of a subjective self-consciousness at the center of experience, as during the making and drinking of tea.

    The mind is no-mind or “mushin” and the self is absent as in “mu ga”. Life flows as always from one occurrence to the next, with no personal narrative keeping track or judging how it went or what will come next.

    There is no concern about some imaginary special enlightenment, developing special powers, attaining a rainbow body or saving all beings from some imaginary plight.

    Sitting right here, enjoying my tea, all things take care of themselves. How marvelous and free!
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    Shardza Rinpoche, who achieved “rainbow body” in 1934 wrote:

    “Whatever the practitioner experi- ences, whatever comes is an experience for the practice— happiness, bliss or whatever. He or she does not even care if the thoughts are racing—there is no hope or path—so thoughts are left as they are. That is the method of practice. Sometimes there are raging emotions, like anger or sorrow or whatever, and the practitioner does not care. They are just left as they are. This is the teaching. Whether the practitioner collects merits or sins does not matter, things are left just as they are.”

    From his text: “Heart Drops of the Dharmakaya”
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    The actual Word of God from the Apostle in heaven, said Christ today

    http://www.scripture4all.org/OnlineInterlinear/NTpdf/1pe1.pdf
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    Agency and Ownership

    Agency refers to a particular action’s or event’s causation. In the non-dual teachings “agency” relates to the possible existence of a personal self as a causative agent that intervenes in an otherwise impersonal, seamless web of interacting, inter-dependent contingencies and conditions.

    This would be like a person looking at a formation of clouds in the sky and claiming to be the cause of their existence and their various shapes and movements. But instead of clouds in the sky, let’s say intentions, motivations, thoughts, ideas, and actions.

    Just like there is no self-entity causing clouds in the sky, there is no personal self-entity causing intentions, motivations, thoughts, ideas and actions to occur. Rather, all of those phenomena are the result of the “impersonal” inter-active dynamics resulting from previous inter-dependencies.

    The thought and conviction “I did that!” is a thought that arose independent of a single agent of causation, like a self. The self and the sense of personal agency are both “after thoughts” that arise subsequent to any mental event or action.

    This also applies to “ownership”. The thought “this is mine”, is an attempt to assign ownership to an imaginary agent or self. Memories, imaginings, thoughts, emotional feelings and experiences, all seem to “belong” to an owner called “me”. But this is as deluded as a person claiming ownership of all or specific clouds in the sky and their movements.

    The movements of clouds are determined by atmospheric conditions and the laws of physics; that’s all. Likewise human actions are fully determined by the atmospheric conditions of our inner weather and the laws of physics and bio-chemistry. There is no inner weatherman or causative agent as a self who is acting, choosing or deciding.

    We can assign relative causation or responsibility to a local group of dynamic energies, like a human being, but that is also failing to see how that is a mistaken attempt to isolate a certain portion of inter-dependent factors from the whole of the inter-active environment.

    When this is seen clearly, the mind’s centralizing contraction releases and the imaginary sense of there being a “controller” or “director” who drives and owns the impersonal activities of the mind, emotions and body, drops away.

    The idea of an imaginary self becoming liberated or enlightened is as deluded as the idea of a cloud becoming liberated or enlightened.
    KILLIAN
    KILLIAN --- ---
    "odvěký boj dobra proti většímu dobru"
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    KOCOURMIKES: tato slova jsou zavadejici. Zavadejici proto ze pred osvicenim(pouzivam jako metaforicky popis) nemas kontext zkusenosti takoveho druhu byti. Vzdavani se, netouzeni, nehromadeni atd. jsou koncepty ktere nic neznamenaji a zavadi. V momente kdy toho osvice prozreni dojdes a spojis nebesa se zemi a stanes se jiskrou stvoreni, se stanes nekonecnym vseobjimajicim potencialem. Stanes se vsim a nicim. Stanes se vychozim bode. Klicove je ze prijmes vse a tim ocistis svou existenci cloveka. To rozpusteni a vzdani se a nehromadeni prameni z porozumeni a lasky/soucitu k Jsoucnu. Z propojeni se se vsim. K rozpoznani vseho jako sebe sameho. K prijmuti se a vseobejmuti se.
    Nase zemska existence je jen zlomkem pozornosti puvodniho vedomi. Jsme manifestaci ale muzeme prechazet mezi temito stavy. Nase jsoucno ma spoustu urovni a vedomi/pozornost se muze presouvat, rozsirovat, naplnovat, objimat. Je to dovednost a tato dovednost se da cvicit jako kazda jina.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    KOCOURMIKES: trestas jen sam sebe. Jasne svetlo netresta. Trest je koncept. Rozpust tento koncept
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    *vzdani se vsech konceptu, odhozeni vsech konceptu - je Dharma
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    Vzdání se všeho je Dharma a ten, kdo toto chápe je Buddha, ale vzdání se všech klamů neponechává žádnou Dharmu, které by se bylo možné zachytit!

    Přejete-li si poznat toto veliké tajemství, pouze se vyhněte upnutí se na jakoukoli prostou věc v Mysli. Prohlásit, že skutečná Dharmakája odráží Prázdnotu, je jen jiný způsob jak říci, že Dharmakája je Prázdnota a Prázdnota je Dharmakája. Lidé často tvrdí, že Dharmakája je obsažena v Prázdnotě a neuvědomují si, že se jedná o jedno a to samé. Pokud budete definovat Prázdnotu jako něco existujícího, pak to není Dharmakája, a definujete-li Dharmakáju jako něco existujícího, pak to není Prázdnota. Stačí se zdržet jakékoliv představy o Prázdnotě a je to Dharmakája, a na druhou stranou se stačí zdržet jakékoliv představy o Dharmakáji a je to Prázdnota. Tyto dvě se od sebe neliší, stejně tak, jako se od sebe neliší Buddha a vnímavé bytosti nebo samsára a Nirvána či klam a Bódhi. Jsou-li všechny tyto formy opuštěny, zůstává Buddha. Obyčejní lidé se rozhlíží po svém okolí, zatímco ti, co sledují Stezku, se dívají do Mysli, ale pravá Dharma znamená zapomenout obojí. To první je docela snadné, ale to druhé je velmi obtížné. Lidé se obávají zapomenout na své mysli, bojí se propadnout se do Prázdnoty, kde není ničeho, co by zastavilo jejich pád. Neví, že Prázdnota není skutečně prázdná, ale že to je říše skutečné Dharmy. Tato duchovně povznášející podstata je bez počátku, stará jako Prázdnota, nepodléhá ani zrození ani zničení, ani existenci ani ne-existenci, ani nečistotě nebo čistotě, není ani hlučná ani tichá, ani stará ani mladá, neobývá žádný prostor, nemá ani vnitřek ani vnějšek, rozměr ani formu, ani barvu ani zvuk. Nelze ji hledat, obsáhnout moudrostí či poznáním, vysvětlit slovy, dosáhnout hmotně či záslužnými činy. Všichni Buddhové a Bódhisattvové, společně se všemi vnímavými bytostmi vlastnícími život, společně sdílí tuto velkou podstatu Nirvány. Tato podstata je Mysl, Mysl je Buddha a Buddha je Dharma. Jakákoliv myšlenka stranou této pravdy je jednoznačně špatná.

    Nemůžete používat Mysl, abyste nalezli Mysl, Buddhu, abyste nalezli Buddhu nebo Dharmu k nalezení Dharmy. Tak by jste se měli okamžitě oprostit od pojmového myšlení. Nechť je tiché pochopení vším! Jakýkoliv mentální proces nutně vede k omylu. Je to pouze přenos Mysli Myslí. Tento názor je takový, kterého je třeba se držet. Dávejte pozor a nehleďte na vnější hmotné okolí. Splést si hmotné okolí s Myslí je tímtéž, jako si splést zloděje s vlastním synem. Jedině v protikladu k nenasytnosti, vzteku a ignoranci jsou zjevné střídmost, klid a moudrost. Cožpak by mohlo bez iluze existovat Osvícení? Buddha vyhlásil všechny Dharmy, aby eliminoval sebemenší stopu pojmového myšlení. A vzdám-li se zcela pojmového myšlení, k čemu mi potom budou všechny Dharmy? Neupínejte se k ničemu mimo čistou Buddhovskou podstatu, která je původním zdrojem všech věcí. Předpokládejme, že byste měli ozdobit Prázdnotu tisíci drahokamy, jak by mohly zůstat ve své poloze? Buddhovská podstata je jako Prázdnota, i kdybyste ji ozdobili bezpočtem zásluh a moudrostí, jak by tam mohly zůstat? Jen by posloužily k zamlžení její původní Podstaty a učinily by ji neviditelnou.

    Tzv. Doktrína Mentálního Původu (vyučovaná určitými sektami) tvrdí, že všechny věci jsou zabydleny v Mysli, projevují se díky kontaktu s vnějším prostředím a jejich manifestace mizí, když ono prostředí není přítomno. Ale omyl je v tom, že pojímají prostředí jako oddělené od čisté, neměnné podstaty všech věcí.

    To, čemu se říká Zrcadlo Soustředění a Moudrostí (jedna z dalších mahájánových doktrín), vyžaduje používání zraku, sluchu, pocitů a vnímání, které vedou ke stavům klidu a vzrušení. Ale tyto umocněné vjemy založené na vnějších předmětech jsou přechodné prostředky patřící k jedné z nižších kategorií "kořenů dobra". A tato kategorie "kořenů dobra" pouze lidem umožňuje pochopit :o, co je jim říkáno. Přejete-li si prožít Osvícení sami, nesmíte se utápět v těchto koncepcích. Všechno to jsou okolní Dharmy, které se vztahují k věcem, které jsou a k věcem, které nejsou, závislé na existenci a neexistenci. Když se jenom vyhnete představám o existenci a ne-existenci ve vztahu k absolutně všemu, pak proniknete Dharmu.

    Prvního dne devátého měsíce mi Mistr řekl: Od momentu, kdy Velký Mistr Bódhidharma přišel do Číny, rozprávěl pouze o jediné Mysli a poukazoval jen na jednu Dharmu. Použil Buddhu, aby předával Buddhu a nikdy nehovořil o jiném Buddhovi. Použil Dharmu, aby vysvětlil Dharmu, ale nikdy nehovořil o nějaké jiné Dharmě. Ta Dharma byla Dharma beze slov a ten Buddha byl nezachytitelný Buddha, protože ve skutečnosti tvořili Čistou Mysl, která je zdrojem všech věcí. Toto je jediná pravda, vše ostatní je klam. Pradžňá je moudrost a moudrost je původně Mysl-zdroj. Běžní lidé nevyhledávají Stezku, ale pouze se podvolují svým šesti smyslům, aby je vtáhly zpět do šesti říší existence. Student Stezky, který si dovolí jen jedinou samsarickou myšlenku, spadne mezi démony. A dovolí-li si jen jednu myšlenku, která povede k rozlišovacímu vnímání, upadne do hereze.

    Držet se něčeho, co je zrozené a snažit se to eliminovat, znamená upadnout mezi Šrávaky. A držet se věcí, které jsou nezrozené, ale zničitelné, znamená upadnout mezi Pratjéky. Nic není zrozené, nic nemůže být zničené. Pryč s vaším dualismem, vašimi sympatiemi a antipatiemi. I ta nejprostější věc je prostě jediná Mysl. Pochopili-li jste toto, pak jste ovládli Vůz Buddhů.

    Prostí lidé jsou všichni utopeni v pojmovém myšlení, založeném na problémech jejich vnějšího prostředí, a tudíž podléhají touhám a závisti. K vyloučení těchto problémů - environmentálních fenoménů - stačí zarazit pojmové myšlení. To když zmizí, pak jsou vnější vlivy prázdné, a jsou-li tyto prázdné, zaniká i myšlenka. Ale jestliže se pokusíte vylučovat prostředí bez zastavení pojmového myšlení, pak úspěchu nedosáhnete, nýbrž naopak dosáhnete toho, že vás toto myšlení, nyní posílené, bude více vyrušovat. A tak všechny věci nejsou nic než Mysl - nezachytitelná Mysl, tak čeho chcete ve svých nadějích dosáhnout? Ti, kteří patří ke studentům Pradžni uznávají, že není nic zachytitelného a tak upouští od myšlení na Tři Vozy. Je pouze jedna skutečnost a nelze ji nijak realizovat ani získat. Říkat: "Já jsem schopen něco realizovat" nebo "Já jsem schopen něčeho dosáhnout" znamená zařadit se k arogantním lidem. Ti, kteří odhodili své róby a opustili shromáždění, jak je o nich psáno v Lotosové Sútře, zrovna k nim patřili. A proto Buddha prohlásil: "Opravdu jsem od Osvícení nic nezískal." Je to prostě tajemně tiché porozumění a nic víc.

    Jestliže by běžný člověk před svou smrtí dokázal chápat pět elementů vědomí jako prázdné, čtyři fyzické elementy jako netvořící "Já", skutečnou Mysl jako beztvarou a nepřicházející ani neodcházející, svoji podstatu jako něco, co nepočíná při jeho zrození a nemizí při smrti, a je celistvé a ve všech ohledech nehybné, uznat svoji Mysl a předměty jako jedno - a pokud by toto opravdu všechno dokázal, pak by Osvícení dosáhl zábleskem. Už by nebyl vtažen do Trojitého Světa, stal by se Tím, kdo překonal Svět. Nehrozila by mu ani ta nejmenší tendence k opětovnému zrození. A spatřil-li by nádhernou záři všech Buddhů, kteří by ho přišli přivítat, obklopeni všemi druhy vznešených manifestací, nepocítil by žádnou touhu se jim přiblížit. A kdyby spatřil všechny možné druhy hrůz a děsů, nepocítil by žádné obavy. A tak by získal stav nepodmíněného bytí. A toto, je tedy základním principem.

    Osmého dne devátého měsíce mi Mistr řekl: To, čemu se říká Město Klamu, obsahuje Dva Prostředky, Deset Stadií Bódhisattvova Pokroku a dvě formy Plného Osvícení. Vše toto jsou mocná učení, aby vyvolala v lidech zájem, ale i přesto patří do Města Iluzí. A to, co se nazývá Město Vzácností, je skutečná Mysl, původní Buddhova Podstata, poklad naší vlastní Podstaty. Tyto drahokamy nelze ani měřit ani hromadit. A přesto nejsou Buddhou ani vnímavými bytostmi, ani objekty ani subjekty, kde tedy může být toto Město Vzácností? Když se zeptáte: "Dobrá tedy, tolik o Městě Klamu, ale kde je to Město Vzácností?", je to místo, ku kterému neexistuje žádný směr. Protože, kdyby nějaký směr šlo ukázat, pak by to bylo místo v prostoru a tudíž by to nebylo opravdové Místo Vzácností. Jediné, co můžeme říci je, že je velmi blízko. Nelze je zcela přesně popsat, ale dojdete-li k němu tichým porozuměním jeho podstatě, poznáte, že jste právě tam.

    Ikšantikové jsou ti, jejichž víra je neúplná. Všechny bytosti ve všech šesti říších existence, včetně těch, kteří následují mahájánu a hínajánu a nevěří ve své potenciální Buddhovství, jsou dle toho nazývání Ikšantikové - bez kořenů dobra. Bódhisattvové, hluboce věřící v Buddha-Dharmu, aniž by přijali rozdělení na mahájánu a hínajánu, ale kteří si neuvědomují jednotnou Podstatu Buddhy a vnímavých bytostí, jsou dle toho nazýváni Ikšantikové s kořeny dobra. Ti, kteří jsou osvíceni nasloucháním mluvené doktríně, jsou označováni jako Šrávakové (posluchači). Ti Osvícení, kteří byli osvíceni díky vnímání zákona karmy, se jmenují Pratjeka-Buddhové. Ti, kteří se stanou Buddhy, ale nikoli skrze Osvícení v jejich vlastních myslích, se jmenují Buddhové Posluchači. Velká většina studentů Stezky bývá osvícena skrze mluvenou Dharmu a nikoli skrze Dharmu Mysli. A dokonce ani po následující aeony úsilí se nevyladí na původní Esenci Buddhy. A proto ti, kdož nejsou osvíceni ve svých vlastních myslích, ale nasloucháním Dharmy, která je vyučována slovně, se upoutávají k doktríně, kterou tím považují za důležitou, a postupují krok za krokem bez ohledu na svoji původní mysl. A tak, dojdete-li pouze k tichému porozumění Mysli, nebude třeba, abyste vyhledávali Dharmu, protože Mysl je Dharma.

    Lidé většinou naráží na překážky vnějších fenoménů, které jim brání proniknout Mysl, a v jednotlivých událostech, které jim zas brání v pochopení skrytých principů. A tak se velmi často snaží vymanit z vlivu těchto vnějších fenoménů, aby ustálili své mysli nebo aby zahalili události a udrželi své představy principů. Neuvědomují si, že tímto pouze zahalují jevy Myslí a události principy. Stačí vyprázdnit vlastní mysl a vnější fenomén se vyprázdní sám od sebe. Jakmile zákonitosti ustanou, události se přestanou překotně hrnout. Prostě nezaměstnávejte Mysl těmito zvrácenostmi.

    Dnes se mnoho lidí obává vyprázdnit mysl a vrhnout se do Prázdnoty. Neví, že jejich vlastní Mysl Prázdnotou JE. Ignorant se vystříhá jevů, ale myšlenky nikoliv, a moudrý se vystříhá myšlenky, ale ne jevů.

    Mysl Bódhisattvy je jako prázdnota, protože on se vzdává všeho a dokonce si ani nepřeje hromadit zásluhy. Existují tři druhy odevzdání se. Nejvyšší forma odevzdání se je - když se vzdáme všeho uvnitř i vně, tělesně i mentálně, kdy všechny činy jsou diktovány pouze místem a okolnostmi, kdy subjektivita i objektivita jsou zapomenuty. Druhý, střední stupeň odevzdání je na druhé straně, když Stezku následujeme společně se záměrnými činy, ale doprovázenými vzdáním se zásluh a jakýchkoliv nadějí na odměnu. A nejnižší forma odevzdání se je, když po poznání Dharmy nasloucháním a tudíž bez připoutanosti, konáme činy s nadějí na odměnu. To první můžeme přirovnat ke svítící lucerně, která bez problémů ozáří celou stezku; to druhé k lucerně, která osvítí stezku na jedné straně, je to tedy někdy tma, jindy světlo; a to třetí je jako zakrytá lucerna, kdy nejsou vidět díry pod nohami.

    Tak je mysl Bódhisattvy jako Prázdnota a vše je jí opuštěno. Když už nelze udržovat myšlenky na minulost, je to upuštění od minulosti. A stejně tak je tomu s přítomností a budoucností. A toto se nazývá úplné vzdání se Trojitého basu. Protože Tathágata uvedl Kášjapu v Dharmu a platí to až dosud, Mysl byla přenesena Myslí a obě tyto Mysli jsou identické. A vysvětlení Prázdnoty nelze učiniti slovy. Přenos v konkrétních termínech nemůže být Dharmou. A tak je Mysl přenášena Myslí a tyto Mysli se vůbec neliší. Vysvětlování a příjem vysvětlení - pochopení - jsou obě velmi obtížné cesty tajemného porozumění a jen málo vyvolených je schopno je přijmout. Ve skutečnosti, Mysl není Mysl a přenos není přenosem.

    Buddha má tři těla. Dharmakájou je míněna Dharma všudypřítomné prázdnoty, skutečné samo-existující Podstaty všeho. Sambhógakájou rozumíme Dharmu skryté vesmírné čistoty věcí.

    Nirmanakájou rozumíme Dharmy šesti cvičení vedoucích k Nirváně a všechny další podobné postupy. Dharma Dharmakáji nemůže být hledána pomocí řeči nebo nasloucháním či psaným slovem. Není to nic takového, co lze popsat nebo nějak dokázat. Existuje pouze všudypřítomná prázdnota skutečné samo-existující Podstaty všeho a nic víc. A potom, říkat, že neexistuje Dharma vysvětlitelná slovy, je vlastně kázání Dharmy. Sambhógakája a Nirmanakája odpovídají určitým okolnostem. Mluvená Dharma, která reaguje na události vnímané smysly v žádném případě není skutečnou Dharmou. Takže lze říci, že Sambhógakája nebo Nirmanakája nejsou skutečným Buddhou neboli kazatelem Dharmy.

    Termín Jednota poukazuje na jednolitou duchovní záři, která se rozděluje v šest, harmonicky se prolínajících elementů. Tato duchovní a jednolitá záře je Jediná Mysl, zatímco oněch šest harmonicky promísených elementů je šest smyslových orgánů. A těchto šest smyslových orgánů se ztotožňuje s orgány, které vnímají - oči s formou, ucho se zvukem, nos s vůní, jazyk s chutí, tělo s hmatem a myslící mysl s entitami. A mezi těmito orgány a jejich objekty povstává šest smyslových vjemů, což vše dohromady představuje osmnáct smyslových říší. Porozumíte-li tomu, že těchto osmnáct říší nemá žádnou objektivní existenci, pak spojíte oněch šest harmonicky promíchaných elementů v jednotnou duchovní záři, která je Jedinou Myslí. Všichni studenti Stezky toto ví, ale nedokáží se ubránit vytváření konceptů "jednoduché duchovní záře" a "šesti harmonicky promísených elementů". A dle toho jsou připoutáni k entitám a neuspějí v tichém pochopení původní Mysli.

    Když se Tathágata manifestoval v tomto světě, přál si kázat Prostou Pravdu. Ale lidé by mu neuvěřili a posmívali by se mu a tak by se dostali do oceánu smutku (samsára). Na druhé straně, kdyby nic neřekl, propadl by sobectví a nemohl by rozšířit vědění mystické Stezky pro dobro vnímavých bytostí. A tak se rozhodl použít způsob kázání a učení pomocí Třech Prostředků. A i přesto, že tyto prostředky obsahují mělké i hluboké učení, ani jedno z nich není skutečnou Dharmou. Takže lze říci, že existuje pouze Cesta Jednoho Prostředku, a kdyby jich bylo víc, nebyly by skutečné. A navíc, absolutně neexistuje žádný způsob, jak tuto Cestu popsat, jak popsat Dharmu Jediné Mysli. A tak si Tathágata povolal Kášjapu, aby přišel a sedl si k němu na Trůn Zákona, a svěřil mu Nevyslovitelnou Dharmu Jediné Mysli.

    Tato nerozlišitelná Dharma musí být cvičena zvlášť a ti, kteří dosáhnou tichého porozumění a budou tiše osvíceni, dojdou stavu Buddhovství.
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    nikdo neni obycejny, a kazdy clovek je de facto bytost se svatym vedomim. zdroj zkazenosti je spolecnost rodina. uvazujte jak je to meli s nabozenstvim neoliticke kmeny. Budte svati jakoz i ja jsem svaty, je zname heslo ze Stareho Zakona, jedna z mala primych slov Trestajicho Boha :)
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    IOM_NUKSO: kdo ti rikal ze je neco restricted ? s tim ze Vajrayana je naproste tabu takze ji ani neuvazujeme. Restricted muze byt idea ze prvni den co jsi objevila jogu nebo buddhismus vrhnes treba na 6. jog Naropy apod. nebo vsechny mozne tajne matry na lungy.

    Informace rozhodne neni restricted takze s timto nesmyslem tady vubec nechod. Nektere texty jsou svate, ale to neni restricted, znamena to ze k nim tak pristupujes. Svate je hlavne vedomi co mas v hlave kdyz chvili meditujes, je to stejne jako si dat entheogen. Ze kazdy prispevek v tomto vlaknu odkazuje na svate vedomi je jasne.

    Kdyz o tom tak premyslim, tak me napada ze bozstva resp. Buh chteji potrestat cloveka za to jak tohle sebe a vsechno zneuziva, kazdy clovek i ten nejvetsi blbec nebo hovado ma tohle svate vedomi jasneho svetla. S takovym chovanim a kazdym moznym zneuzitim se vubec nedivim, ze je nutne vsechny poradne, ale poradne potrestat :) Pokud me nekdo ctete tak pochopite.
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    restricted tu byl za 10 let jenom ten jeden prispevek kde jsem napsal hrozna varovani a zaklinadla na vlastni nebezpeci hospitalizace v bohnicich a ty ses hrozne divilas ze jak ze je tohle mozne a ze ne :) a ted si opacnej extrem a pritom neustale opakuji ze RESTRICTED je Vajrayana. ten prispevek to byl ten *disclaimer, jednoducha technika prace s tim co ma mezi usima v hlave :) a pan Peterson rikal akorat ze " it builds character " ,)
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    prosimte tady neni nic restricted...

    tohle auditko bylo vzdycky o jedine veci - absolutnim unrestricted osviceni :)

    napr. vsimni si toho nekdy...

    [ KOCOURMIKES @ BUDDHISMUS ]

    [ KOCOURMIKES @ BUDDHISMUS ]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam