• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LEMURNové Internetové Humory // pořádáme Teď-kon// hajlování na toaletě povoleno// Poĺpp// retarded vEgaИ mEMEs welcome// DEUS VULT!!!!1
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    FINSON: to se mu jenom tak deformují kalhoty. Já to tak taky mívám a to se ani nemusím dívat jak playstation mrdá halo. Ty to neznáš, protože nosíš okolo pasu jenom vydělané kůže a o víkendu tepláky.
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    FINSON: ta je jasným potvrzením jeho dominantní pozice a maskulinity v době postmoderní digitální plurality a lze ji reinterpetovat jako projev interkonzolové intimity
    JECZNY
    JECZNY --- ---
    Kkti 😁😁
    FINSON
    FINSON --- ---
    SUCZKER: A co ta Xbox-jedincova erekce?
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    SUCZKER: myslel jsem si to
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    PRAASHEK:

    Výše uvedený obrazový artefakt, běžně označovaný jako „meme“, představuje mimořádně zajímavý případ digitální komunikace v rámci online subkultur zaměřených na interaktivní multimediální zábavu. Na první pohled se zdá, že se jedná o jednoduchou vizuální scénu zobrazující tři postavy, jejichž ikonografické detaily (logotypy, barvy čepic, nápisy) signalizují příslušnost k odlišným symbolickým systémům. Při hlubším zkoumání se však odhaluje mnohovrstevnatý diskurz o transmediálních identitách a interkonzolové intimitě.

    Vlevo vidíme entitu nesoucí emblém značky PlayStation, která zde evidentně představuje archetyp „kulturního hostitele“. V jeho náručí se nachází postava označená logem „HALO“, což lze vnímat jako metaforu pro fluidní hranice mezi platformovou exkluzivitou a kulturní apropriací. HALO, coby symbolická reprezentace vojensko-narativního komplexu, zde vystupuje v roli afektivního média, které hledá uznání napříč ekosystémy. Když se tato postava ptá „Are you sure?“, můžeme to interpretovat jako existenciální dotaz na epistemologický status digitální identity v éře multiplatformních vztahů.

    Zcela vpravo sedí další postava s emblémem Xboxu, která s klidem odpovídá „Yes“. Tradiční interpretace by mohla naznačovat žárlivost či soutěž mezi herními konzolemi, avšak já se přikláním opačné hypotéze. Domnívám se, že zde jde o hluboce etické gesto souhlasu – jakýsi rituál přechodu, kdy Xbox jako moudrý starší symbolicky povoluje kulturní výměnu mezi HALO a PlayStationem. Tato postava vyzařuje sebejistotu a rozhodnost – vlastnosti tradičně kodované jako maskulinní. Jeho Xbox čepice je kritickým detailem: zatímco PlayStation logo na levé straně bylo bez nositelské figury, zde vidíme plně ztělesněnou osobu s jasnou identifikací k rivalské platformě. Z antropologického hlediska jde o deklaraci tribální loajality: tento jedinec je hrdým členem "Xbox kmene" a jeho odpověď lze interpretovat jako ujištění partnerky, že Xbox konzole je skutečně správnou volbou. Tento moment je nutno chápat v širším kontextu postplatformové tolerance a ekologické koexistence značek.

    Závěrem lze tedy tvrdit, že daný mem nereflektuje konkurenční napětí mezi technologickými giganty, nýbrž spíše oslavuje jejich společné zasazení do ekosystému digitální plurality. Z hlediska antropologické teorie představuje artefakt fascinující doklad o tom, že i vizuální komunikace o rozlišení konzolí může být reinterpretována jako alegorie mezigeneračního souhlasu, lásky a terapeutického odpuštění.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    SUCZKER: why is it funny? jakože to byla exklusivka a všichni se shodli, že už je načase..?
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    _

    (sorry, jeslti sou tu herní humory, tak nevím kde a nechodím tam, tak ať to kdyžtak smažou neznámí telepati)
    YOT
    YOT --- ---
    CRS: Vrták Pepa a Péťa Micinka staví železnou oponu mezi rájem na Zemi a rezervací pro pitomce v tramvajích. Vybarveno anilinkami
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    EZECHIELL: nejvíce se mnou resonují druhá a třetí varianta pohledu a analýzy, neb obsah takto nahlížen jest prost překombinovaného moderního pohledu s tradicemi dávno zapomenutenými či právě transponovanými do kompletně jiné tóniny či roviny a naopak snaží se vidět tento mikro-svět v obecně chápaných principech.
    CRS
    CRS --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    PANTER
    PANTER --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    EZECHIELL
    EZECHIELL --- ---
    PRAASHEK:
    Kolego, dovol abych ještě rozšířil tvoji interpretační analýzu o čtení z kultur mimo levo-pravý směr.


    RTL: V kulturách pravo-levých čtecích směrů by se pak čtení nabízelo jako folková strofa uvozená pokřikem "we do too" a následovaný deskriptivním veršem rozvíjející příběh hymnu. Podobnou strukturu zvolání-odpověď můžeme nalézt i u rytmizovaných kmenových pokřiků. Symbolika představuje transformaci z minoritní 8bitové diverzity přes nacismus s nízkým rozlišením směrem k institucionalizovanému incelství s krátkou zastávkou v nihilismu.





    TTB: Ukážeme-li daný mem tradičnímu členu čínských či japonských kultur se sloupcovým čtením shora dolů, dostaneme zcela jiný příběh. Ženský charakter zvolává "微都吐", což se dá přeložit jako "mikrozvracení", a signalizuje tím svoji emoci vůči sešívanému návrhu nové vlajky tibetského buddhismu. Mužský charakter pak jako odpověď připomíná symbol nadějných kroků buddhových a jeho pozdějšího kartografického spolku. Metafora o mentálním zdraví je do naší kultury nepřeložitelná.





    BUSTROFEDON: Poněkud obskurní čtení ještě nabízí svitková forma z antického řecka. Tento mythos pak vypráví o střetu titánů a bohů, reprezentovaných Atlasem a Afrodité... a jejího náhlého uvědomění Afrodité o zodpovědnosti božské kolektivní identity na osudu malomyslných.

    Věřím, že tato moje drobnná extenze pomůže našemu sémiotickému kroužku povstat z levopravého eurocentrismu!

    D13
    D13 --- ---
    PANTER: ocividne sis pustil spatny internet
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    PANTER: nazýváš tuto diskusi špatným auditkem? Podle mě není tak špatné.
    PANTER
    PANTER --- ---
    PRAASHEK: obavam se, ze jsi opet ve spatnem auditku ;). Just saying!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam