Zásadní problém, který mi ničí hru, je vlastní paragon systém.
Když byl paragon systém uveden v život, tak bylo skoro nemyslitelné, že by se někdo dostal přes hranici paragonu 800, za kterou co jeden plvl = 5 dex.
Každý nový patch posunuje lať speed GR, na kterých se farmí paragony. Teď už je na šíleném GR 67+ -. Dostat se na paragon lvl 800+ je dnes otázka měsíce nebo dvou efektivního večerního hraní. A spíš bych řekl týdnů v případě no-life přístupu.
V případě postavy kterou hraju, je cca 1 plvl roven 1K sheet dmg. Můj WD, který má skoro stejnou výbavu jako WD kamaráda s plvl 1800 ma sheet dmg 2 miliony. Kamarád má sheet dmg 3 miliony. Ten milion navíc je výhradně z rozdílu paragon levelů.
Pokud se tedy chcete ve hře zlepšovat, tak musíte hledat optimální způsob na hrabání paragonů. Ten většinou zahrnuje skupinu 4 hráčů s přesně definovanými buildy. Rozdíl mezi solo hrou a hrou v optimalizované skupině 4 lidí je v tomto ohledu PROPASTNÝ.
Tím se hra mění v podstatě v práci, kdy mechanicky procházíte jeden GR za druhým, ne kvůli odměně na konci a radosti z toho, že možná něco padne, ale pro ten exp gain. Jako výplata na konci měsíce, která je odvislá úměrně tomu, kolik času do práce vložíte a zda jej vkládáte efektivně.
Paragon systém v kombinaci se sezónami v podstatě zabil non season. Na non season je diametrálně náročnější poskládat skupinu 4 hráčů, kteří hrají pravidelně a efektivně, protože tito hráči raději hrají sezóny. Dělají to hlavně proto, že na non season už v podstatě nemají šanci vyrovnat se no liferům a tak chtějí, aby všichni začali s čistým štítem. Tenhle názor je ale jen iluze, protože no-liferové nemají život ani na sezóně a do těch 1K+ paragonů se stejně dostanou mnohem rychleji, než normální hráč.
Důvod, proč bylo D2 lepší, je především existence end game i bez paragon systému, který vytváří propastné rozdíly mezi no-life hráčem a casual hráčem.
Bohužel v této eseji sám nemám žádný závěr a možná popírám někde sám sebe, ale tohle se mi posledních par týdnu honí hlavou s omezuju proto hraní ...
Co se postav a jejich variablity týče, tak se mi naopak líbí, že každý patch umožní používat nové postavy, které byly předtím ne nehratelné, ale neefektivní.