• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    KALTY: jo slovy klasika Wolffa - karma :D
    KALTY
    KALTY --- ---
    KALTY: Myslím škoda toho HAM.
    KALTY
    KALTY --- ---
    Až na to, že mi vypadl HAM i BOT tak závod to byl dobrý.Dalo se na to koukat celou dobu. Škoda no.
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    No, pokud ferrka neposerou zase tu asijsou cast, tak by to letos mohlo bejt fakt zajimavy.
    Sem rad ze to druhy misto nechali kimimu, furt jsem cekal ze prijde povel pustit prsta pred sebe.

    Prvni dobra sezona od zacatku hybridni ery :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: dneska se na to dalo celkem i koukat chvilema
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Něco zajímavýho? Jsem to vypustil a šel se radši podívat na letecký den na Martina Šonku :)

    F2 jsem zhlídnul, za Charouze Fuoco čtvrtý, Delétraz po kolizi stejně jako včera nedojel.
    SENIN
    SENIN --- ---
    woooohooooooo Forza Ferrari ..... Max skvělý:)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    zaslouzeny pro Maxe, a taky aspon umlcel kritiky
    KALTY
    KALTY --- ---
    Dopíči
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    mercedes dvojity out
    KALTY
    KALTY --- ---
    To bude ještě zajímavé
    VICTIM81
    VICTIM81 --- ---
    2018-07-01-0958-55 - Streamable
    https://streamable.com/kht4t
    VICTIM81
    VICTIM81 --- ---
    tak to predjeti vettela na hamiltona bylo hodne odvazne. opravdu pekne. jak neskutecne tesne a pritom ciste to bylo.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    dneska se dokonce i predjizdi
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Max tam privez sebou zase pul Holandska :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ANDR3E: jezis to je bozi :D jak tam vischni stojej... takovy parkoviste :D LOL
    VICTIM81
    VICTIM81 --- ---
    Vettel penalised three grid places for impeding Sainz
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: v tomhle byl dobrej Brawn s jeho tymem, prisel, videl, zvitezil a prodal to Mercedesu...a je uplne jedno jestli vyhrali jen diky tomu difuzoru nebo ne :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Jako jasně závody Formule 1 jsou o Mercedesu a Ferrari přece žejo, až začne vyhrávat třeba Sauber, tak přijde čas na změnu – třeba něco jako zrušit Sauber voe :D V F1 vlastně nikdo nechce vyrovnanost, páč je třeba vláda tvrdé ruky! Die Saubere rasse! Il Grande Duce! :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: dokud bude vyhravat mercedes nebo ferrari neni duvod neco menit .)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Je to formát mnoha dalších moto soutěží, snad Indy počínaje a závody tahačů konče, nevim, myslim že FIA i Liberty to zná, mmj i takový pán jako pan Lewis Hamilton se takto vyjadřoval, a není to moc dávno, ale možná že jen protože je černej ho neposlechli, já nevim, kdo by pak poslouchal nějakýho polofeťáka co chce koukat na zábavný dokolečka-závody :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: napises to do Liberty ze jsme se na tom na nyxu shodli? :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Tj právě to závodění "mimo trať", závodění pomocí penalizací.

    ANDR3E: ... a máš o dvě auta, mmch dvě stejné auta s velmi podobným, víceméně stejným závodním potenciálem na trati méně – to není zábavné :) Nebo teda jen v tom okamžiku kdy kolega sestřelí kolegu, to jako jo, ale závod jako celek tím ztrácí... potenciál závodnosti, nebo tak nějak bych to, nevim jak přesně, nazval :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Byl takovej návrh – že by se F1 přiklonila v formátu dvou kratších závodů za víkend. Stejně jako třeba F2.
    Kvalda, která určí startovní pořadí.
    Race1, ve kterém se boduje a určuje startovní pořadí pro Race2 (sprint) – přičemž prvních 8 pozic se prohodí
    Race2 (sprint), který se jede řekněme na polovinu kol (oproti Race1) ve kterém se boduje a startuje se podle pořadí Race1, s inverzními prvními 8 pozicemi. Za mě – klidně ať se startuje v inverzním celém pořadí z Race1 :)

    Závody by byly kratší, ale akčnější. Ergo celé by to bylo zábavnější. Hodinová srandička v sobotu po obědě a půlhodinová srandička s velkým množstvím předjíždění v neděli po obědě.

    Jezdci (potažmo i týmy) by v úhrnu získávaly "víc" bodů a byla by i větší diverzita v jejich dosahování. Během jednoho víkendu dva ostré závody, dvě strategie. Bereme-li v potaz i kvaldu jakožto závod (což de facto je) tak tři závody a tři různé strategie.

    To chceš, ne? :)


    Nebo se chceš dvě hodiny dívat na to, jak Mergl/Ferko zvyšuje náskok z minuty na dvě před druhým, který zvyšuje náskok z minuty na dvě před třetím? :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    VICTIM81: Imho by největší efekt měl přesun od aerodynamického gripu k fyzickému gripu. Tedy kdy bys nemohl spoléhat na to, jak moc tě karoserie okolním proudícím vzduchem tlačí k zemi, ale na to, jak tě tvé pneumatiky svým třením o vozovku udrží ve směru.

    Potřebuješ pod podlahou co nejméně vzduchu. Naopak nad karoserií ho potřebuješ co nejvíc. Funguje to stejně, jako křídlo letadla – jenže obrácené naopak. "Řídký" vzduch pod podlahou tě přicucává k zemi, zatímco "hustý" vzduch nad ní tě k zemi tlačí. (u křídla letadla profilem křídla "natahuješ" ergo "ředíš" vzduch "delší drahou" nad křídlem, vytváříš tím podtlak nad křídlem – zatímco pod křídlem "kratší drahou" vzduchu vzniká přetlak – takhle kombinace tlaků na obou stranách způsobuje tzv. vztlak.)

    Na aeru závodního vozu to má fungovat naopak. Chceš udělat přetlak nahoře, a podtlak dole. Výsledkem je přítlak.

    Teď si představ že přítlak nemáš, nebo jen zanedbatelný. Že na okruhu závodí dvacet Felicí – poznáš ve které z nich sedí lepší řidič? :)


    Zase ale nic proti přítlaku :) Ten dělá to, že jsou rychlé vozy rychlé – právě tím, že se udrží přicucnuté v zatáčce :)

    Btw na závodní chytrosti (v souvislosti s aero gripem) mi připadá zajímavá například tahle věc –

    – jedeš-li do zatáčky moc pomalu, tak ji sice projedeš bezpečně, ale... budeš pomalej.
    – jedeš-li do zatáčky rychle, vynese tě odstředivá síla a... skončíš v mantinelu
    – jedeš-li do zatáčky ještě rychleji, přítlak tě udrží na asfaltu a projedeš ji tak, jak se má :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ANDR3E: ale jinak me moc zabavnejch momentu nenapada, vlastne spis jen kdyz nekdo nekoho sestreli, nejlepe z vlastniho tymu
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: v F1 by to chtelo treba v pulce zavodu otocit poradi, to je vetsinou tak jediny zabavny kdyz nekdo ze spicky diky naky penalty zacina uplne odzadu a musi predjizdet vsechny pomalejsi tymy. zabavny byli taky HAM s Rosbergem
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Tj asi důvod zavední VSC: jednak fáze VSC může začít kdykoliv během kola, nejen na startovní rovince + umožňuje ponechání získaných rozestupů a nezdrcne startovní pole k sobě. Na druhou stranu – občas není od věci zdrcnout startovní pole k sobě že :) Možná to neni fér, ale je to zábavné. Třeba v NASCAR (pokud vím) běžná věc.
    Reklamní pauza. Moc velký rozestupy. Zdrcnem to a jedem a dál ne :) Dej si hotdog a colu a šílej :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: uz nee :D ja v posledni dobe koukam hodne na stary F1, tohle je celkem dobry

    1967 F1 Grosser Preis von Deutschland (Farb-Doku)
    http://www.youtube.com/watch?v=kxYAQdn5x_U
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam