• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    VICTIM81
    VICTIM81 --- ---
    Vettel penalised three grid places for impeding Sainz
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: v tomhle byl dobrej Brawn s jeho tymem, prisel, videl, zvitezil a prodal to Mercedesu...a je uplne jedno jestli vyhrali jen diky tomu difuzoru nebo ne :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Jako jasně závody Formule 1 jsou o Mercedesu a Ferrari přece žejo, až začne vyhrávat třeba Sauber, tak přijde čas na změnu – třeba něco jako zrušit Sauber voe :D V F1 vlastně nikdo nechce vyrovnanost, páč je třeba vláda tvrdé ruky! Die Saubere rasse! Il Grande Duce! :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: dokud bude vyhravat mercedes nebo ferrari neni duvod neco menit .)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Je to formát mnoha dalších moto soutěží, snad Indy počínaje a závody tahačů konče, nevim, myslim že FIA i Liberty to zná, mmj i takový pán jako pan Lewis Hamilton se takto vyjadřoval, a není to moc dávno, ale možná že jen protože je černej ho neposlechli, já nevim, kdo by pak poslouchal nějakýho polofeťáka co chce koukat na zábavný dokolečka-závody :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: napises to do Liberty ze jsme se na tom na nyxu shodli? :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Tj právě to závodění "mimo trať", závodění pomocí penalizací.

    ANDR3E: ... a máš o dvě auta, mmch dvě stejné auta s velmi podobným, víceméně stejným závodním potenciálem na trati méně – to není zábavné :) Nebo teda jen v tom okamžiku kdy kolega sestřelí kolegu, to jako jo, ale závod jako celek tím ztrácí... potenciál závodnosti, nebo tak nějak bych to, nevim jak přesně, nazval :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Byl takovej návrh – že by se F1 přiklonila v formátu dvou kratších závodů za víkend. Stejně jako třeba F2.
    Kvalda, která určí startovní pořadí.
    Race1, ve kterém se boduje a určuje startovní pořadí pro Race2 (sprint) – přičemž prvních 8 pozic se prohodí
    Race2 (sprint), který se jede řekněme na polovinu kol (oproti Race1) ve kterém se boduje a startuje se podle pořadí Race1, s inverzními prvními 8 pozicemi. Za mě – klidně ať se startuje v inverzním celém pořadí z Race1 :)

    Závody by byly kratší, ale akčnější. Ergo celé by to bylo zábavnější. Hodinová srandička v sobotu po obědě a půlhodinová srandička s velkým množstvím předjíždění v neděli po obědě.

    Jezdci (potažmo i týmy) by v úhrnu získávaly "víc" bodů a byla by i větší diverzita v jejich dosahování. Během jednoho víkendu dva ostré závody, dvě strategie. Bereme-li v potaz i kvaldu jakožto závod (což de facto je) tak tři závody a tři různé strategie.

    To chceš, ne? :)


    Nebo se chceš dvě hodiny dívat na to, jak Mergl/Ferko zvyšuje náskok z minuty na dvě před druhým, který zvyšuje náskok z minuty na dvě před třetím? :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    VICTIM81: Imho by největší efekt měl přesun od aerodynamického gripu k fyzickému gripu. Tedy kdy bys nemohl spoléhat na to, jak moc tě karoserie okolním proudícím vzduchem tlačí k zemi, ale na to, jak tě tvé pneumatiky svým třením o vozovku udrží ve směru.

    Potřebuješ pod podlahou co nejméně vzduchu. Naopak nad karoserií ho potřebuješ co nejvíc. Funguje to stejně, jako křídlo letadla – jenže obrácené naopak. "Řídký" vzduch pod podlahou tě přicucává k zemi, zatímco "hustý" vzduch nad ní tě k zemi tlačí. (u křídla letadla profilem křídla "natahuješ" ergo "ředíš" vzduch "delší drahou" nad křídlem, vytváříš tím podtlak nad křídlem – zatímco pod křídlem "kratší drahou" vzduchu vzniká přetlak – takhle kombinace tlaků na obou stranách způsobuje tzv. vztlak.)

    Na aeru závodního vozu to má fungovat naopak. Chceš udělat přetlak nahoře, a podtlak dole. Výsledkem je přítlak.

    Teď si představ že přítlak nemáš, nebo jen zanedbatelný. Že na okruhu závodí dvacet Felicí – poznáš ve které z nich sedí lepší řidič? :)


    Zase ale nic proti přítlaku :) Ten dělá to, že jsou rychlé vozy rychlé – právě tím, že se udrží přicucnuté v zatáčce :)

    Btw na závodní chytrosti (v souvislosti s aero gripem) mi připadá zajímavá například tahle věc –

    – jedeš-li do zatáčky moc pomalu, tak ji sice projedeš bezpečně, ale... budeš pomalej.
    – jedeš-li do zatáčky rychle, vynese tě odstředivá síla a... skončíš v mantinelu
    – jedeš-li do zatáčky ještě rychleji, přítlak tě udrží na asfaltu a projedeš ji tak, jak se má :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ANDR3E: ale jinak me moc zabavnejch momentu nenapada, vlastne spis jen kdyz nekdo nekoho sestreli, nejlepe z vlastniho tymu
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: v F1 by to chtelo treba v pulce zavodu otocit poradi, to je vetsinou tak jediny zabavny kdyz nekdo ze spicky diky naky penalty zacina uplne odzadu a musi predjizdet vsechny pomalejsi tymy. zabavny byli taky HAM s Rosbergem
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Tj asi důvod zavední VSC: jednak fáze VSC může začít kdykoliv během kola, nejen na startovní rovince + umožňuje ponechání získaných rozestupů a nezdrcne startovní pole k sobě. Na druhou stranu – občas není od věci zdrcnout startovní pole k sobě že :) Možná to neni fér, ale je to zábavné. Třeba v NASCAR (pokud vím) běžná věc.
    Reklamní pauza. Moc velký rozestupy. Zdrcnem to a jedem a dál ne :) Dej si hotdog a colu a šílej :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: uz nee :D ja v posledni dobe koukam hodne na stary F1, tohle je celkem dobry

    1967 F1 Grosser Preis von Deutschland (Farb-Doku)
    http://www.youtube.com/watch?v=kxYAQdn5x_U
    VICTIM81
    VICTIM81 --- ---
    ZDENDAK: tak ten clanek ze ktereho to mas tam ma chybku.
    verim ze ten vir bocni to nezrusi. jen se zmensi jeho sila. a jmenuje se vortex Y250.
    museli by zcela prepracovat design kridla aby docilili toho co by se povazovalo za zruseni toho vortexu.
    a neslouzi k snizovani odporu ale "utesnuje" podlahu vozu od okoli. neboli zvysuje efektivitu podlahy a difuzoru.
    pouziva se jako nahrada za takzvane mechanicke "sukne" se kterymi mam pocit prisli u lotusu, side skirty.

    a pro zajimavost. to ze defakto snizi ucinek podlahy bude mit kontraproduktivni efekt vuci celemu zameru.
    protoze prave podlaha ma nejmensi vliv na to jak spatne se jede v tom "spinavem" vzduchu za vozem.
    tedy bylo by vhodne zvysit efekt podlaky v pomeru ku kridlum aby se vozy mohly k sobe vice priblizit.

    mam pocit ze tuto koncepci ted udelali v indy. kdy snizili celkovy pritlak a pomer mezi tim kolik generuje podlaha a kolik kridla se posunul smerem k podlaze. ktera je nejmene citliva vuci "dirty air" a taky ho "neprodukuje" tak moc jako kridla.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Pak máme i další že :)

    Safety Car and Medical Car Fails
    https://www.youtube.com/watch?v=S1Z7wUJ5QUQ


    Každopádně se mi nedaří najít moji oblíbenou kompilaci safety car failů...
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: kazdopadne asi taky zacnu sledovat tu F2, ten dnesni zaver mi pripominal predjizdeni v MotoGP
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: doufam..
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: treba bude zitra zase napinavej start a Vettel sestreli v prvni zatacce nakyho z Mercedesu az po startu zazracne probije z sestky
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Ano, protože zruší hlavně ty boční víry. Současná komplikovaná přední křídla mají za účel odvádět vzduch kolem předních kol – směřují je do několika směrů –
    "vnitřní", který vede kolem deflektoru ke chladiči a nasávání motoru
    "horní", který vede nad kolem a dál se se ním pracuje na karoserii a vede na zadní křídlo. Mmj vede kolem výfuku, který jej zahřívá a nafukuje na zadní křídlo.
    "vnější", který jej odvádí od karoserie a snižuje odpor.

    Ten vnější dělá největší problém v interakci s dalším vozidlem. Hlavně tenhle nedovoluje přiblížení dvou aut k sobě. Nové "osekané" křídlo by mělo zamezit hlavně tomuto proudění.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam