Docela nuda závod.
Všichni jedou jako kdyby si platili palivo z kapesného, šetři pneumatiky co se po pěti kolech rozsypou.
Pátej dokončí s kolem ztráty za prvním.
Od půlky jede prvních pět v půlminutových rozestupech – původně šest, velká škoda že to Ričímu zase skapalo...
... a těm ostatním, – jak je hezky nazývají "zbytek světa", či trochu potupně "Formule 1,5", co v půlce pole aspoň trochu závodí o body – režie nevěnuje žádnou pozornost a ukazuje je jen když jejich souboje přerušují ti, co je znovu předjíždějí o další a další kolo.
Že jsou současné klání F1 tak trochu závody dvou samostatných a odlišných kategorií je evidentní i bez posledního závodu a potřebuje něco vymyslet.
Takhle to dál nejde děcka :D Po GP USA, kde týmy prakticky neměly možnost natrénovat a jely tak trochu vabank, po napínavém závodě kde o něco šlo do poslední zatáčky, tohle vypadalo jako nějakej jinej sport.
A vedle toho jsou stále tací, co vidí napínavé a vyrovnané souboje nižších kategorií (Formule E nevyjímaje) jako cosi podřadného a nesledováníhodného :D
Snad to vyřeší nové větší změny pravidel, protože nad tím tak jak vypadala letošní GP Mexika, musel duch F1 plakat, kor takhle o Dušičkách, snad se i v hrobě obracet.
Snad budou mít na rozložení potenciálů vliv i letošní monstrózní hejblata v obsazení sedaček u všech týmů. Za sebe můžu říct, že díky různým přestupům se pro mě někteří jezdci i některé týmy stanou pro příští sezonu znovu fanditelnými.
Upřímně lituju Ferdy, tomu se fakt nikdo nemůže divit. Ten si v F1 fakt nezajezdí. Divím se, že s tím už normálně nešvihnul. Skončit v nejlepším nezvládnul, takže to bohužel dotáhnul do takového rozpačitého konce a historie si ho – ač výborného jezdce – bude neprávem pamatovat jako nejneschopnějšího ze šampionů F1. Věřím, že mu poslední sezona v F1 závodění neznechutila a bude se dál věnovat nějaké jiné sérii, ačkoliv záměr startovat v celé sezoně IndyCar i WEC v poslední době zpochybnil.
Jsem velmi zvědavý, jak se bude v příští sezoně dařit Leclercovi u Ferrari a co vymáčkne Kimi ze Sauberu a Daniel z Renaultu. A taky jestli fakt vezmou Kubicu k Williamsu. A jestli Grosjean překoná pověst Maldonada.
Ale aktuální sezona není u konce. Mercedes ještě nemá zcela jistý pohár konstruktérů a Renault dává na zadek Haasu. Možná že to nevypadá tak zajímavě, ale Toro Rosso velmi natěsno bojuje se Sauberem. Force India taky ještě neřekla poslední slovo.
... a co je uplně nejdůležitější, ještě se pojede jeden závod F2, 24.–.25. 11. v Abu Dhabi :) A pak začne sezona "nové" Formule E "2.0" :D
Gratuluji všem, co se dočetli až sem.