ZDENDAK:
ANDR3E: Livery ale není všechno žejo. Je sice důležité aby to bylo hezké, ale podstatnější je, co to bude dělat :)
Nějaké velké vývojové změny v pohledu na nové karoserie moc vidět nejsou, ale ono taky není v zájmech týmů je ukazovat. Neradi je ukazují i v průběhu sezóny, natož ještě před jejím začátkem a ve chvíli, kdy všichni vyvjíjí a staví svoje nové. Je tam ukázáno několik věcí, které pravidla zásadněji upravují, tak to musí být trochu vidět.
Jako třeba upravené přední křídlo. Všechny týmy ho ukazují aby bylo vidět že je jednodušší, ale ve velmi osekané variantě. Nikdo nemůže věřit, že by takhle ukázali své tajemství :) Je to poznat třeba na tom, že bočnice jsou často ukázány jen jako rovné placky. A taky na jednotlivých lopatkách není vidět nic, co by mohlo umožňovat nastavení jejich úhlu.
Taky všechny zásadní aerodynamické prvky jsou ukazovány jen ve stínu, zjednodušeně, anebo černě. Jako třeba deflektory a difuzor.
Podle nových pravidel musí být zrcátka vysunuta více do stran a mohou být ke karoserii připevněny maximálně dvěma úchyty, čímž se řeší některé loňské nesrovnalosti. U většiny týmů pak okolo zrcátek nově vznikly taky zajímavé křídlovité struktury, stejně jako okolo zmenšených deflektorů jsou složité lopatkovité struktury generátorů víření. Ale to jsou přesně ta místa, které nikdo neukáže.
Posunutí zrcátek do stran souvisí taky se změnami kolem zadního křídla, které musí být o něco výše a umožňovat tak pilotovi lepší výhled. Mimo to se zvětšuje jeho plocha a ruší se štěrbiny v bočnicích, které sloužily ke snížení indukovaného odporu.
Zrušení štěrbin je tak trochu lobby sponzorů, protože na plné bočnici je líp vidět logo. Stejně jako se zmenšením bočních deflektorů otevře víc marketingového místa na bocích šasi.
Těším se, co udělají nová aerodynamická pravidla v praxi. Jestli se projeví co se od nich slibuje, a jestli se tak startovní pole srovná.