• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    Live komentář závodů (a) formule 1 pro ty, kdo nemohou koukat na televizi

    | NYX F1LIGA | f1fanatic | formula1 livetiming | espnf1 | Formula 1 Live Streams
    |8.4.AUS|24.4.ITA|8.5.USA|22.5.ESP|29.5.MON|12.6.AZE|19.6.CAN|3.7.GBR|10.7.AUT|24.7.FR|31.7.HUN|28.8.BEL|4.9.NED|
    |11.9.ITA|2.10.SGP|9.10.JPN|23.10.USA|30.10.MEX|13.11.BRA|20.11.UAE|
    rozbalit záhlaví
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    KORDA: kua,... musim asi predelat fantasy :D
    TOM_HOST: a ted si vem ten dakar tykravo.. na okruhu jedees jak v bavlnce... na dkaru to s tebou hazi jak v bandasce :D

    TOM_HOST: si to prelep :D
    KALTY
    KALTY --- ---
    TOM_HOST: ale jo. Neříkám, že to není lepší a Král má fakt někdy dobré postřehy. Líbilo se mi co říkal v Eisking
    EisKing #BONUS - Kto bude majstrom sveta? Formulové konšpirácie 2019
    https://www.youtube.com/...u.be&fbclid=IwAR3tyIXfUHYl7FboPR1IehyTqHWP-DDUGVh9zHpE8FeXEhL1PqJA1igF-uw


    Ale to, že hodinu a půl mluví obecně o nové sezóně a ani jednou nereflektují co se děje na trati?
    Chápu, že nemají kapacity jako Skysports, ale jsou to komentátoři a ne sloupkaři :)
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    KALTY: Ja jak richtra roky nemoh ani citit tak uz mi zas tak neva a kral ma nekdy slusnou databazi of knowledge ... navic dle me je fanousek lujze i kdyz to neprizna a to ze zavodi ve ferrari (navic vubec ne spatne) beru jako stejny handicap jako to ze ja mam ferrari venec :)

    Btw vcera jsem jel 40-ti minutovy zavod gt3 20 kol s jednou zastavkou v boxech ... ke konci uz jsem nevedel co je leva prava pracky jsem necitil ... fakt obdivuju vsechny co zavodi realne ... kdyz opomenu moji geek fyzicku tak soustredit se v kuse na kazdy metr kazdy brzdny bod kazde kontra 2 pico hodiny nedej boze kral v tech 24h jako more pico co vam jebe? :D
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    KALTY: Volant je super a venec je replika 599xx evo s real alcantarou ... no muzu ja za to ze mergl nedela vence pro nas esportaky? :))
    KALTY
    KALTY --- ---
    TOFI: No tak teď poslouchám včerejší Autosport podcast a očekávají Ferrari silnější.
    Na druhou stranu tam říkají, že nikdy nevíte jaký balík tam Mergl nakonec přiveze, jelikož AUS je dost specifická trať a hlavně když byl M schopný připravit dvě zcela jiné auta na testování, tak je předčasné dávat nějaké závěry.
    Mergl nevypadá moc čistě. Myslím jeho jízdní vlastnosti, ale who knows. Navíc mají Lewise :D
    TOFI
    TOFI --- ---
    MITTRA: no tak napriklad to ze mercedes asi nebude uplne nejslabsi to celkem vypovida :-)
    KALTY
    KALTY --- ---
    Zlatej SkySports. Ale jsem pohodlný hledat stream a zapínat komp.
    KALTY
    KALTY --- ---
    Jelikož jsem do půl jedný hrál Division 2 tak jsem si dal budík na 6 (stejně se tak probouzím, ale jistota je jistota).
    Ale normálně na tréninky nekoukám, kvůli tomu, že tam kecají hodinu o píčovinách. Za hodinu a půl ani jednou neřekl ani jeden zajetý čas. Se pobleju.
    Hlavně že půl hodiny řeší Král svoje Ferrari.
    Pak jsem si debil uvědomil, že jsem si to mohl přepnout na SK zvuk, ale jsou tam vůbec na tréninky?
    KALTY
    KALTY --- ---
    ZDENDAK: se podívej na volant
    KALTY
    KALTY --- ---
    TOM_HOST: No fuj. Co ten hnusnej volant...
    MITTRA
    MITTRA --- ---
    KORDA: No jen doufejme, že to není moc vypovídající o reálné kondici jednotlivých stájí. Mercedes šel oproti P1 skoro o vteřinu dolů a ostatní nic moc... Už jsem na zítřek napnutej jak struna!
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    to vypada ze by Kimi nemusel nasledovat Alonsa a trapit se nekde kolem 12. mista :)
    KORDA
    KORDA --- ---
    Tvle aby se Wiliams vůbec vešel do 107%

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    TOM_HOST: (První mi uplně z haluze vyšla skoro líp, ale do záběru se nevešel mandatory škopek. A když už teda nejsou ty rukavice... tak jsem si to nelajznul. A k tomu bych accidentally snad taky mohl vypadat jako fanoušek FF... :D )

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Hehe Richtr přečetl můj vtipnej příspěvek na FB stránce @TelevizeSportTV :D

    TOM_HOST: Tvl tak ponožky bych tam mohl dát...
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    ZDENDAK: Dobre ty!!! Rukavice ti dneska prominu :)))
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    TOM_HOST: Ooook

    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Jedeem

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Adam Jones Charlie Whiting
    *12. srpna 1952 (Sevenoaks, Kent, Velká Británie), +14. března 2019 (Melbourne, Victoria, Australia)


    Je znám především pro významná bezpečnostní vylepšení v oblasti motorsportu, zejména Formule 1.






    Mladý Charlie sledoval první závod ve svých dvanácti letech, když přelezl plot okruhu Brands Hatch poblíž domu, kde vyrůstal. Dění okolo motoristických závodů se věnoval se svým starším bratrem, který závodil v autokrosu a na okruzích. Když se v mládí rozhodoval co dál dělat a závodní inženýrství byla jasný volba, začal studovat techniku a později strojírenství na Borough Polytechnic Institute v Londýně. Po studiích se jeho první práce v motorsportu se točila okolo rallye vozů.





    V roce 1976 se spolu se svým bratrem věnuje okruhové sérii F5000, kde v týmu Shellsport Whiting Racing pracuje s britskou závodnicí, jednou z mála žen historie F1, Divinou Mary Galicovou a vozem Surtees TS16-Ford.





    O rok později se přidává k F1 týmu Hesketh Racing, který ale po odchodu Jamese Hunta za výhodnější nabídkou McLarenu upadá a zaniká, zatímco šestadvacetiletý Charlie se spolčuje s Berniem Ecclestone v týmu Brabham, kde úspěšně tráví následující dekádu, coby hlavní mechanik Nelsona Piqueta (od 1981–1983) a později zaujímá místo šéfmechanika týmu.







    Roku 1988 se stává hlavounem, technickým delegátem FIA. Znovu povyšuje roku 1997, kdy je FIA jmenován bezpečnostním delegátem a závodním ředitelem. Jako vedoucí úředník všech závodů F1 byl zodpovědný za bezpečnost tratí a vozů, technické a procedurální předpisy celého sportu, znění pravidel i jejich interpretaci. Osobně navštěvoval budoucí místa závodů F1 k posouzení bezpečnosti okruhů, stejně jako stávající závodiště, kde prováděl bezpečnostní kontroly.





    Mimo to měl také čest oficiálního startéra všech podniků F1, kde svým kouzelným tlačítkem vládnul nadrženým koňským spřežením pod kapotami vozů seřazených na startovním roštu.





    Během známé problematické GP USA 2005 v Indianapolis byl zapojen do diskusí způsobených dodávkou nebezpečných pneumatik Michelin, kdy více než polovina pole demonstrativně nenastoupila na start závodu. Firma tehdy Charlieho žádala, aby do rychlého úseku "Turn 13" zařadil šikanu, což ale odmítl učinit s odůvodněním, že by zásah byl nespravedlivý vůči týmům, které byly schopny bezpečně závodit na stávající trati.





    Zasloužil se o zavedení mnoha bezpečnostních vylepšení v motoristickém sportu. Od "opěrky hlavy" (headrest), přes promyšlený bezpečnostní monokok "survival cell", vylepšení předních a bočních nárazových struktur, až po aktuální a kontroverzní systém HALO, který pravděpodobně definitivně ospravedlnil svoji existenci v GP Belgie 2018 při kolizi Fernanda Alonsa s Charlesem Leclercem, minimáně do doby, než někdo v převráceném monopostu uhoří během marné snahy dostat se z klece ochranného oblouku.




    Charlie Whiting, muž klidné povahy, ve věku 66 let náhle umírá důsledkem plicní embolie v Melbourne ve čtvrtek 14. března, tři dny před zahájením sezóny F1 2019.


    Mnoho jezdců a dalších osobností světa F1 jej krátce po jeho smrti označuje jako muže nápomocného všem úspěchům sportu, jako zásadní hybnou sílu zvyšování bezpečnosti závodů, a jako nedocenitelný pilíř celého odvětví.

    Kdo Charlieho znal, popisuje ho jako opravdu milého chlapa, chlapa na straně jezdců.

    V jeho nekrologu stojí, že byl "the perfect man for the difficult role of referee".
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ZDENDAK: ad 2002... https://www.youtube.com/watch?v=WVMyOkqqic0 jak tam vsichni bezi zpet do boxu pro nahradni auta :) A pak taky na ty fotce jak MIchale pozoruje brachu ve vzduchu... uplne v tom vidim takovej ten cagovskej pohled :D hah :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Jen krátce :)


    1990, Adelaide




    1991, Adelaide, Ayrton Senna




    1994, kdo ho pozná?




    Ano, je to on!




    Od '96 se jezdí tady:




    1999, tým Benetton, Alex Wurz & Giancarlo Fisichella




    2002, památný průlet. Kdo si ho pamatuje? Je to ten mladší.




    2004, komentář netřeba






    2006, Jenson Button tomu šlape za krk




    2006, Ferdinand d'Oviedo




    2010, Vincent Vega




    2011, Mr. Blue Flag




    2012, Ferdinand a Kymy




    2013, Ferda chčáká




    (ale vyhrál Kymy)




    2014, Aboridžinec na bedně




    2015, H-44 a T-800




    2016, další z legendárních letců

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam