• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Adam Jones Charlie Whiting
    *12. srpna 1952 (Sevenoaks, Kent, Velká Británie), +14. března 2019 (Melbourne, Victoria, Australia)


    Je znám především pro významná bezpečnostní vylepšení v oblasti motorsportu, zejména Formule 1.






    Mladý Charlie sledoval první závod ve svých dvanácti letech, když přelezl plot okruhu Brands Hatch poblíž domu, kde vyrůstal. Dění okolo motoristických závodů se věnoval se svým starším bratrem, který závodil v autokrosu a na okruzích. Když se v mládí rozhodoval co dál dělat a závodní inženýrství byla jasný volba, začal studovat techniku a později strojírenství na Borough Polytechnic Institute v Londýně. Po studiích se jeho první práce v motorsportu se točila okolo rallye vozů.





    V roce 1976 se spolu se svým bratrem věnuje okruhové sérii F5000, kde v týmu Shellsport Whiting Racing pracuje s britskou závodnicí, jednou z mála žen historie F1, Divinou Mary Galicovou a vozem Surtees TS16-Ford.





    O rok později se přidává k F1 týmu Hesketh Racing, který ale po odchodu Jamese Hunta za výhodnější nabídkou McLarenu upadá a zaniká, zatímco šestadvacetiletý Charlie se spolčuje s Berniem Ecclestone v týmu Brabham, kde úspěšně tráví následující dekádu, coby hlavní mechanik Nelsona Piqueta (od 1981–1983) a později zaujímá místo šéfmechanika týmu.







    Roku 1988 se stává hlavounem, technickým delegátem FIA. Znovu povyšuje roku 1997, kdy je FIA jmenován bezpečnostním delegátem a závodním ředitelem. Jako vedoucí úředník všech závodů F1 byl zodpovědný za bezpečnost tratí a vozů, technické a procedurální předpisy celého sportu, znění pravidel i jejich interpretaci. Osobně navštěvoval budoucí místa závodů F1 k posouzení bezpečnosti okruhů, stejně jako stávající závodiště, kde prováděl bezpečnostní kontroly.





    Mimo to měl také čest oficiálního startéra všech podniků F1, kde svým kouzelným tlačítkem vládnul nadrženým koňským spřežením pod kapotami vozů seřazených na startovním roštu.





    Během známé problematické GP USA 2005 v Indianapolis byl zapojen do diskusí způsobených dodávkou nebezpečných pneumatik Michelin, kdy více než polovina pole demonstrativně nenastoupila na start závodu. Firma tehdy Charlieho žádala, aby do rychlého úseku "Turn 13" zařadil šikanu, což ale odmítl učinit s odůvodněním, že by zásah byl nespravedlivý vůči týmům, které byly schopny bezpečně závodit na stávající trati.





    Zasloužil se o zavedení mnoha bezpečnostních vylepšení v motoristickém sportu. Od "opěrky hlavy" (headrest), přes promyšlený bezpečnostní monokok "survival cell", vylepšení předních a bočních nárazových struktur, až po aktuální a kontroverzní systém HALO, který pravděpodobně definitivně ospravedlnil svoji existenci v GP Belgie 2018 při kolizi Fernanda Alonsa s Charlesem Leclercem, minimáně do doby, než někdo v převráceném monopostu uhoří během marné snahy dostat se z klece ochranného oblouku.




    Charlie Whiting, muž klidné povahy, ve věku 66 let náhle umírá důsledkem plicní embolie v Melbourne ve čtvrtek 14. března, tři dny před zahájením sezóny F1 2019.


    Mnoho jezdců a dalších osobností světa F1 jej krátce po jeho smrti označuje jako muže nápomocného všem úspěchům sportu, jako zásadní hybnou sílu zvyšování bezpečnosti závodů, a jako nedocenitelný pilíř celého odvětví.

    Kdo Charlieho znal, popisuje ho jako opravdu milého chlapa, chlapa na straně jezdců.

    V jeho nekrologu stojí, že byl "the perfect man for the difficult role of referee".
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ZDENDAK: ad 2002... https://www.youtube.com/watch?v=WVMyOkqqic0 jak tam vsichni bezi zpet do boxu pro nahradni auta :) A pak taky na ty fotce jak MIchale pozoruje brachu ve vzduchu... uplne v tom vidim takovej ten cagovskej pohled :D hah :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Jen krátce :)


    1990, Adelaide




    1991, Adelaide, Ayrton Senna




    1994, kdo ho pozná?




    Ano, je to on!




    Od '96 se jezdí tady:




    1999, tým Benetton, Alex Wurz & Giancarlo Fisichella




    2002, památný průlet. Kdo si ho pamatuje? Je to ten mladší.




    2004, komentář netřeba






    2006, Jenson Button tomu šlape za krk




    2006, Ferdinand d'Oviedo




    2010, Vincent Vega




    2011, Mr. Blue Flag




    2012, Ferdinand a Kymy




    2013, Ferda chčáká




    (ale vyhrál Kymy)




    2014, Aboridžinec na bedně




    2015, H-44 a T-800




    2016, další z legendárních letců

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---


    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Btw nemame nejakou appku jako ofiko f1? 700 rocne jim nedam
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    jestli se chcete nekdo jeste prihlasi do https://fantasy.formula1.com/ tak je nejvyssi cas, kod nasi ligy je b88539ed72 ;)
    TOFI
    TOFI --- ---
    Formula 1: Drive to Survive (TV seriál) (2019) | ČSFD.cz
    https://www.csfd.cz/film/702753-formula-1-drive-to-survive/komentare/
    Formula 1: Drive to Survive | Official Trailer [HD] | Netflix
    https://www.youtube.com/watch?v=wtJPe1ksS6E
    TOFI
    TOFI --- ---
    2019 Formula 1 Season Launch | Live from Melbourne
    https://www.youtube.com/watch?v=EwzJWw1MIb0&t=971s
    TOFI
    TOFI --- ---
    Charlie Whiting: Remembering F1’s much admired Race Director and Safety Delegate
    https://www.youtube.com/watch?v=E9NACTJu7rg
    TOFI
    TOFI --- ---
    One of the most influential people in the sport, he died a day before the Australian GP, where he was due to officiate the race.

    Whiting was the official race starter and oversaw all rules matters in F1.

    FIA president Jean Todt said: “It is with immense sadness that I learned of Charlie’s sudden passing.

    "Formula 1 has lost a faithful friend and a charismatic ambassador in Charlie.

    All at McLaren are shocked and deeply saddened at the news of Charlie Whiting's passing. Charlie will be remembered as one of the giants of our sport, as well as a great colleague. Our deepest sympathies and thoughts are with all of his loved ones. pic.twitter.com/DmrSZAT4Cc
    — McLaren (@McLarenF1) March 14, 2019

    Horrible news from Melbourne. All my thoughts goes to Charlie's family.
    The motorsport world will miss you.
    R.I.P. pic.twitter.com/zrKIpChFFA
    — Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) March 14, 2019

    "All my thoughts, those of the FIA and entire motor sport community go out to his family, friends, and all Formula One lovers.”

    He called him "a central and inimitable figure who embodied the ethics and spirit" of the sport.

    Ross Brawn, managing director, Motorsports, Formula 1 said: “I have known Charlie for all of my racing life.

    "We worked as mechanics together, became friends and spent so much time together at race tracks across the world.

    "I was filled with immense sadness when I heard the tragic news. I’m devastated."

    Whiting began his F1 career in 1977 working at the Hesketh team.

    He joined the FIA in 1988 and became a race director in 1997.

    Awful news here in Melbourne on the eve of the new season that FIA Race Director Charlie Whiting has passed away. Admired and respected by everybody, his contribution to the sport was unparalleled & immense. We’ll hugely miss him. RIP Charlie
    — David Croft (@CroftyF1) March 14, 2019

    Very sad to hear of the passing of Charlie Whiting overnight. He will be sorely missed up and down the paddock and by the whole sport.
    — Simon Lazenby (@simon__lazenby) March 14, 2019

    Whiting became one of F1's most respected and well-liked figures across five decades in the paddock.

    Red Bull Racing team principal Christian Horner said: "I am deeply saddened to hear the terrible news that Charlie Whiting passed away last night.

    "Charlie has played a key role in this sport and has been the referee and voice of reason as Race Director for many years.

    "He was a man with great integrity who performed a difficult role in a balanced way.

    "At heart, he was a racer with his origins stretching back to his time at Hesketh and the early days of Brabham.

    "On behalf of everyone at Aston Martin Red Bull Racing we pass on our sincere condolences to his family and friends.

    "Charlie was a great man who will be sadly missed by the entire Formula 1 paddock and the wider motorsport community."
    KALTY
    KALTY --- ---
    hmm ty jo. To jsou zprávy :(
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    Dnes v noci umrel Whiting.. RIP..
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Uff, po tuhém boji devátej... a za chvilku vstávám do práce, sakrblé :D

    Za těch 350 kachen to i stojí, dejte si to, kdo máte volant :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Ale tož zas... sranda s tím asi bude. Zatím jsem v Austrálii dostal Sauber po nehodě v Q3 a následující pentli +5pos na patnácté místo na startu. A podařilo se mi v rozhovoru škaredě shodit tým :D Nějak z toho vyplynulo, že je to vlastně jejich chyba. A nejsou vůbec nadšení :D

    Jen mám pocit, že jsem to zase ze začátku podcenil s obtížností AI a 70% bude málo :D


    Už aby byla sobota ráno, co? :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: *a teď mě zrovna nenapadá nic relevantního... >> v PC2 samozřejmě vývoj kariéry, kde různé (byť fiktivní) formulové série jsou jen jednou z možných odboček na cestě nadějného závodního talenta :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    KALTY: Já jsem najezdil nejvíc ve 2016, ale je to pořád to stejný. Taky co bys tam chtěl vymýšlet že :) Posun je hlavně v těch tréninkových programech a vývoji & opotřebení komponenet, v 18 je toho zase víc koukám. Plus vývoj postavy nejen podanými výkony, ale i skrze komunikaci s médii, což vypadá zajímavě, ale zatím si nejsem jistej, jestli mě kvůli tomu bude bavit kroužit to, co už jsem odkroužil tolikrát :)

    Ale zase jsou v tom prvky co mi chybí v Project Cars
    (jako propracovanější pravidla, tréninkové programy, vývoj a opotřebení, se kterým musíš pracovat v průběhu sezony, safetycar, ...),
    kde ale zase jsou i prvky, co mi chybí tady no
    (a teď mě zrovna nenapadá nic relevantního, páč devizy jako simulace denních i ročních období a podmínek na trati tady spolu uplně nesoupeří, snad jen že v PC2 je opravdu zábava hrabat se v nastavení)
    Člověk si nevybere :)

    Obecně PC2 beru jako zábavnější. Tam mě baví se hrabat v nastavení a pracovat se závodní taktikou + je to celé dravější, masivnější a živočišnější, kdežto F1byCods je taková sterilní.


    Vývoj si snad vyvíjíš svůj ne, co bys chtěl za tipy :) Jednou šlápneš do hovna a neseš si ho na botě, nebo musíš přijít na to jak ho elegantně seškrábnout, s tím se musí počítat :D
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    KORDA: takze pristi sezona bude o A teamech a Kimi co bude jezdit za sauber zas nic :)

    kazdopadne dobra zprava, diky za info.
    KORDA
    KORDA --- ---
    FF a Mercedes si k sobě nepustili štáb. Tuhle sezónu už to mají od Liberty víceméně nakázaný. Točí se už od testování.
    KALTY
    KALTY --- ---
    ANDR3E: třeba Gastly bude stačit :D
    KALTY
    KALTY --- ---
    ANDR3E: :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam