• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    Live komentář závodů (a) formule 1 pro ty, kdo nemohou koukat na televizi

    | NYX F1LIGA | f1fanatic | formula1 livetiming | espnf1 | Formula 1 Live Streams
    |8.4.AUS|24.4.ITA|8.5.USA|22.5.ESP|29.5.MON|12.6.AZE|19.6.CAN|3.7.GBR|10.7.AUT|24.7.FR|31.7.HUN|28.8.BEL|4.9.NED|
    |11.9.ITA|2.10.SGP|9.10.JPN|23.10.USA|30.10.MEX|13.11.BRA|20.11.UAE|
    rozbalit záhlaví
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    TOFI: A taky Tatiana Calderon :)

    TOFI
    TOFI --- ---
    Schumi debut F2 za 10minut start zavodu
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Pokračování ráno

    Hankook 12H MUGELLO 2019 - Race Part 2
    https://www.youtube.com/watch?v=43o6EnTD8A4

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Vytrvalostní šampionát 24H Series, dvanáctihodinovka v Mugellu LIVE

    Hankook 12H MUGELLO 2019 - Race Part 1
    https://www.youtube.com/watch?v=t7ziN3NPYUc


    Včetně týmu Scuderia Praha s Josefem Králem, brněnským týmem RTR Project a Jaromírem Jiříkem v italském týmu.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: F2 kvalda

    1. L. Ghiotto #8 (UNI-Virtuosi Racing)
    2. L. Delétraz #1 (Carlin)
    3. N. de Vries #4 (ART Grand Prix)

    10. M. Schumacher #9 (Prema Racing)

    12. J. Correa #12 (Sauber Junior Team by Charouz)

    18. C. Ilott #11 (Sauber Junior Team by Charouz)


    Race1 v 11 hodin na Sport1
    MITTRA
    MITTRA --- ---
    JOHNEYSVK: ZDENDAK: Red Bull Ring mě osobně bavil víc než Hungaroring. Menší fronty na příjezdu, celkově lepší organizace a lepší doprovodný program.

    Jinak na Hungaroringu je většina akcí celého závodu na konci startovní/cílové rovinky. Těsně před první zatáčkou je tribuna a stát opřený o plot těsně před tou tribunou bylo asi nejlepší místo za general admission lístky. Bohužel tam postavili druhou menší tribunu, která teď blokuje výhled. Těžko říct, jestli bude výhled dobrý i před tou druhou tribunou, ale určitě bude těch míst o to méně. https://www.google.com/maps/@47.5813688,19.2449356,17.75z Vidět na větší kus okruhu je i z kopečku nad poslední zatáčkou, ale to už je hodně z dálky, takže skoro na dalekohled.

    Red Bull ring má super místo na general admission úplně nahoře u speed trap před zatáčkou 04. Je to opět před tribunou a máte prakticky shodný výhled za zlomek ceny. Je tam terénní zlom, takže stačí vzít nějakou skládací židličku, sednout si na hranu a máte svoji soukromou tribunu :) Už jsem koupil lístky a těším se letos s celou rodinou. https://www.google.com/maps/@47.2263334,14.7635408,18z

    Na general admission je každopádně nutné přijít na vybrané místo ráno (cca na osmou, max devátou hodinu) a výhled si vysedět až do závodu. O těch dobrých místech spousta lidí ví a snaží se tam dostat také. S tribunama zkušenost nemám, to je na mě prostě zatím moc drahý. Mimochodem děti snad do 13 let mají vstup na F1 zdarma a to i na tribuny! Jestli je to pro někoho z vás relevantní...
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Nicméně já se aktuálně nejvíc těším na tohle :)
    Home - Formula 2
    http://www.fiaformula2.com/



    Trénink v pátek v 9:30 CET
    Kvalda 14:30
    Race1 sobota 11:10
    Race2 neděle 13:15

    TV Sport1, Sport2
    Stream ziveprenosy.cz




    Sauber Junior Team by Charouz;
    Sauber Junior Team by Charouz - Formula 2
    http://www.fiaformula2.com/Teams-and-Drivers/Teams/Charouz-Racing-System/





    Callum Ilott #11
    (11. listopadu 1998, Cambridge, GB)
    Sauber Junior Team by Charouz



    Nejúspěšnější motokárový jezdec své generace. Po debutu v roce 2008 vyhrává Formula Kart 2011 a získává třetí místo v German Junior Karting Championship. V roce 2013 vyhrává WSK Masters Series a WSK Final Cup, dokončuje jako nejmladší jezdec WSK Euro Series a CIK-FIA World Cup. V sezoně 2014 sbírá další triumfy.
    Po debutu v monopostu v Toyota Racing Series s ETEC Motorsport, kde získal pozornost zejména svojí rychlostí v kvalifikacích získává podporu v Red Bull Racing Junior Team. Další zkušenosti získává ve Formula Renault 2.0.
    Do F3 vstupuje v roce 2015 ve svých šestnácti letech, k týmu Carlin. Zaujal v testech šestým místem a hned svým druhým dnem druhým místem na vodě. Získal pódium na Nurburgringu.
    Při GP Francie 2016 se staví na horní stupeň pódia. Testuje v tehdejší GP2 (dnes F2) u ART Grand Prix.
    Ve F2 debutuje 2017 v šestém závodě sezony na Silverstone v týmu Trident Racing, není ale nasazen na celou sezonu. Následující rok testuje v F2 s Trident a Charouz Racing System, 2018 se účastní GP3 s ART Grand Prix.
    V lednu 2019 Ferrari Driver Academy oznamuje, že Ilott nastoupí do celé sezony F2.



    Juan Manuel Correa #12
    (9. srpna 1999, Quito, Ecuador)
    Sauber Junior Team by Charouz



    Na motokárách začíná stejně jako Callum Ilott v roce 2008. Postupně získává tituly v motokárových sériích v Ekvádoru a Spojených Státech.
    V roce 2016 debutuje v monopostu s Prema Powerteam v německé ADAC Formula 4 a Italské F4. Získává tři vítězství.
    Do ostrého závodu GP3 se posadil ve Spa-Francorchamps 2017 v Jenzer Motorsport, načež se účastní celé sezony 2018.
    Ještě ve svém motokárovém období si ho všímá tehdejší Lotus F1 team a zařazuje jej do svého juniorského programu, ze kterého ale vypadává, když tým převezme Renault.
    Pro sezónu 2019 jej v rámci Charouz Junior Team podepisuje Alfa Romeo jako vývojového jezdce.




    A pak jsem samozřejmě zvědavý na tohoto kolíka:


    Mick Schumacher #9
    (22. března 1999, Vufflens-le-Château, Switzerland)
    Prema Racing



    S motorsportem začal taky v roce 2008. Aby zabránil zbytečné pozornosti na svoji osobu, začínal pod krycím pseudonymem 'Mick Betsch', s rodným jménem své matky.
    Postupně sbírá úspěch napříč KF3, German Junior Kart Championship, CIK-FIA Super Cup KF Juniors, National Junior Championship i Internation Junior Championship. Získává celkové druhé místo v German Junior Kart Championship 2014 i European a World Championships. Nikdy v té době nezávodil pod svým pravým jménem, avšak svými výkony si pozornost vysloužil.
    Na konci sezóny 2014 testuje v monopostu pro Jenzer Motorsport v ADAC Formula 4. Následující rok startuje v téže formulové sérii ve Van Amersgoort Racing, kde už používá své slavné jméno.
    V sezóně 2016 přechází k Prema Powerteam, napojenému na Ferrari Racing Academy. Zároveň závodí v Italské F4.
    Pro sezonu 2017 Mick povýšil do Evropské F3, kde zůstává u týmu Prema a sbírá body. Celkově končí 12.
    Sezónou 2018 vyhrává šampionát Evropské F3 a pro rok 2019 zůstává u týmu, ale stoupá do FIA F2, zatímco se v kuloárech vypráví, že by mohl rovnou do F1.
    Stává se jezdcem Ferrari Driver Academy. V Bahrainu se zúčastní testů pro F1 týmy Ferrari a Alfa Romeo.
    Zdá se, že hodlá následovat stopy svého otce. Pravděpodobně i tým Ferrari si ho rád podrží, a plánuje navázat na slavné spojení jmen Schumacher-Ferrari.



    Prema Racing
    PREMA Racing - Formula 2
    http://www.fiaformula2.com/Teams-and-Drivers/Teams/PERTAMINA-PREMA-Theodore-Racing/

    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: jak se tam zas rici tlemi ze vsech nejvic :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: at daji vitezce jisty misto v F2 at se holky nevztekaj :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    "Konroverzní" ženská formule "W series" absolvovala první testy v Almerii, kde bylo z 28 finalistek vybráno 18 závodnic. Další testy proběhnou od 14. do 16. dubna na Lausitzringu, sezóna pak ostartuje 4. května. Celkem šest závodů se pak pojede v rámci víkendů DTM

    Závodnice, "které to myslí s formlovými závody vážně" se této série převážně odmítají účastnit. Vědí totiž, že formule je jedna, je šumák kdo ji řídí když ji řídí dobře, a chtějí se probojovat co nejvýš ke špičce, pokud možno mezi samou špičku vlastními silami a stejnými cestami jako ostatní, bez žádných "úlev", a natřít si to společně s borcema.

    W Series | Women's Motorsport | Rethink Racing
    https://wseries.com/










    Závodit se bude na vozech Tatuus F318, používaných v sériích F3






    A teď do toho vy šovinisti, hezky to pomluvit! Jak je to zbytečná a umělá kategorie, pozitivní diskriminace, bude to nuda, ženská nemá ve formuli co dělat, a vůbec! :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Jináč ještě nějaké nicneříkající jen-tak postřehy z Austrálie a z nudy :)


    Školní fotka letošní třídy 1. F





    Poděkování Charliemu Whitingovi:





    Hele je to fakt Fin? Se mi zdá, že na seveřana projevuje nějak moc emocí! :D Třeba Kimi by takhle vysmátej nikdy nebyl :D





    A tady taky netypický výraz, ale věřím, že to zase rozchechtá...





    ... ale jo prej :)





    LOL :D To chci na plakát! :D





    ... a pak ještě nastříkat trávu na zeleno.





    Nevíte kdo je tenhle knírač?





    A čí je tohle?





    Takhle má vypadat HALO hele! :D





    :D :D :D








    Souboj těchto dvou stájí? Kéž by se ty doby vrátily! :) Ale jinak je ten McL fakt hezkej no... když už teda moc nejede :)





    A co je wtf tohle? Složíme ef jedničku do bedny a odvezem na paleťáku? :D

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHNEYSVK: Jako přemýšlím o Hungaroringu nebo Rakousku... Tipy nemám, ještě jsem nebyl.

    Taky mě teda láká dovča ve Francii na LeMans... hele v ceně je shuttle bus co jezdí kolem okruhu a člověk nemá fleka jen na jedné tribuně, ale může se toulat kolem celého okruhu a shlídnout všechny zajímavé sekce :) Několikrát :D + pěší tůra kolem okruhu zní lákavě, ne? :)
    JOHNEYSVK
    JOHNEYSVK --- ---
    Nechysta sa niekto z miestneho osadenstva tento rok na Hungaroring? Pripadne az ste boli nejake tips..?

    diky!
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Koukate nekdo na indycar?
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Tvl Ricci je nejvíc řízek z celýho pole s křídlama i bez! :D
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    THRASHER: jeste umi a nuti lidi pit z boty, asi nejaky australsky zvyk :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    THRASHER: co dela u red bullu?
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MITTRA: Vitej ve svete politiku :D tam je tohle uplne normalni :D
    MITTRA
    MITTRA --- ---
    MITTRA: Dobře já: Píšu o sezónách 2009 a dále a pak se oháním rokem 2008... aneb jak se snažit někoho přesvědčit na základě výpočtů a neumět přitom do deseti počítat :)
    MITTRA
    MITTRA --- ---
    KALTY: To asi nepotvrdím, F1 sleduju přes 20 let :)

    A teď trocha faktů k tomu předčasnému fňukání si a nesmyslnosti predikcí výsledků sezony na základě první kvalifikace. A musím férově přiznat, že jsem sám nečekal, že jsou až tak jednoznačné.

    Letošní časový rozdíl mezi vítězem kvalifikace úvodního závodu a nejrychlejším vozem jiné stáje byl 704 tisícin sekundy.

    Při srovnání s uplynulými 10 sezónami (2009-2018) byl jen 3x vyšší časový rozdíl v kvalifikaci úvodního závodu mezi vítězem kvalifikace a nejrychlejším vozem jiné stáje. Vždy vyhrál celou sezónu jezdec ze stále vítěze kvalifikace úvodního závodu a jeho stáj pak i pohár konstruktérů.

    Z ostatních 7 případů (kdy časové rozdíly byly menší než letos) vyhrál i tak 6x opět jezdec ze stáje vítěze kvalifikace úvodního závodu a 5x jeho stáj pak i pohár konstruktérů. Byly to ročníky 2008 a 2012, kdy však časové rozdíly z kvalifikace úvodního závodu byly jen 155. resp. 380 tisícin.

    Pokud si tedy troufnu trošku pofňukat, že sezona míří do prdele, protože to vypadá na šestou výhru stejného týmu, vycházím bohužel ze statistiky. Překvapivě je výsledek kvalifikace úvodního závodu poměrně dobrou predikcí výsledku sezóny. Ukazuje prostě hrubý potenciál auta, když se mu šlápne na krk. A je to samozřejmě lepší predikce, než pak závod sám, zatížený nižší spolehlivostí nových technických konceptů z úvodu sezony.
    TOFI
    TOFI --- ---
    JOHN_BEAK: tak za to Netflix nemuze ze :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam