• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    A soutez o nejvtipnejsi staj roku zacatku sezony 2019 nevyhrava Renault, ale Ferrari :D Leclerka je mi opravdu lito.
    KALTY
    KALTY --- ---
    MADCAT: bohužel ne. Neměl jsem cestu kolem. Ale věděl jsem o tom.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Teď jsem úplně náhodou narazil na Donington Grand Prix Collection, jenom proto, abych si vlastně přečetl, že v listopadu 2018 se to po 45 letech zavřelo pro nedostatek financí. Když se tak dívám co všechno tam bylo k vidění, tak úplně skřípu zubama že jsem o tom nevěděl dřív. To vyloženě stálo za výlet. Nebyl jste tam náhodou někdo? To musel být ultimativní zážitek pro každýho milovníka historie F1...

    TOFI
    TOFI --- ---
    TOFI
    TOFI --- ---
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    TOM_HOST: To je ferrari :)
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Tyvole oni to tomu leclercovi vzali uplne pro nic za nic ... co to jako kurva je???
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Tvl to bude zas sezona..
    KALTY
    KALTY --- ---
    To jsou debilové v tom F. Prstíček nedává
    KALTY
    KALTY --- ---
    Tak jdem na to
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    f1 EVOLUTION: From race one in 1950 to race 1000 this weekend ‍⚙️

    https://www.instagram.com/p/BwFizl9BqAA/
    KALTY
    KALTY --- ---
    KALTY: aha. Tak fotky jsou v opačném pořadí. Ta první je z M&B muzea.
    KALTY
    KALTY --- ---
    Jinak moc pěkné je muzeum Brooklands u Londýna.
    Já tam jel tedy hlavně kvůli Concordu (do kterého jsem se dostal i za knipl - díky pánovi co lítal v RAF za druhé světové a po hodině pokecu po prohlídce nás tam pustil přes tři plexi.)

    Ale je tam i pár formulí různé doby (hlavně historické ale i McLaren MP4/6 a další), celkem zachovalá klopená dráha a spousta historie.

    Brooklands Museum :: Concorde
    https://www.brooklandsmuseum.com/concorde
    Our History - Motor Racing
    https://www.brooklandsmuseum.com/explore/our-history/motor-racing

    Dále je tam hodně letadel včetně Vickers FB27 VIMY Replica a Wellington a mnoho dalších.

    Btw. Hned vedle je muzeum Mercedes-Benz Brooklands















    M_IKE
    M_IKE --- ---
    Je to skvely, dik za to :-)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Haha koukám na to a dostal jsem se jen k roku 1983, to je ještě deset let před F1 :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: :D

    Jenom kompiluji :)

    Ale mám ještě něco v záloze – asi tak dva měsíce zpátky jsem se tu rozepisoval o historii Sauberu (ZDENDAK), mělo to celkem úspěch, tak jsem chtěl ještě za tepla přisadit a přidat něco z kariéry Petera Saubera, ale pořád jsem nacházel něco zajímavého, tak to začalo bobtnat, pak jsem si přestal být jistej jestli je to ještě jen z kariéry Petera Saubara, následně jsem se v tom ztratil, udělala se hluboká noc a úplně jsem to nedokončil.

    Mám to někde uložené, tak když bude nějaká Saubeří/AlfaRomeácká příležitost, tak to třeba dokončím a zase to tady zatapetuju :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: stavas se vrchnim kronikarem tohoto auditka! :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHN_BEAK: Tak mu snad musí říkat každej, ne? :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK:

    The History Of Formula 1 | Race 1000
    https://www.youtube.com/watch?v=bbPOCRmpAzY
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Ještě jedno historické okénko:


    Tisíc závodů Formule 1
    (článek jsem ukradl z webu f1sport.auto.cz a přidal jsem nějaké obrázky)





    Vše začalo 13. května 1950

    První závod formule 1 se uskutečnil v roce 1950 na bývalém letišti RAF v Silverstonu a vyhrál ho Giuseppe Farina ve voze Alfa Romeo.

    Sezóna pak pokračovala závody v Monaku, Indy 500, Švýcarsku (Bremgarten), Belgii (Spa), Francii (Reims-Gueux) a skončila 3. září v italské Monze.

    Silverstone 1950:















    Některé závody můžeme přičíst...

    Velká cena Číny je označována jako 1000. závod formule 1. Teoreticky tomu tak doopravdy je, ale jak už to tak u složitějších a větších statistik bývá, vždy se najde minimálně jedno ale...

    Od 50. do 80. let jezdci a týmy závodili také v závodech, které nebyly oficiálně součásti šampionátu. Poslední takový se jel v roce 1983 v Brands Hatch jako Závod šampionů. Vyhrál ho Keke Rosberg. Pokud bychom tyto závody započítali, tak bychom magickou tisícovku slavili už dávno.

    Velká cena Paříže v roce 1950 byla jedním ze závodů, který se nepočítal do šampionátu F1:




    F1 | Brands Hatch Gp - 1983 | Full Race
    https://www.youtube.com/watch?v=NTPjU0AH9_8




    ... a některé odečíst

    Stejně tak můžeme některé závody odečíst. Jsou to takové, které sice byly součástí mistrovství světa F1, ale nejely se podle pravidel formule 1. Řeč je o 11 závodech Indy 500 z let 1950 až 1960, které se jely podle „amerických pravidel“.

    Pokud bychom odečetli závody ve staré cihelně, protože se nejely podle pravidel F1, pak by se 1000. závod jel letos v Monze, což by bylo určitě krásnější a romantičtější místo. Ale... v takovém případě by bylo férové odečíst také 15 dalších závodů z let 1952 a 1953, které se odjely dle pravidel F2.

    Vítězný vůz závodu Indy 500 v roce 1950:







    Počty závodů v jednotlivých letech

    Budeme se držet statistiky, která říká, že Grand Prix Číny je 1000. závodem formule 1. Jak se v průběhu let měnil počet závodů v jedné sezóně?





    Na 71 okruzích

    Závody Formule 1 (mistrovské) se odjely na celkem 71 okruzích. Nejvíce závodů se odjelo v Monze, která chyběla v kalendáři jen v roce 1980, kdy se GP Itálie jela v Imole.




    Imola 1980





    Někde jen jednou...

    Na některých okruzích se odjel jen jeden závod:

    AVUS (Berlín), 1959
    Casablanca, 1958
    Dallas, 1984
    Donington, 1993
    Le Mans, 1967
    Monsanto, 1959
    Pescara, 1957
    Riverside (USA), 1960
    Sebring (USA), 1959
    Zeltweg (Rakousko),1964


    Casablanca 1958:








    Le Mans 1967:






    Dallas 1984:








    Donington 1993:









    Počty závodů v jednotlivých zemích

    Závod F1 hostilo zatím 32 zemí. Počítáme do toho země, ve kterých se závod fyzicky jel. Například Grand Prix San Marina se jezdila v italské Imole.





    Nejdelší okruh

    Závody se dnes běžně jezdí na okruzích o délce 4 až 7 km. Nejdelším okruhem byla Pescara, která v roce 1957 hostila Velkou cenu Pescary.

    Okruh měl 25,8 km. Pro představu je to asi dvojnásobek vzdálenosti, na kterou se nyní jezdí 24 hodin Le Mans.

    Stirling Moss vyhrává Velkou cenu Pescary:











    Nejšílenější okruh v historii?

    Anketu o nejšílenější okruh by patrně vyhrál AVUS (Automobil-Verkehrs und Übungsstraße) v Berlíně. Dnes je součástí dálnice A115.

    Okruh hostil Velkou cenu Německa v roce 1959. Měl jen čtyři zatáčky včetně klopené severní. Délka okruhu byla 8,3 km. Zcela netypicky se jelo na 2 x 30 kol. Na prvních třech místech dojely vozy Ferrari. Závod vyhrál Tony Brooks, na druhém místě dojel nedávno zesnulý Dan Gurney, jehož odkaz vidíme i v dnešní F1 v podobě slavné Gurneyho klapky. Třetí dojel Phil Hill.













    Jubilejní závody

    Na první pětistovku jsme museli čekat 40 let. Tu druhou F1 odjela za 29 let.

    100. závod: Grand Prix Německa 1961
    200. závod: Grand Prix Monaka 1971
    300. závod: Grand Prix Jižní Afriky 1978
    400. závod: Grand Prix Rakouska 1984
    500. závod: Grand Prix Austrálie 1990
    600. závod: Grand Prix Argentiny 1997
    700. závod: Grand Prix Brazílie 2003
    800. závod: Grand Prix Singapuru 2008
    900. závod: Grand Prix Bahrajnu 2014
    1000. závod: Grand Prix Číny 2019



    500. závod: Grand Prix Austrálie 1990

    GP Austrálie 1990 vyhrál Nelson Piquet.





    600. závod: Grand Prix Argentiny 1997

    Na fotografii je GP Argentiny 1997 a nehoda Schumachera a Barrichella. Závod vyhrál Jacques Villeneuve před Irvinem a Ralfem Schumacherem.





    700. závod: Grand Prix Brazílie 2003

    Divoká GP Brazílie 2003, kterou dodatečně vyhrál Giancarlo Fisichella. V závodě došlo k velké nehodě Fernanda Alonsa, který naboural do trosek vozu Marka Webbera.





    800. závod: Grand Prix Singapuru 2008

    Zřejmě nejkontroverznější závod v historii F1. První noční závod v ulicích Singapuru vyhrál Fernando Alonso s Renaultem. Alonsovi pomohl výjezd safety caru po nehodě jeho týmového kolegy Nelsona Piqueta Jr. Jak se ukázalo, nebyla to náhoda...





    900. závod: Grand Prix Bahrajnu 2014

    Závod přinesl velký souboj mezi jezdci Mercedesu. Vyhrál nakonec Hamilton s náskokem pouhé sekundy na Rosberga.




    Zdroj:
    1000. závod formule 1 pohledem statistik a zajímavostí – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/clanek/1000-zavod-formule-1-pohledem-statistik-a-zajimavosti#part=1
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam