• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---

    F2 Belgium Crash Accident Analysis and Animation-Anthoine Hubert
    http://www.youtube.com/watch?v=lJZ4SMShrJM
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    JOHN_BEAK: Spis mladej alesi bude mit vycitky ... vrazil do nej ... ale to k tomu patri kor 2 kola po startu
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    I kdyby ten monokok udelali tvrdsi treba jako tank ... tak zase druhy tank 300 z boku zase ten prvni zlomi ... to asi bohuzel
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Correa má zlomené obě nohy a lehké zranění páteře. Operovali ho.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: to netusim jestli marmess koukal na correovo auto, kazdopadne i jeho auto ma porusenej monokok a jsou videt jeho nohy
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Tady hrály roli dvě věci.
    Jednak Hubert už měl poškozené auto z prvního nárazu do bariéry, takže bylo hůř chráněné proti dalšímu nárazu.
    Druhak, a to je asi důležitější, formule přecijen častěji bourají čelně, takže jsou lépe stavěné na ztlumení čelního nárazu. Z boku nejsou tak chráněné. Jenže dostal plný zásah z boku. Z fotky je jasně vidět, že to prošlo skrz deformační zóny, rozbilo to bok monokoku (který by měl za každou cenu vydržet) a kus energie tak šel přímo do Hubertova těla. To jsou ihned těžká zranění, polámaný, možná vnitřní zranění, velká ztráta krve. Srovnatelné s tím, co se stalo Zanardimu.

    Dá se s tím z hlediska konstrukce něco dělat? Těžko říct. Možná ne. Ta fyzika je tady neúprosná. Formule váží přes půl tuny a když jede 300, je to sakra velká kinetická energie. Tak či tak očekávám, že nejpozději v přespříští generaci aut to bude vzato v potaz a budou proti bočním nárazům lépe chráněni.
    Nicméně ať už uděláš auta a okolí tratě sebebezpečnější, když máš smůlu, stejně Ti to nepomůže. Při těhle rychlostech Tě může zabít už samotné přetížení a nebo jakýkoli kus který narazí nečekaným způsobem.
    Zrovna tohle konkrétní místo na trati se dá řešit jedině tak, že tam dají šikanu jako v roce 1994, protože bariéry kvůli kraji kopce posunout nejde.

    Byla to obrovská smůla na jednom z nejnebezpečnějších míst v kalendáři.

    A chudák Correa, bude teď muset žít s tím, že při jeho havárce někdo umřel.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Když oni se všichni dívají na špatný auto. To co je na zádech je Sauber Juana Manuela Correy, Hubertův růžový Arden všichni přehlížejí, protože z něj nic nebylo. Tak já dám tu minulou fotku ve větším:



    Monokok je rozlomený a Anthoine z něj vlaje. Pod HALO je vidět jeho přilba. Kokpit je prostě otevřený.


    MARMESS: Na obrázku co jsi dával ty to vidět není, protože zbytek Ardenu je schovaný za částí bariéry, kterou si s sebou odnesl. Na mém obrázku je to ta žlutá deska, na tom druhém je deska vidět zespodu a rozbitý monokok je za ní.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    MARMESS: na ty fotce od Zdendy to tak vypada
    MARMESS
    MARMESS --- ---
    ANDR3E: Kouknul jsem na video a nechybí...


    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    MARMESS: tam kus chybi..ale naraz v ty rychlosti mohl byt fatal i kdyby zustal neporusenej
    MARMESS
    MARMESS --- ---
    ZDENDAK: Podle tý fotky to ale vypadá, že se sice auto rozpůlilo, ale survival cell zůstal vcelku...
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    doufam ze ted nekdo nevymysli ze by se klasicky trate uz nemely jezdit protoze jsou moc nebezpecny a nezustanou nam nakonec jen trate jako paul ricard (dneska mi ty jmena fakt nejdou, puvodne jsem napsal pierre richard)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Jinak z veselejšího soudku; Roman Staněk přivezl v Italské F4 na Imole další letošní vítězství. V Race1 po startu z pole-position dlouho vedl, po chybě ale přišel o zavěšení levého předního kola a nedokončil. Po startu z prvního místa od Race2 odkroužil na prvním místě celý závod a přijel si pro svůj letošní třetí triumf ve F4, z toho první v italské sérii. Dalších dvou triumfů dosáhl dříve v německé F4, naposledy před dvěma týdny na Nurburgringu. Na Imole se během neděle pojede ještě třetí závod.

    Petr Ptáček dnes po startu ze třetího místa v "eftrojkové" Formula Renault Eurocup na Nurburgringu těsně nebodoval, výkon se pokusí napravit taky během neděle v Race2.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    MADCAT: Jo to já taky nevim, ale probírat se to bude.

    Alex Zanardi's Tremendous 2001 Crash *Live*
    https://www.youtube.com/watch?v=KysP71KKzIc
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    ZDENDAK: Já nevím co by s tím monokokem ještě museli udělat, podle mě při takovéhle pecce z boku se rozpadne všechno, a hlavně - pilota zabije imho spíš to náhlý přetížení, případně si zlomí vaz, i když nevím jak moc právě tomu zlomení vazu dnes brání ty systémy Hans a já nevím co ještě.. Při podobné trefě myslím taky přišel o obě nohy Zanardi na Lausitzringu, už nevím kterej to byl rok.
    JOHNEYSVK
    JOHNEYSVK --- ---
    :(
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Myslím že tohle bude mít následky i v očekávaných změnách pravidel a bude se měnit konstrukce monokoku. Zatím se mělo za to, že je prakticky neprůstřelnej a měl by zůstat v celku. Až do dneška vždycky zůstal.

    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Tsypiico :((
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Zítřejší sprint F2 se nebude konat.
    TOFI
    TOFI --- ---
    //je mi moc lito Huberta ale i Correa, nechtel bych byt na jeho miste ;-(

    19:08: Nehoda začala podle všeho v Eau Rouge, kde Giuliano Alesi ztratil kontrolu nad svým vozem. Hubert se po kontaktu roztočil, narazil do zdi za zatáčkou Raidillon a do jeho vozu následně v plné rychlosti vrazil Correa.

    19:04: Podle FIA Hubert podlehl zraněním v 18:35 – více než hodinu po nehodě.

    18:57: Jezdec českého týmu Juan Manuel Correa je ve stabilizovaném stavu a byl převezen do nemocnice Liège.

    18:51: Bohužel Anthoine Hubert svým zraněním podlehl. Více na: https://f1sport.auto.cz/clanek/nehoda-formule-2-spa-2019
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam