• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    ANDR3E: Rádio bych zrušil. Mi to přijde úplně megatrapný ty děkovačky dycky po projetí cílem, úplně vidím ten papírek na volantu nalepenej od vedení týmu - "dneska přečteš tohle". Já vím, že ho tam nemají, ale i tak...
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Skoda tech 4s u druhyho pitsopu Leclerca, mohlo to byt na trati jeste zajimavy
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    VYWERN: Ham breci do radia vzdycky..
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Na to se nedá dívat, když už to neposerou u Ferrari jezdci (cti Vettel), tak to poserou strategii. Z toho prostě bolí oči. Max premotivovany. Ham zas brečel, aby to nakonec vyhrál. Nic moc velká cena :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    A Max si dnesni zavod za ramecek neda
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Albon pekne 3.misto zatim
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    WWF1 chce pomoct Leclercovi, ale nějak si nespočítali, že tady je první místo hrozná nevýhoda. Těším se až ho zase Vettel nebude chtít pustit zpátky za sebe.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Max po kvalifikaci na pole position dostal mínus tři místa na startu a plus dva trestné body za nezpomalení pod žlutou vlajkou po Bottasově nehodě.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---





    Byly by Mercedesy na 1 a 2, kdyby to Battery v poslední zatáčce nezapíchnul? :)
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Ja to rikam furt ... at nevyrabi plastove tasky a petky a lidi je nebudou pouzivat ... at neprodavaji auta se spalovacim motorem a lidi je nebudou pouzivat ale kdyz to vyrabi tak co s tim jako??? Kdyz si to nekoupim ja nebo hamilton :D tak si to koupi nekdo jiny ... musi se zmenit system ne prehlizet produkty
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Btw cely ten cirkus f1 ma 300 kamionu :))
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Hodinářský festival :D
    TOFI
    TOFI --- ---
    Hamilton chce být „uhlíkově neutrální“, do formule E se ale nechystá – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/clanek/hamilton-chce-byt-uhlikove-neutralni-do-formule-e-se-ale-nechysta

    Podle Räikkönena by měl jezdec F1, který chce být uhlíkově neutrální, zůstat doma – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/...raikkonena-by-mel-jezdec-f1-ktery-chce-byt-uhlikove-neutralni-zustat-doma
    TOFI
    TOFI --- ---
    Diskvalifikace Renaultu: Racing Point na to přišel na Youtube už v únoru – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/...k/diskvalifikace-renaultu-racing-point-na-to-prisel-na-youtube-uz-v-unoru
    DEMENCE
    DEMENCE --- ---
    ZDENDAK: Já jsem nad tím už taky dost přemýšlel, jak nechat vlastní nápady, vlastní styl a udělat vyvážené závodění... Máme dobu elektronickou a nikdo se na z asi nevrátí do stádia vše mechanické a projev se... Tak to udělat naopak... Stanoví se maximální přítlak na kolo pro formule, formule budou olepeny nějakej má senzorická a feed půjde do blackboxu kterej se po závodě zkontroluje... Každá stáj si bude moc v práci běhu kvaldy nastavit dejme tomu 3-4 programy aktivní aerodynamiky na kolo které budou v limitu, komp se zamkne a ty si při závodě můžeš prosazovat mezi povolenejma programama... Nebo stanovit max downforce v každý zatáčce a min downforce na rovince a udělat fan-car-formule... Nemáš vzduchovej bordel za prdeli, půjde předjíždět, a s naší tech. Už to pude i postavit.... :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Jsem zase chtěl jen krátce reagovat k těm pravidlům, tak ještě že jsem se nerozepsal :D


    Pak ještě jak to bude celé specifikované (ad aero pravdla, ale i pravidla šířeji). Aby týmům zbyl i prostor na nějaký vlastní projev a všechna auta nebyla stejná.

    Týmy volají po širších možnostech jak se "projevit" po svém, byť i v aeru. Prostě mít vlastní aerodynamické řešení, které by – jako v současnu – díky úzce specifikovaným požadavkům nutně nekonvergovalo k jednotnému, prakticky "jedinému možnému" řešení.

    V sedmdesátkách/osmdesátkách jsi poznal stáj už podle tvaru auta. Celkem ještě i v devadesátkách :) Dnes je rozdíl jen v samolepkách. Nedávno snad proběhl nějaký experiment (z paměti vylovím že to snad měl být Ross Brawn?), kdy byla představitelům týmů ukázána současná auta "bez textury", a ti měli problém poznat vlastní auto.

    (zdroj nemám, někde jsem to před časem četl nebo slyšel pěhem komentáře tréninku, nebo možná i v nějakém F1 magazínu)


    Schválně, když nepočítáš livery, najdi dva rozdíly :D





    A teď neškodný večerní filosofing :)

    Budou tak mít nová pravidla očekávaný dopad "jen" (sic! :) na možnosti závodění, nebo zůstane v rámci problematiky i nějaký prostor pro designově rozmáchlejší inženýrské rukopisy? :)

    Nebo by ve volnějších možnostech řešení aerodynamiky byl zase zbytečně velký prostor tam, kde by opět docházelo k přílišným rozdílům ve výkonnosti?


    Asi není náhodou, že většina jiných sérií závodí s velmi podobnými modely v rámci třídy, nebo dokonce i s naprosto schodnými vozidly. A pak je vyvažují výkonnostními "hendikepy" v podobě závaží, nebo přiškrcení sání/turba. Funguje to ve všech ohledech, ač je to svým způsobem unfair. Prostě ve jménu vyrovnaného a napínavého závodění těm výkonnějším omezujeme výkon. Tím se dostáváme ke zvláštní věci – neférovými zásahy vytváříme fair prostředí;

    ...anebo samo férové prostředí přináší neférové podmínky? To co dělá F1 specifickou, má být vlastní přístup stájí a soutěž jejich schopností. Jednotlivé továrny se mají navzájem přebíjet tím, co zvládnou vyrobit. A taky ukočírovat. Aspoň na tom to bylo původně založeno a tím by to chtělo být. Tento přístup ale samozřejmě přináší stav, kdy někteří dokáží vyrobit a ukočírovat něco významně výkonnějšího, než jiní – určitá část tak nikdy nemůže mít šanci. A zrovna to je svým způsobem fér.

    Pak ale nastává nezajímavá a nevyrovnaná soutěž, kde se vedle nevyvážených závodů ta specifická zajímavost projevuje snad jen v inovativních řešeních. Ale... :)

    Chápem ne. Pak F1 je ideál, kterému se můžeme jen přibližovat a který nikdy nemůže ze své podstaty naplnit všechna naše očekávání a požadavky, které bychom na ni mohli mít. Přesto ji milujeme, a možná že právě to je to, v čem vidíme jejího ducha :)


    Lapidárně řečeno – není jednoduché specifikovat pravidla F1 tak, aby to dávalo smysl :D

    Tak, aby bylo dosaženo požadovaných efektů, ale aby to někde jinde zase nešlo proti nim. Jakože; Vyrovnanost? Ale originální inženýrská řešení! Předepsané technologie? Ale no tak, prostor! Prostor? Vyrovnanost! :D Dravé závody? Ale bezpečně! Přísná kritéria, aby to moc nedivočelo? Ale aby to zase nedivočelo málo! Každý si dělá co chce? Tak ale aby zase každej vůbec něco mohl! Ha, originální nápad v rámci pravidel! V rámci pravidel? Ale kde jsou pravidla? Aha, tady je skulinka... tady nikdo neřekl jak to tam má bejt, takže si tam můžem vyhaluzit cokoliv a nikdo nám na to nic nemůže. Aha, oni nám to zakázali? Aha, takže se s tím příště nesmíme chlubit... :D ... hele, a baví nás to tu ještě, když nás furt někdo prudí?


    Zamýšlivěji;

    V otázce širší možnosti vlastního přístupu k aerodynamice – byly by bohaté týmy pro, a chudé proti? Mohlo by to vyřešit zavedení rozpočtového stropu?

    Ještě šířeji a dlouhodoběji pojato – je případný rozpočtový strop něčím, co může v budoucnu motivovat velké a bohaté týmy k tomu, aby je F1 přestala zajímat?

    A naopak, v případě rozmáchlých aerodynamických kreací založených na nákladném vývoji bohatých týmů, mohly by chudé týmy bez takových možností získat pocit že jsou v sérii zbyteční a bez šance a že jim to nestojí za to?




    A co na to Jan Tleskač? :D

    Osobně jsem samozřejmě v každém případě pro to, aby pravidla vyřešila hlavně zajímavější závodění. Určitě by mi ale nevadilo, kdyby bylo možné na startovním roštu vedle sebe zase vidět i vozidla v rozličných pojetích :)












    1992:
















    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    AXTHEB: Asi jo :) K něčemu to bude. Minimálně třeba zmírňuje turbulence za kolem.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZDENDAK: Akorát ta píčovinka uklidňuje turbulence do kterých vjedeš, no.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam