• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    Live komentář závodů (a) formule 1 pro ty, kdo nemohou koukat na televizi

    | NYX F1LIGA | f1fanatic | formula1 livetiming | espnf1 | Formula 1 Live Streams
    |8.4.AUS|24.4.ITA|8.5.USA|22.5.ESP|29.5.MON|12.6.AZE|19.6.CAN|3.7.GBR|10.7.AUT|24.7.FR|31.7.HUN|28.8.BEL|4.9.NED|
    |11.9.ITA|2.10.SGP|9.10.JPN|23.10.USA|30.10.MEX|13.11.BRA|20.11.UAE|
    rozbalit záhlaví
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Včerejší post :) Kdyby někdo nepoznal, tak ten nalevo od Juana Manuela Correy je Billy Monger.

    Původně jsem zase chtěl jen dopsat doplňující komentář výše, ale přidalo se mi k tomu několik dalších řádků a dál už jsem zase nemohl zastavit :D :D :D


    ____________________



    Týmy budou mít dnes v Austinu možnost otestovat pneumatiky pro příští rok, konkrétně měkkou směs C4. Rozměrově jde stále o 13" pneumatiky. Změny vlastností se mají na objednávku týmů týkat hlavně rozšíření teplotního rozmezí, ve kterém má směs správně fungovat. Pracovní okno by se mělo zvětšit zhruba o 10°C.

    Při mimořádných testech v Barceloně před GP Japonska, které se účastnili Ocon, Vettlel a Albon, musely týmy z důvodu širšího ramena pneumatiky "vyříznout" část vozu. Zatím není jasné, jak se to bude řešit v Austinu – potažmo jestli tedy možnost testování vůbec někdo bude chtít využít.

    Jezdci si v Austinu vyzkouší pneumatiky pro rok 2020 – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/clanek/jezdci-si-v-austinu-vyzkousi-pneumatiky-pro-rok-2020





    V souvislosti s nově schválenými změnami v pravidlech se mluví také o možnostech inženýrů v oblasti jejich vlastních technických řešení a také kýžené diferenciaci aerodynamiky a originálních designových kreacích. FIA prý k těmto požadavkům rovněž přihlížela a její oficiální vyjádření říká, že;

    "...vážení přátelé, ano!"

    :D


    Byly představeny náhledové studie, které ukazují něco z možností, které by nové specifikace mohly umožňovat:




    K oblastem s nejširšími možnostmi vlastních řešení má prý patřit například nos, přední křídlo a bočnice, zadní křídlo a bočnice, airbox, brzdové kanálky, kryt motoru a jeho bočnice:




    "Bočnice" zmiňují tolikrát, že se nabízí kacířská myšlenka, jestli se takovou "slovní vatou" nesnaží opticky rozšířit zdání všech možností ve kterých by se měla volnost projevit :D Ne, joking, jesněže každá "krabice" musí mít nějakej bok :D




    Vizualizace nemají zobrazovat konkrétní řešení, nebo jediné možnosti, jak by nové vozy měly vypadat. Spíš se snaží ilustrovat, že nová specifikaci je dost otevřená na to, že existují možnosti lišících se řešení.





    Sebastian Vettel je ohledně nových pravidel spíše skeptický a tvrdí, že na papíře vždycky všechno vypadá líp, ovšem nasazení v praxi často nepřináší zamýšlené důsledky a v mnohém se může projevit negativně. Obává se hlavně větší hmotnosti vozů, kde jedním dechem uznává že to jde ruku v ruce s navyšováním bezpečnostních opatření, a pak hlavně jejich předpokládaného zpomalení – v odhadech se mluví až o 3 až 3,5 sekundách na kolo.






    Sebastian mluví o tom, že toto zpomalení je krokem o pár let zpět. Dle mého je fuk, jestli bude oko lo tři sekundy pomalejší a myslím si, že se to vůbec v ničem nemůže projevit – ani v nasazení, ale ve stylu závodění, ani ve výkonu týmů i jezdců, natož z pohledu diváků. Atraktivita závodů je daná něčím jiným, na což zrovna tento fakt nutně nemusí mít vůbec žádný (či ne tak velký) vliv – a naopak jsem přesvědčený že se může projevit (spíše) v jejich zatraktivnění.






    Zároveň Sebastian zdůrazňuje, že současné vizualizace a studie jsou pouhé prototypy (dá-li se "už" o nich tak vůbec mluvit), a jsou prací pouze několika aerodynamiků a několika pokusů v aerodynamickém tunelu, kdežto jednotlivé týmy do svého vývoje vloží daleko více času, prostředků i zkušeností a snahy a dospějí tak k naprosto jiným řešením a závěrům, což se projeví nejen ve vyšší než aktuálně odhadované výkonnosti, ale také rozdílným pochopením a naložením s oficiální formulací. Ze současných odhadů tak nelze odvozovat vůbec nic co by mělo ve větším měřítku odpovídat nadcházejícím řešením. Bude třeba pochopit, co změny přesně znamenají a na co a jak se promítnou.

    Stejně tak ale kvituje snahy zlepšit možnosti předjíždění a přeje si, aby bez ohledu na to jak budou vozy vypadat bylo závodění hlavně zábavnější pro všechny.



    Mimochodem k Sebastianovi; Mick Schumacher si jej pochvaluje jako svého závodního mentora. Sebastian se mu prý hodně věnuje, stejně jako se jemu kdysi věnoval Michael.* Nutno uznat, že Sebastian je po letech velmi zkušeným pilotem, jenž má nastupujícím talentům co předat. Mladý Mick je s ním úzce propojen nejen přes tým Ferrari, ke kterému sám historicky inklinuje, ale rovněž osobně a probírá s ním mnoho detailů motorsportu.




    Zajímavostí taky může být to, že Mickův strýc Ralf, známý Michaelův bratr, se v současnosti mimo jiné taky věnujě závodnímu mentorování a tréninku mladých talentů. Konkrétně se věnuje jednomu z jezdců hájícímu české barvy, Tomovi Beckhäuserovi, který už předloni úspěšně prošel F4 a letos závodil v "F3 Asian Championships" a získal titul v soutěži "ESET V4 Cup" rovněž v kategorii vozů F3. K tomu Ralf spolu s Gerhardem Ungarem a Antonínem Charouzem provozuje tým F4 "US Racing – Charouz Racing System", kde v této německo-české spolupráci navazuje i v úspěšném angažmá úspěšného Romana Staňka, o kterém vedle Toma (a taky Petra Ptáčka) taky ještě hodně uslyšíme. Rovněž jeho syn David Schumacher se skrze F4 úspěšně prokousává pyramidou monopostových závodů.

    * Sebastian se s Michalem setkali (nepletu-li se) v roce 2007, kdy společně nastoupili za Německo v Race of Champions, a kde spolu nastupovali až do roku 2012.





    Kimi Räikkönen, jemuž na konci příští sezóny končí smlouva u Alfy Romeo, se vyjádřil že nová pravidla nebudou mít žádný vliv na jeho rozhodování jestli ve F1 do sezóny 2021 zůstane nebo ne. V současném startovním poli je zkušený čtyřicetiletý jezdec držitelem nejvyššího počtu startů a ještě letos by v tomto ohledu měl překonat Nanda d'Alonsa a příští rok v Rakousku Rubense Barichella, jednoho z nejlepších wingmanů historie F1. Ač uplatnění nových pravidel pro něj není rozhodující fakt, tak doufá že jejich nasazení přispěje k větší zábavnosti a atraktivitě nových závodů a že nejen diváci, ale také týmy a jezdci si je budou lépe užívat.







    McLaren je teď velmi blízko zisku čtvrtého místa v šampionátu. Při správně formulaci to znamená, že má velikou šanci zvítězit ve své kategorii, což je pro slavný tým po letech vážného strádání obrovským úspěchem a známkou usilovné činnosti, které nese své ovoce. Andreas Siedl, ředitel týmu, s vyhlídkou na stavbu vlastního aero-tunelu a přechodem (tedy návratem) k motorům Mercedes tak i přes opatrný a realistický přístup vidí velký potenciál do příští sezony a hodlá mířit výše, než na čtvrté místo. K opravdovému ataku těchto pozic ale hodlá zavelet pochopitelně až s nástupem nových pravidel po příští sezóně.




    Jeho cíle nejsou malé a postupně hodlá opět ovládnout čelo Formule 1. Plánuje, že během sezon 2022 a 2023 už bude tým pravidelně vyhrávat a vyvíjet tlak na naprostou špici pole.

    Tato vyjádření vybízejí ke sledování napínavého příběhu :) Jakožto historický fanoušek McLarenu budu tento příběh (stejně jako doposud) sledovat s palci v pěstích. Thumb up! :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: jedine ze bych ozivil Antoina :)Jinak ale ze vsech zavodnich her asi nejradsi vzpominam na Toca Race Driver 3, od ty doby me uz nic tolik nechytlo, a tam jsem nejradsi jezdil spis cestovni vozy nez open wheel
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Za to tady máš F2 :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: ja radsi zůstanu u 2017 bez halo :))
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Free weekend + do pondělí 40% sleva

    Save 40% on F1® 2019 on Steam
    https://store.steampowered.com/app/928600/F1_2019/
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    F1 2021 Rules: Everything You Need To Know
    https://www.youtube.com/watch?v=epdmatdvSzk
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Tak nám prej dneska schválili nový pravidla. Jen to ještě tak dva roky vezme než je uvidí někdo další :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    THRASHER: Brečí Grosjean, brečí Max, brečí všichni. Možná je to tím, že režie nepouští zdaleka všechno a vybírá si stesky :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    TOM_HOST: njn, lepsi odhad nez nic
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    ANDR3E: No dyt ... je to jenom odhad “jak asi” to je :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    TOM_HOST: necekam ze budu mit jako divak stejny data na ktery kouka Toto, ale i tak mi to prijde super aspon hrubou predstavu o stavu a ruznym opotrebeni pneumatik, nakolik to odpovida realite nedokazu posoudit..

    There is a variety of public data from a number of different sources that the Formula 1 team gathers in order to build the graphic and deliver the insights to fans in an engaging and digestible format.

    This includes live race timing data (including lap, sector and mini-sector times for each driver), live telemetry data from all cars, tyre compound, stint length and total laps completed on each set, track status and marshalling information, weather information. All this data is fed into an analytical model, powered by AWS, which delivers the real-time stats for the tyre performance values displayed.

    This new stat is delivered direct to broadcasters, via the Formula 1 International Feed, enabling commentators to give viewers added analysis into one of the key performance indicators throughout the race..

    The Tyre Performance insight will also provide a useful supplement to the current ‘Battle Forecast’ graphic, helping to understand the difference in performance between two cars by providing further key insight into this important aspect of an emerging battle.
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    ANDR3E: Ktery nikdo nevi z jakeho zdroje pochazi :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    me se libi ten novej ukazatel opotrebovani pneumatik
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Ja si myslim ze breci vsichni jenom ham je takovy duraznejsi v tom fnukani tak to rezie vic pousti :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Bernie dnes slaví 89. narozeniny

    MADCAT
    MADCAT --- ---
    ANDR3E: Rádio bych zrušil. Mi to přijde úplně megatrapný ty děkovačky dycky po projetí cílem, úplně vidím ten papírek na volantu nalepenej od vedení týmu - "dneska přečteš tohle". Já vím, že ho tam nemají, ale i tak...
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Skoda tech 4s u druhyho pitsopu Leclerca, mohlo to byt na trati jeste zajimavy
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    VYWERN: Ham breci do radia vzdycky..
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Na to se nedá dívat, když už to neposerou u Ferrari jezdci (cti Vettel), tak to poserou strategii. Z toho prostě bolí oči. Max premotivovany. Ham zas brečel, aby to nakonec vyhrál. Nic moc velká cena :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam