• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Ferrari prý potvrdilo že je na cestě do Melbourne
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ZDENDAK: se musim Zdenka zeptat na nejaky inside info :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    M_IKE: Pokud vím, tak RB mluvil o nedostatečném zájmu diváků, sponzorů, médií, měst... údajně jim sponzoři odcházeli a RB to musel z větší a větší míry táhnout sám.

    Martin Šonka ale mluvil o špatném managementu ze strany RB. Přede dvěma lety od toho odešel ředitel závodů Zdeněk Rak. Po něm odešel i Pavel Turek (btw někdejší manažer McLarenu). Oba měli hodně zkušeností s pořádáním podobných akcí a podle všeho to tak trochu táhli. Odešli ale oba z vlastní vůle. Po tom co odešel Turek ke konci předloňské sezóny vyhodili ještě nějakýho dalšího kravaťáka a prej tak v době podepisování smluv s hostitelskými městy pro další sezonu ve vedení zůstal jen jeden, kterej to sám nezvládl. A tak se v minulé sezóně zjistilo, že vlastně není kde lítat. A pravděpodobně i ti proklínaní sponzoři postupně odešli, protože se RB nedalo domluvit.

    A tak to RB svedl na fanoušky, sponzory, nezájem... všecko, co očividně nebyla pravda. Sport nabíral na popularitě, piloti už celkem byli v povědomí lidí, média o tom psaly, tvl vždyť už i na ČéTéčku to bylo :D

    A šlus. V podstatě odešlo vedení série a nebylo nijak nahrazeno.


    Že by ale zájem všude jinde než v tehdejším vedení byl, museli vidět všichni. Tak bylo jen otázkou času, než si zavedenou a čímdál populárnější sérii vezme pod křídlo někdo jinej. Kdo to ale je nevim...
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    Jaky byl vlastne duvod, ze se RB na Air race vykaslal?
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Jestliže bychom na chvíli mohli obrátit přítlak naopak a udělat z něj vztlak, tak bychom se mohli z asfaltu přenést mezi oblaka – a všichni které by zajímalo jak se to má se zrušeným Red Bull Air Race tak mohou vědět, že přesně dle předpokladu o nic nepřijdeme a pokračujeme v "obnovené" sérii s názvem World Championship Air Race ;)

    Program sezóny sice ještě nikde nevisí, ale prej by to mělo zase vrčet.

    HOME | World Championship Air Race
    https://www.wcairrace.com/







    ZDENDAK: A vedle toho napravuji včerejší netrefenou kulturní vložku ze závěru připomínky GP Jižní Afriky '77, kde jsem nejen zkazil název filmu, ale ještě mi tam uklouzl nesmyslný obrázek. Věřte nebo ne, ale čučel jsem do toho včera večer celkem dlouho (a chtěl to stihnout dokončit ještě 5. března :), tak se tomu nedivím :D

    Film se jmenuje The quick and the dead

    A obrázek k tomu patří tento:





    Tak snad to byl jediný nesmysl, kterého jsem se tu včera dopustil :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: toho Toma Pryce nemam ani silu si pustit, kdysi jsem si to 1x videl a od ty doby se tomu videu vyhybam jak muzu
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Výročí pro dnešní den

    5. března 1977 Niky Lauda poprvé znovu vyhrál podnik GP po jeho nehodě na Nordshleife.




    Bylo to po sedmi měsících, v Jižní Africe. Mezi tím však téměř získal titul mistra světa 1976, jenž mu před Jamesem Huntem utekl o pouhý jeden bod. A to i přesto, že Lauda tři podniky vynechal. V sezóně 1877 však Lauda svůj titul získal.





    Tato Velká Cena se ale spíše než Laudovým "návratem" do dění na špici zapsala do historie jinak, a to černým písmem. Byl to jeden z těch tragičtějších víkendů GP's, kdy zahynuli dva účastníci. Řadí se tak tedy k takovým víkendům, jako byla třeba GP San Marina 1994.



    Jedním z nich byl dobrovolný traťový maršál, devatenáctiletý Frederik Jansen van Vuuren. Druhou obětí byl britský pilot Tom Pryce.

    Ve 22. kole závodu odstavuje Renzo Zorzi svůj Shadow-Ford na krajnici cílové rovinky. S menšími obtížemi, avšak bezpečně okamžitě vystupuje a jeho vůz chvílemi hrozí většími i menšími zášlehy plamenů. Tehdejší předpisy říkaly, že objeví-li se na trati hořící vůz, musí dva maršálové vyrazit hasit, a pro případ že by hasicí přístroj nebyl dostatečně účinný se musí další dva okamžitě přidat. Blízcí maršálové, přítomni na přilehlé straně trati by si se situací jistě poradili. Nešlo o situaci vyžadující zvláště pohotový zásah, nešlo o nehodu a pilot byl z vozu venku. Do této chvále se nic nestalo a ani se stát nemuselo.

    Těžko říct, ale následující situaci způsobila pravděpodobně zapálená horlivost dvou mladých mužů na protější straně trati. Mladý Frederik Jensen a jeho kolega se neuváženě rozhodli přeběhnout trať a pomoci s hašením odstaveného Zorziho vozu. Na trati dosud nevlály žádné vlajky, oba mladíci ke vstupu do tratě neměli povolení a do tratě vůbec neměli vstupovat. Plnou rychlostí se blížící Hans-Joachim Stuck jen těžko mohl očekávat, že mu do cesty vběhnou dva lidé – avšak stačil se jim zhruba ve 270 km/h ještě o několik milimetrů vyhnout. Sám pak řekl, že neví jak se mu to podařilo. V závěsu za ním jedoucí Zorziho týmový kolega Tom Pryce neměl přes Stuckův vůz přehled o dění před nimi a mladíka uviděl tehdy, kdy už neměl možnost se mu jakkoliv vyhnout. Už si možná ani nestihl uvědomit, že se před ním pohybují dva lidé, a že je s maršálem nesoucím osmnácti kilogramový hasicí přístroj přímo v kolizním kurzu. Odražený hasicí přístroj letí daleko přes sousední tribunu a tam naráží do zaparkovaného auta, kterému zabouchne otevřené dveře.




    Horlivý hasič Van Vuuren byl bez pochyby mrtev hned v okamžiku nárazu, kdy jeho tělo bylo v šílené srážce dvěstěsedmdesátikilometrové rychlosti doslova (a do písmene) roztrženo vejpůl a doslova (a do písmene) rozhozeno vysoko i daleko. Jeho tělo bylo později možné identifikovat až poté, co ředitel závodu svolal všechny traťové maršály a van Vuuren mezi nimi nebyl. Přímí svědci nehody uváděli, že objekt odražený od Pryceho formule nejprve měli za nějakou ulomenou část jeho vozu. Až později si začali uvědomovat, že tragédie co se právě odehrála, je ještě hrůznější.

    (dalo by se říct, že následující video obsahuje drastické záběry a není vhodné pro citlivější jedince)

    Tom Pryce's Fatal crash - Extended footage - Formula 1, South African GP, Kyalami, 1977
    https://www.youtube.com/watch?v=q99k2r6GeS4



    Tom Pryce umírá jen o nepatrný zlomek vteřiny později, kdy jej v rychlosti 270 km/h do hlavy trefuje téměř dvacet kilogramů těžký hasicí přístroj. Náraz mu prakticky sundává přílbu a bezvládný Tom s hlavou na volantu stále pokračuje plnou rychlostí dolů po rovině směrem k první zatáčce zvané Crowthorne. Na svažující se rovině pomalu směřuje k pravé straně, kde opouští trať a lízne kovová svodidla, zasáhne nouzový výjezd a odráží se zpět na trať, kde zasahuje Ligier Jacquese Laffiteho a společně s ním končí v naprostých troskách v záchytných bariérách za první zatáčkou.

    GP Sudafrica, Kyalami 1977 Incidente di Pryce commentato dalla tv francese TF1
    https://www.youtube.com/watch?v=17LtYKv_M50



    Událost byla později zahrnuta do filmu One by one (1974), znovu vydaném v roce 1978 jako The quick and the death


    DEMENCE
    DEMENCE --- ---
    MERTLAS: No, horsi nez ten komentar loni to snad mit nemuze... Doufam ze v Jame zase zamestnaji nekho kdo ma vic nez pulku mozku a dokaze nam tam poustet SkyF1 :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    MERTLAS: nakej pricmoudlej Lewis by zbytecne pohorsil ceskeho tradicniho příznivce sportu, asi jako tenkrat cernoch na letaku Lidlu
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Hosi... je to potvrzeny... sorryjako :D

    VYWERN
    VYWERN --- ---
    No tak trochu cekam, kdy se vyhlasi, ze F1 letos konci a nebo min odlozena o X zavodu.
    KALTY
    KALTY --- ---
    Formula 1 chief Ross Brawn says a grand prix will not be held if a team is denied entry to a country, amid travel restrictions imposed by some nations due to the coronavirus outbreak.

    Takže kvůli Ferrari se třeba nemusí jet
    KALTY
    KALTY --- ---
    We, the undersigned teams, were surprised and shocked by the FIA’s statement of Friday 28 February regarding the conclusion of its investigation into the Scuderia Ferrari Formula 1 Power Unit.

    An international sporting regulator has the responsibility to act with the highest standards of governance, integrity and transparency.

    After months of investigations that were undertaken by the FIA only following queries raised by other teams, we strongly object to the FIA reaching a confidential settlement agreement with Ferrari to conclude this matter.

    Therefore, we hereby state publicly our shared commitment to pursue full and proper disclosure in this matter, to ensure that our sport treats all competitors fairly and equally. We do so on behalf of the fans, the participants and the stakeholders of Formula One.

    In addition, we reserve our rights to seek legal redress, within the FIA’s due process and before the competent courts.

     

    McLaren Racing Limited
    Mercedes-Benz Grand Prix Limited
    Racing Point UK Limited
    Red Bull Racing Limited
    Renault Sport Racing Limited
    Scuderia Alpha Tauri S.p.A.
    Williams Grand Prix Engineering Limited
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: pekny plameny :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    MERTLAS: Jako musim rict ze obecne ty zabery a strih to proste nikdo nedoceni krom nas pacientu ze studia .. ale maji to kurevsky dobre
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    MERTLAS: prekvapivy to pro me bylo vzhledem k tomu,ze v predchozi sezone nebyly nejsilnejsi teamy a ja byl presvedcenej, ze je to dano tim, ze s netflixem nepodepsali smlouvu. Takze kdyz ted breci jezdec, ze se s nim vubec nebavili a vini z toho netflix, je to prekvapive :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Kazdopadne... ja se v realu zivim leteckymi pracemi dronem... a proste kuadrat me pokazdy strasne dostanou do orgasmu ty letecky zabery. Mam sen, ze bych se jednou chtel strasne moc stat svenkrem kamery ve vrtulniku u Formule 1. To musi byt tak neskutecnej job! :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam