JOHN_LENON: Zastávky jsou od Belgie upravené novým technickým předpisem. Pravidlo bylo schváleno už na jaře a mělo být zavedeno už v Maďarsku, ale bylo odloženo až pro Belgii, kde se ale pochopitelně neprojevilo. Už v Monze ale jeho působení šlo pozorovat – a to nejen při těch kritických zastávkách VER a HAM :)
Účelem je zastávky zpomalit a odstranit aktivní systémy řízení jejich jednotlivých prvků. Zavádí se minimální časové limity jednotlivých kroků a například i prodlevu dvou desetin sekundy mezi signálem z pistolí a změnou světla na semaforu. Signál z pistole myslím do té doby byl automatický, teď ale utažení musí mechanik ručně potvrdit tlačítkem.
Má jít o zlepšení bezpečnosti mechaniků a snížení rizika chyb, zejména ohledně nedostatečně utažených kol a s tím spojených nebezpečí. Potud oficiální zdůvodnění, ale vítr nejspíš vane odjinud ;)
Spekuluje se, že za námětem vedoucím k takovému předpisu stojí Mercedes. Toto Wolf "konzultoval" s FIA jejich bezpečnostní mechanismus, prý kvůli jeho technologické optimalizaci. Na jaře žádal o objasnění a přesnější formulaci pravidel okolo zastávek. Snad proto, že by mu tolik záleželo na tom, jestli sami používají vhodné systémy? Haha :D
Red Bull má totiž v průměru o tři desetiny rychlejší zastávky než Mercedes. Pro Mergl je to další možnost, jak do RB rýt a vyvíjet na ně tlak. Komplikovat co se dá, ideálně tak na ně pod nevinnou záminkou bezpečnostních opatření a technologické optimalizace nenápadně poslat někoho, kdo se na jejich technologie podívá. A snad i najde něco, co by se nemuselo s pravidly úplně shodovat, bylo by tedy možné to rozporovat.
RB, nejvíc zasažený ve svých dosavadních výkonech v boxu, se pochopitelně brání tím že nový předpis stojí proti soutěži a technickým inovacím. Zákulisní politický souboj o titul se tak čistě Totovsky nezištným způsobem nejspíš daří :D