• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    Live komentář závodů (a) formule 1 pro ty, kdo nemohou koukat na televizi

    | NYX F1LIGA | f1fanatic | formula1 livetiming | espnf1 | Formula 1 Live Streams
    |8.4.AUS|24.4.ITA|8.5.USA|22.5.ESP|29.5.MON|12.6.AZE|19.6.CAN|3.7.GBR|10.7.AUT|24.7.FR|31.7.HUN|28.8.BEL|4.9.NED|
    |11.9.ITA|2.10.SGP|9.10.JPN|23.10.USA|30.10.MEX|13.11.BRA|20.11.UAE|
    rozbalit záhlaví
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    TOM_HOST: Na tohle téma jsem se minulý týden rozepsal někde na FB :) U postu, kterým kdosi vyzdvihoval velikány historie oproti Lewisovi, který snad má jen štěstí. Což o to, stěstí v jeho kariéře hraje velkou roli :D Ale...

    Zkopíruju to sem, není to nic objevnýho, ale když už jsem se s tím psal, tak ať to zapadne taky tady, nejen na FB :)



    Tak víš jak - oni i takoví jako Senna, Prost, Schumacher, měli štěstí na rychlé auto. Trefili se ve správný čas na správné místo, vedle talentovaného konstruktéra, dostatečného balíku peněz, šikovného inženýra a výřečného markeťáka. Je v tom moc proměnných na to aby to byla zásluha jen pilota. Ten je v tom řetězci vlastně až ten poslední - jen je víc vidět. Bez správných lidí a podmínek kolem by mohl třeba... řídit autobus :D

    Kdyby Senna závodil třeba u Minardi, tak bychom si ho nemuseli pamatovat. Stejně jako kdyby jezdil za McLaren kolem 2017, nebo Williams 2020. Bydlel by teď v garsonce nad barem v Rio de Janeiru, občas by vystoupil na Sky Sports s nějakou tou analýzou a většina dnešních fanoušků by se ptala co je to za chlapa. Ač by jeho schopnosti byly stejné, tak cokoliv jiného než McLaren MP4/4 by ho k titulu třeba nedovezlo.

    I Schumacher měl štěstí že se dostal k Ferrari když zrovna mělo formu. Kdyby zůstal u Benettonu, tak by těch sedm titulů u Ferka měl třeba HH Frentzen, Hakkinen by mohl kroužit u Jordanu a nikdy by nevznikly legendární souboje o tituly přelomu století jak jsme je prožívali. Zato by historie glorifikovala třeba Mika Sala a jeho souboje s případným trojnásobným šampionem Takuma Sato. Kdyby Schumacher jezdil u Ferrari v posledních letech, byl by tam, co byl Vettel. Kdyby Niki Lauda neměl k dispozici Ferrari své doby, dost možná by v něm vítězil někdo jiný. Třeba by Carlos Reutemann byl slavnější než Lauda, kterému by navíc ani neuhořelo ucho.

    Sebastian Vettel trefil RedBull ve správné době, načež Ferrari se během jeho angažmá zrovna nedařilo. Kdyby se nechytil u RB, nebyl by šampion, i když by byl stejně kvalitním pilotem. Alonso by nevyhrával kdyby byl třeba u Jaguaru, i kdyby jezdil pořád jako Alonso. Zato Kubica v jeho Renaultu by tou dobou třeba trhal rekordy.

    Kdyby se v začátcích Mercedesu Nico Hulkenberg dostal na správné místo, byl by to on, jehož nadvláda už by nás nebavila.

    Vždycky je to o tom, jak se sejde člověk se strojem. Jen těžko se dá exaktně porovnávat kvalita jezdců byť i v rámci jedné éry, neboť každý má k dispozici jinou techniku a jinak mu sedí, nebo nesedí. Jezdce z rozdílných ér už vůbec nelze srovnávat. Jestli byl Prost lepší než Hamilton se zkrátka nikdy nedozvíme. Jiná technika, jiný způsob závodění, jiný počet závodů v sezóně, jiné okruhy... Jestli je podle tebe třeba Senna lepší než HAM, tak je to jen osobní sympatií. Není to jak kvantifikovat. Museli bychom je posadit do stejného auta, každého v jeho aktivním věku. A i tak bychom se nic nedozvěděli, protože HAM by nezvládal syrový Williams FW16 bez kontroly trakce a Senna by nerozumněl ERS a mapování motoru, divil by se nad DRS a vůbec by mu dnešní Mercedes byl moc velký a těžký. Nedozvěděli bychom se nic. Jediné měřítko co máme jsou statistiky.

    A v těch aktuálně vede HAM. Což by tak nebylo, kdyby zůstal u McL. Nelze to ale brát doslova, protože třeba ve Stewartově době se nezávodilo každý týden. Procentuální úspěšností suverénně vede Juan Manuel Fangio. A to měl tuším tak 54 startů, takže třeba na 100 vítězství by nemohl dosáhnout. Nedávno jsme počítali kolik závodů v kuse by HAM musel vyhrát, aby byl úspěšný jako Fangio. Bylo to myslím něco kolem dvou stovek. V řadě. V počtu pole positions nad ním ale HAM zase suverénně vede. Není divu, když Fangio ani tolikrát nezávodil. Zkrátka nelze říct kdo je lepší - nemáme pro to měřítko.

    Taky je potřeba počítat s tím, že ne každý měl možnost vyzrát tak jako dnes. Zkrátka proto, že dnes už se při tom neumírá. A kdyby někoho napadla myšlenka že kdo se při tom zabil logicky nemohl být dobrý pilot, ať si tu historii projde ještě jednou.

    A co když nebyl lepší ani Fangio, ani Lauda, Hakkinen, Vettel, nebo Hamilton? Co když kvalitativně nejlepší pilot byl někdo úplně jiný, jen neměl k dispozici dost rychlou techniku, tak to nebylo vidět?

    Byl lepší hokejista Maurice Richard, Wayne Gretzky, nebo Alexander Ovečkin? Lepší malíř Rubens, Hieronymus Bosh, Vincent van Gogh, nebo Mikoláš Aleš? Nikdy nezjistíme. Všichni hráli jiný hokej a malovali v rozdílné době.

    Můžu srovnat Boshův výraz, techniku a fantazii s Josefem Ladou, jeden z nich se mi může líbit víc, ale kdo bude tvrdit který je lepší, ten vyjadřuje jen své vlastní sympatie. Anebo kecá :)
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    HEDIS
    HEDIS --- ---
    ANDR3E: Tak je neposlouchej. :D Ale naprosto chápu, taky mě to nebaví poslouchat. Bohužel víme, že to není jen čistě závodění, ale hraje v tom i politika apod.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    F1troll zas nalozili 😅

    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: tohle mi je jasny, jen to vystihuje moje pocity ze mi vylevy Wolffa a Hornera akorat kazej dojem ze zavodu a obesel bych se bez nich
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Tak ono taky tu "snahu šéfů týmů ovlivnit rozhodnutí vedení" vidíme jen z velmi omezeného pohledu, významně vytrženou z kontextu režií přenosu. Kdo ví co všechno za komunikaci mezi velínem a boxy probíhá a ač o snahách ovlivňovat ředitele závodu vůbec nijak nepochybuju (a jsem si jistej že probíhala vždycky), tak z ní známe jen ty nejbulvárnější útržky, které se režii hodí ke zvýšení dramatického efektu. A že to ze všech zasažených dělá úplný ňoumy je pak druhá věc.

    Komunikace mezi boxy a ředitelem by buďto měla být přístupná v plném rozsahu stejně jako rádio boxu s jezdci, nebo vůbec. Protože tyhle útržky, navíc spojený se slowmotion záběry nejemotivnějších projevů jejich aktérů, nejsou nic než zpravodajství ze světa showbizu večer na Primě... a nabízí jednodušším lidem vytvářet si zkreslený dojmy a závěry.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    pravdu ma :)

    Podle Ecclestonea je chování šéfů Mercedesu i Red Bullu pro F1 neštěstím - Sport.cz
    https://www.sport.cz/clanek/moto-formule-1-podle-ecclestonea-je-chovani-sefu-mercedesu-i-red-bullu-pro-f1-nestestim-2987239
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Lewis Hamilton full Conversation during the Safety Car - 2021 Abu Dhabi GP
    https://www.youtube.com/watch?v=0robRF9TjNs
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Uff, od neděle jsem tu nebyl. Prostě to tu asi jen přeskočím :D Nebo až budu mít nějakou slabou chvíli, tak se tím orientačně prokoušu.

    Zaznamenal jsem jen že můj fantasy McZdenálen dokončil jako třináctý ze šestnácti. Docela dobrý výkon – na to, že jsem na to tradičně zase od začátku sezóny nesáhnul :D Příště to zkusím líp... :)
    KULA
    KULA --- ---
    KALTY: ale štastnej, zvítězilo závodění u mě.
    KALTY
    KALTY --- ---
    KULA: bože ty si idiot
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ANDR3E: Presne to me vytlemilo 😅
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    MERTLAS: Kimi :))

    Its pointless to go out if you are..

    "maybe it works" or "maybe not"

    Okay?!
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ANDR3E: Haha tohle je dobrej kanal :)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    MOODYCAT: nejsi v tom sama :)
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    "Ah shit, here we go again."
    KULA
    KULA --- ---
    Asi je třeba rozbor elektronickou tužkou, čti trýznivým holobičem pokud jsi fanouškem HAM.
    Tak kdo do koho najíždí?



    Třeba je v pravidlech nejkratší cestou zpět a nezrychlovat při návratu na trať, nevím, ale co vím, kdyby byl HAM na playstationu, neprojel by checkpoint tratě (ta bílá čára).


    Mercedes by si zasloužil vlastní šampionát, ideálně vysílaný mezi MLP a Dexter's laboratory.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    KALTY: Delusional.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    not suprised
    Horner promises Latifi a ‘lifetime supply’ of Red Bull after crash helps Verstappen | Evening Standard
    https://www.standard.co.uk/sport/formula-one/nicholas-latifi-abu-dhabi-crash-red-bull-max-verstappen-christian-horner-b971538.html
    KALTY
    KALTY --- ---
    MOODYCAT: tomu se říká diskuze
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    KALTY: Prosimte, ty budes hejtovat cokoli reknu, tak pojdme na sebe nereagovat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam