ANDR3E: Pět no, teda prakticky čtyři – po dvou hybridních Toyotách a Glickenhousech, co maj fakt koule. Plus Alpina, co je vlastně LMP1 koupená od Rebelů, ovšem s celkem brutálním dopadem BOP, takže to bude závod Toyot s Glickenhousem a Alpina si pojede 24h sólo objížděčku, aniž by měla s kým závodit. Leda čekat jestli z čela někdo odpadne a jet tak hyenu na bednu.
Ale éra hypercars se blíží – příště už budeme mít Peugeot, chystá se minimálně Ferrari, Alpine, Porsche, Audi, soukromý Bykolles už má prakticky postaveno, ale bojuje s právem a duševním vlastnictvím, velký issue, nevidím do toho...
Mezi LMGTE-Pro se z Ameriky vrátily dvě tovární Corvetty. Škoda že už před dvěma lety odpadly Fordy, bavoráky a tovární Aston Martin a pole profi gétéček zahrnuje jen sedm posádek. V tom Astonu má pochopitelně prsty Stroll žejo, stejně jako zrušil projekt Valkýry, která by se úžasně hodila mezi hyperkáry. Holt ale netalentovaný syn má přednost :D
Sic široké pole LMGTE-Am se mezi třiadvaceti posádkami typovou účastí ale taky nepředalo a tradičně převažují Porsche, doplněné Ferrari a dvěma soukromými Astony.
Třídy LM gétéček to mají podle všeho taky na štíru, ale není se co divit. Specifikace LMGTE je příliš... jednoúčelná... a nikomu se do toho nechce cpát prachy a automobilky taková okrajová věc jako specifikace jen pro LM příliš nezajímá. Vrbí se to tak, že se to nejspíš vyřeší prostě přechodem ke GT3, což sériově produkuje každá lepší automobilka a pole je tak široké a oslňující. Znovuzažehnul se tak i plamen jinak skopírající série DTM, která tím sice přišla o původní koncepci soutěže výhradně německých automobilek, ale s postupnou ztrátou jejich zájmu vyrábět několik úzce specializovaných vozů "klasse eins" se z DTM stala taky spíš cupová série. Takže viva GT3 a už aby to bylo! :)