• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    😅

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Tak co pijete? :) Tady teče brandy. Hele nejely dneska nějaký formule něco? Nebo jste všuchni venku?
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: A tak to bych zase nikomu nepřál! :D Neb by to mělo jisté... jisté háčky. Před bulvárním tiskem se ale to tohleto musí utajit! :D

    Skandál
    https://youtu.be/2I8IkbeohCc


    Jsem vždycky byl spíš písmenkovej – asi tak od doby, co jsem někdy v pěti letech našel u babičky na půdě psací stroj. Nicméně, klasickými slovy Jiřího Macháčka, "jestli já někdy něco napíšu – což se může snadno stát", tak to mimo mé dojmologie a referáty na nyxu nejspíš stejně nebude z oblasti motorsportu. To raději nechám povolanějším, sic by se pak ještě někdo mohl veřejně vysmát mým nepřesnostem – a to já dost obtížně snáším. Navíc, podle toho jak se znám, bych pak v odplatě určitě napsal něco ještě rozmáchlejšího, přičemž lidského utrpení je na světě už bez toho dost, neasi...


    ANDR3E: Tak jsem dnes oznámil dispečinku že by se mi moc líbilo kdybych o nadcházejících svátcích, tedy o Le Mans víkendu, mohl mít volno. To s tím svátkem sice nepobrali (a na výsledek se prej tak maximálně podívají po zprávách), ale uznali že by vlastně bylo fajn aby se mi něco moc líbilo. Teda tak jsem si aspoň jejich postoj přebral já. No a výsledkem je, že po třech letech zase budu mít volno na Le Mans! :D

    Ale to pořád ještě není tak úplně vyhráno – totiž ještě to smrdí tím, že budu muset na jakýsi mejdan, jenž jsem přes původní vidinu víkendového lovu na mizející hodnoty národní měny neplánoval. Ač jsem ze svých zmožených beder překvapivě lehce setřásl onen zatěžující stín pracovního nasazení, vyjevilo se nečekané dilema – válet se celej den s flaškou rumu u přenosu Závodu závodů a průběžně glosovat jeho průběh s Andr3em, anebo s flaškou rumu u přenosu Závodu závodů a průběžného glosování jeho průběhu s Andr3em vyvolávat uprostřed nezřízené pařby čiré společenské opovržení a pusté lidské znechucení? A to jen kvůli jakémusi závodu nebo čemusi, kterej ale absolutně nikoho ale absolutně nijak nezajímá a vůbec jakože cože? Dvacet čtyři hodin? Počkej, chceš říct dvacet čtyři hodin? Dvacet a čtyři? Seš ty normální, Zdenále? Ne, ne, tys nikdy nebyl normální.

    Oka, asi v tom mám jasno. Ostatně nebude to poprvé, kdy budu v sofistikované společnosti za potížistu a provokatéra, o kterém nikdo nemá úplně jasno, kde se berou ty jeho podivný nápady! Tvl dvacet čtyři hodin! To je jeliman! :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: prave ze nevymyslis, bys mohl natacet nejakej podcast ;)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Eduardo Freitas řádí jak černá ruka, očividně si z F1přinesl manýry Michaela Massiho :D V endurance se traťové limity nijak zvlášť neřešily. Ovšem tentokrát se už v kvalifikaci mazalo jako by nemělo bejt zejtra. Až tak, že některé posádky skončily úplně bez času. Mazání se dotklo i ARC, které tak přišlo o účast v hyperpole.

    Alpina se v hyperpole málem postarala o senzaci, když jí (taky díky mazání časů) téměř nestačily obě Toyoty. Nutno dodat, že u Alpine protestovali proti nastavení BOP a nakonec dostali úlevu. Všech pět hyperkár ve dvou vteřinách slibuje vyhlídky k pěknému závodění :) ("pět aut ve dvou vteřinách? ve F1 je tam patnáct aut!" - jasně, jenže La Sarthe má téměř čtrnáct kilometrů a je plnej provozu, něco jako čistý vzduch nebo možnost udělat si místo pro rychlý pokus tady neexstuje :)


    ANDR3E: A co když si to vymýšlím? :D
    MARMESS
    MARMESS --- ---
    Speciální zbarvení Alfy v Baku

    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: obcas nechapu jak stihas to vsechno nastudovat :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Toyotám zkrouhli možnosti využití hybridního systému a můžou ho tak aktivovat až při vyšších rychlostech než dřív, což je připravuje o jejich předchozí brutální výhodu v zatáčkách a na výjezdu. Jakožto jediné čtyřkolky v poli, navíc disponující okamžitě kroutícím elektromotorem pro každé z kol, měly v zatáčkách mnohem lepší trakci a svižnější odpich než ostatní. Takže to bývala Toyota 1+2, pak deset a čímdálvíc kol+, a pak se ostatní prali o třetí místo.

    Od začátku hypercars se díky tomu ale docela přetahují s Glickenhausy – a taky díky lepšímu výpočtu ballance of performance a equivalence of technology. Včera kvaldu vyhrál Glickenhaus, ale měla v tom roli taky red flag ve druhé půlce session a následný déšť v prostoru startu a cíle. A taky se spekuluje o tom, že pětičlenné pole nemá úplně potřebu se urputně rvát o šest postupových míst do hyperpole a – jak to tak bývá – nikdo nechce ukázat opravdovou rychlost. Takže se ukáže až za hodinu v HP :)

    Ale Glickenhausům bych to samozřejmě přál víc než Toyotám. Toyoty sice taky původně musely marně bojovat s turbo-audinama a hybridníma Porsche, ale po jejich odchodu pak neměly konkurenci, což jim chvíli člověk sice přál, ale pak to samozřejmě byla nuda a stále čekáme na toho, kdo krále sesadí :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: budu jim drzet palce, Toyota by si mohla dat prestavku po 4 letech :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Tohle je taky ulet..

    SBK, TT "mistaken identity": Chanal dead, Lavorel alive

    https://www.gpone.com/en/2022/06/08/sbk/tt-mistaken-identity-chanal-dead-lavorel-alive.html

    Olivier Lavorel is still struggling between life and death but is not dead, as was reported by the organizers of the Tourist Trophy. An official statement arrived today, alleging a case of “mistaken identity” that led them to name the wrong racer.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK:

    O Jamesi Glickenhausi mimo jiné víme, že je taky filmový producent a režisér. Údajně ale snad prej měl i dublovat Harrisona Forda (jakožto Indiana Jonese) v některých kaskadérských scénách? Říkal včera na Eurosportu Jirka Šlégl během prvního tréninku. Ale nepodařilo se mi ověřit, jestli to tak opravdu je...
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Pět no, teda prakticky čtyři – po dvou hybridních Toyotách a Glickenhousech, co maj fakt koule. Plus Alpina, co je vlastně LMP1 koupená od Rebelů, ovšem s celkem brutálním dopadem BOP, takže to bude závod Toyot s Glickenhousem a Alpina si pojede 24h sólo objížděčku, aniž by měla s kým závodit. Leda čekat jestli z čela někdo odpadne a jet tak hyenu na bednu.

    Ale éra hypercars se blíží – příště už budeme mít Peugeot, chystá se minimálně Ferrari, Alpine, Porsche, Audi, soukromý Bykolles už má prakticky postaveno, ale bojuje s právem a duševním vlastnictvím, velký issue, nevidím do toho...



    Mezi LMGTE-Pro se z Ameriky vrátily dvě tovární Corvetty. Škoda že už před dvěma lety odpadly Fordy, bavoráky a tovární Aston Martin a pole profi gétéček zahrnuje jen sedm posádek. V tom Astonu má pochopitelně prsty Stroll žejo, stejně jako zrušil projekt Valkýry, která by se úžasně hodila mezi hyperkáry. Holt ale netalentovaný syn má přednost :D

    Sic široké pole LMGTE-Am se mezi třiadvaceti posádkami typovou účastí ale taky nepředalo a tradičně převažují Porsche, doplněné Ferrari a dvěma soukromými Astony.



    Třídy LM gétéček to mají podle všeho taky na štíru, ale není se co divit. Specifikace LMGTE je příliš... jednoúčelná... a nikomu se do toho nechce cpát prachy a automobilky taková okrajová věc jako specifikace jen pro LM příliš nezajímá. Vrbí se to tak, že se to nejspíš vyřeší prostě přechodem ke GT3, což sériově produkuje každá lepší automobilka a pole je tak široké a oslňující. Znovuzažehnul se tak i plamen jinak skopírající série DTM, která tím sice přišla o původní koncepci soutěže výhradně německých automobilek, ale s postupnou ztrátou jejich zájmu vyrábět několik úzce specializovaných vozů "klasse eins" se z DTM stala taky spíš cupová série. Takže viva GT3 a už aby to bylo! :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: skoda ze je tak malo hypecaru
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Jj, ve složení Miro Konopka, Tristan Vautier a Bent Viscaal.

    Ve včerejší kvaldě to dali na třetí místo mezi šestadvaceti LMP2, čímž se dnes v 19:00 zúčastní hyperpole a můžou tak startovat nejhůř ze šestého místa ve třídě.

    Na Sebringu letos dokončili 13. mezi LMP2 (4. v podtřídě Pro-Am) a 16. celkem. Když se ale dodá, že v LMP2 startovalo čtrnáct posádek a Pro-Am zahrnuje čtyři týmy, tak už to tak nezní :D

    Ve Spa startovali 4. v Pro-Am (už víme, že je to hurá :D ) a ke konci první hodiny z osmi v začínajícím pravověrném ardenském lijáku #44 Oreca 07 Gibson "Jožo" s Mirem Konopkou za volantem zhasla. Po restartu systému se nakrátko znovu rozjela, aby pak v rychlosti 152 km/h zůstala se 7G v nárazníku zapíchnutá v bariéře druhé (levé) zatáčky takové té rychlé šikany co je za sjezdem z kopce.

    Tak uvidíme, fandím jim. Posledně se jim podařilo v Le Mans aspoň dojet, z čehož byl Konopka taky dost dojat :) Konkurence je veliká a pole LMP2 je široké a vyrovnané. Je to prakticky cupová třída, takový "Oreca 07 Gibson Cup", s jediným odvážným Ligierem JS P217-Gibson španělského týmu CD Sport #27
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: je tam zas ARC Bratislava :)

    ARC Bratislava - 24h LE MANS 2022
    https://youtu.be/2L6qHK2S1BI
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Ciwe nevim, vychází mi turnus do neděle. Ale chybí mi to :D Třeba to vyjde, ale řekl jsem si o volno minulej týden abych se taky někdy dostal k muzice
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: budes mit v sobotu v noci volno, dame zase 200+ novejch? :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    BTW v Le Mans brzo bude končit první tříhodinový trénink, za dvě hodiny začne první kvalda a v deset noční trénink
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Já bych teda nic nerušil. Samotného by mě nasralo, kdyby mi někdo zakázal způsob, kterým se chci zabít. Anebo se mi snažil snažil vnutit nějaký jiný způsob, třeba způsob co se mu líbí víc.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam