• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JAGULARERP, CRM, ECM, DMS, CMS aneb pocet 3 pismenych zkratek je omezen :))
    Návody, tipy a triky, implementace, programování, alternativy
    M$ Dynamics Nav, Navision
    rozbalit záhlaví
    SUPERMARIO
    SUPERMARIO --- ---
    JYRKA: no pokud je v poradku vysledek, cena a jejich pomer muze to bejt i z toho hovna :)

    jinak s compierem sem koketoval, ale je hodne zamereny na US trh a celkove na mne neudelal dobry dojem, ale uz je to nejaky patek...

    problem u O.S. obecne je ze existuje kvantum frameworku a produktu a chce cas se prokousat tim co je dobre a co je k nicemu, a take slabe povedomi o techto produktech ikdyz to se lepsi...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SUPERMARIO: Ad "Technologie je druhotna, dulezita je cena, vysledek, a jejich pomer a v druhe rade podpora, servis atd." - souhlasím. I když se to nesmí brát do důsledků, protože z hovna bič neupleteš.
    O SugarCRM jsem slyšel kladné reference, ale trvám na tom, že to není všelék pro všechny. Prodej je různý- od prodeje projektů, přes velkoobchod, retail. A i ten retail se liší podle oboru- je to jiný u pojišťováků a například u prodejců počítačů.
    Tam by se měla ukázat zkušenost implementátora v daném segmentu trhu (což bývá v našich končinách problém), popřípadě extrémní zkušenost zákazníka (to je tak častý jev jako yetti, popřípadě chytrá blondýna).
    Co se týká skepse k nasazení open source v enterprise prostředí: sorry, blbě jsem se vyjádřil. Měl jsem na mysli ERP.
    SUPERMARIO
    SUPERMARIO --- ---
    JAGULAR: btw nechces tu diskuzi prejmenovat na ERP, CRM, ECM, DMS, CMS aneb pocet 3 pismenych zkratek je omezen :))

    jinak NAV je bejvalej navision, aby se v tom marketingu prase vyznalo :)

    SUPERMARIO
    SUPERMARIO --- ---
    JYRKA: poradne enterprise erp neni nebo o nem nevim to mas pravdu, ale u ostatniho se pletes...

    casto to byva tak ze se core tym trhne a de dalat vlastni produkt... viz treba sharepoint nebo documentum ze ktereho vzniklo www.alfresco.com nebo salesforce ze ktereho se vyvynul sugar...

    DMS, CRM, CMS, ECM maji sve silne alternativy ktere se minimalne vyrovnaji komercnim produktum s tim ze implenentace nezacina koupi licenci ale tim ze si to zdarma osahas...

    ad "nasazení open-source enterprise řešení v corporate sféře jsem dost skepticky" - tohle bych rad poprel, osobne mam za sebou projekty ktere jsme vyhrali tim ze sme byli s cenou o rad jinde, doba imlementace byla mensi a vysledek stejny... osobne jsem ridil projekty na open source pro firmy s obratem v stovkach milionu eur.
    Technologie je druhotna, dulezita je cena, vysledek, a jejich pomer a v druhe rade podpora, servis atd.

    SUPERMARIO
    SUPERMARIO --- ---
    KOC256: odpoved zni www.sugarcrm.com - osobne jsem to implementoval do nadnarodniho molocha kde to bezi na mezinarodni urovni a pristupuje k tomu stovka uzivatelu, projekt bezel 2 mesice a asi rok a pul volaj jen kdyz chtej nejakej extra super export...
    - integrace do outlooku maka, bezi jim na tom tisice leedu, cestina, klikat se tam da vse od pripominek, naplanovaniu akci, vyhodnocovani kampani, email marketing kampane - moznosti jsou obsahle a neplatis za licence - nechas firmu za par tisci nainstalovat nebo spustit demo zdarma a pak se rozhodnes, ne ze zaplatis za licence a pak zjistujes jestli je to v poradku...
    JAGULAR
    JAGULAR --- ---
    pro pobaveni:

    nas pripad je trochu specialni predevsim se deje ve spanelsku - zemedelstvi (vino) - druzstvo. Nejsem u projektu od zacatku, a prubeh byl asi takovy ze se vedeni dohadovalo 2 roky s dodavatelem, nenechali si ani vypracovat konkretni studii, nemeli tam nikoho kdo by alespon trochu rozumel IT, vedeni se zmenilo za tu dobu 2x.
    Pak prijeli lidi z dodavatelsky firmy, nainstalovali "nejakou" aplikaci dali zakladni skoleni s tim ze data se musi nalit rucne a bylo.
    Ja sem se ktomu v podstate omylem dostal asi mesic pred slavnou instalaci. V okamziku kdy jsem zjistil co zamysleji jsem rezolutne protestoval a tvrdil ze to bude fiasko a tak se taky stalo. Nasledne dodavatel provedl doslova 4 zmeny v aplikaci a prestal komunikovat a reagovat (krome technicke podpory, ktera vlastne skolila po telefonu)
    Po dalsi zmene vedeni a schuzce na urovni sefu vyslo na jevo ze jakakoliv dalsi akce ze strany dodavatele bude placena, ackoli nesplnili smlouvu (jako ze objednavatel take ne).
    Po schuzkach s jinymi odberateli (kteri nemeli tolik vnitropodnikovych chaosu a problemu) jsme zjistili ze dodavatel v podstate jedna vicemene stejne, v zavislosti na vyhruzkach odberatele a nepotkal jsem jedineho spokojeneho.
    Proto jsem doporucil (jiz po xte kontaktovat jineho dodavatele)

    Jinak obecne me vazne zarazi, ze i ve firmach co jsou alespon trosku normalni (narozdil od te nasi) se nedojde alepon prijatelnych vysledku a jiste funkcnosti.

    Ad open source.
    Opravdu jsem zatim nenasel alternativni reseni.

    Ono dalo vubec praci prosadit obyc linux server na jine sluzby. A ve finale zamitly i opensource groupware, alespon ze prijali komercni reseni ne od MS co bezi in na lin a mysql.

    Sap je zameren spise na velke firmy, a pro ty stredni a male co jsem sledoval srovnani Business One vs Navision - Navision vyhrava.

    SPERMARIO: pekny pojednani o prubehu implementace :)
    Ad. navison - ve chvili kdy nemas vliv na vyber systemu a mas uz licence nezbyva nez zatnout zuby a zkusit to dotahnout do pouzitelnyho stavu.


    Rozumne alternativy k navision??
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Teď jsem přečetl veselou historku: http://ekonomika.idnes.cz/nejvetsi-cesky-internetovy-obchod-kolabuje-kvuli-prechodu-na-novy-system-1t1-/spotrebitel.asp?c=A080811_184904_spotrebitel_vem

    Jo jo, to byly časy, kdy mi ekonomický ředitel AAA auto říkal, že nikdy nikoho nevyhodili za to, že koupil SAP.
    Za rok z toho důvodu letěl :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KOC256: Co myslíš tou enterprise alternativou k MS Dynamics CRM?
    Jinak kdysi jsem slyšel málo nadávek :-) na relativně jednoduché norské CRM, ale teď si za Boha nemohu vzpomenout na jméno- ale časem to ze mě vypadne.

    Ale obecně: u CRM záleží ještě víc, než u jiných řešení, na tom, v jakém oboru se implementuje. I dobrý systém pro rychloobrátkový prodej je v jiné oblasti k ničemu
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SUPERMARIO: Upřímně: open source ERP systém, který by stál za řeč, tady neznám. Hodně se mluvilo o Compiere (http://sourceforge.net/projects/compiere/), ale ta bublina splaskla.
    Na řízení projektů a částečně CRM u nás ve firmě implementuju Tutos (http://sourceforge.net/projects/tutos/).
    K nasazení open-source enterprise řešení v corporate sféře jsem ale dost skeptický, i ten Tutos je uvnitř víc zprasený a hůř dokumentovaný, než jsou běžné komerční SW.
    Pokud znáš nějaké success story v České republice, kde se povedlo nasadit open-source ERP, tak sem s ním!
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Ja se opet vratim k tomu svemu CRM...

    Jaka je enterprise alternativa k MS Dynamics CRM ktera by plnohodnotne pracovala s outlookem... Klasicke klikatko prirazeni mailu k zakaznikovi nastaveni mailu k pripadu atd atd, ...
    SUPERMARIO
    SUPERMARIO --- ---
    JYRKA: od toho by mel dodavatel dodavat reseni a ne implementaci produktu, tedy s pomoct s tim ujasnit co chteji a za jakou cenu... to neni problem velkych ci malich firem, je to o lidech ve vsech firmach, dokonce bych rekl ze u molochu je to bezna praxe...

    osobne mam na hydru dynamics ve vsech jejich formach skepticky nazor, tim spis ze ke vsemu jiz existuje plnohodnotna enterprise open source alternativa

    co se webcomu tyce, tak kde na ne prijde rec tam breci... od molochu po minispolecnosti
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SUPERMARIO:
    JAGULAR:
    Možná to uvedu na pravou míru: Bavil jsem se o spokojenosti s CRM řešeníma.
    Jinak znám zákazníky, kteří jsou spokojeni s implementací bývalého Navisionu, nyní MS Dynamincs NAV.
    Co vím z předchozí i současné praxe, tak se implementace celkem dařily mému bývalému zaměstnavateli AutoContu, od zákazníků jsou solidní reference na CDL z Ústí.
    Obecně problém menších a středních firem je v tom, že vlastně nevědí, co potřebujou a nedají pokoj, dokud to nedosáhnou :-) Výsledkem je neobyčejné prodloužení implementace s odpovídajícím navýšením ceny. Ještě další možností je to, že se firmy dynamicky vyvíjejí a než se stačí systém naimplementovat, tak už potřebují něco zcela jiného. To byl případ posledního projektu, který se během dvou let změnil k nepoznání. A pak může být implementátor zlatý, ale nic s tím neudělá.

    O kvalitě implementátorů tady i jinde bylo napsáno dost, tak to nebudu rozmazávat. Ale fakt je, že medvědí službu Navisionu udělal nedávno Webcom se svojí agresivní strategií získávání zákazníků za každou cenu a následné neschopnosti sliby plnit.
    SUPERMARIO
    SUPERMARIO --- ---
    implementace MS dynamics ma typicke prubehy dle velikosti firmy:

    mensi az stredni: implementace od nejakeho lokalniho smudly, vysledek je, ze po roce az 3 (dle toho kdo tomu veli) staleho vyvoje zjistite, ze produkt jako takovy je asi cool kdyz ho maj vsichni, ale ze implementator je idiot kdyz s nim neumi. typicke reseni:

    a) prejdte k vetsimu ten poplive predchudce a rekne, ze se implementace musi udelat znova a ze dokumentac je k nicemu a ze potrebuju dukladnou analyzu business potreb a procesu aby to implementoval spravcne a po dalsi ch 1- 2 letech se dojde k zaveru ze ta verze na ktere se to stavi je k nicemu a zastarala a proto nemuze dostatecne reflektovat slozite pozadavky zakaznika a vse zacina znovu

    b) pronajmete si experty nebo radoby experty na full-time a po te co po roce zjistite ze je to na nic se to svede na projektove rizeni nebo se to vyhlasi za uspesne pokud za tim stoji nekdo s sarzi i kdyby to byl prototyp

    proto se ptam, co dela produkt uspesny? pocet implementaci, jmeno, znacka, nebo mira uspokojeni zakaznika. Znam hodne spolecnosti co dynamics implementuji ale neznam zadnou ktera by implementaci ukoncila nebo dokonce s uspechem ukoncila :)) (pokud se za uspech nebere ze prchne:)
    SUPERMARIO
    SUPERMARIO --- ---
    JYRKA: muzu, sugarCRM - open source crm, licence, dokumentace, implementace, to vse za 0,- s DPH. Custom vyvoj je rychlej a otevrenej, podpora je jako u MS, skoleni, kontultace, reporty... jinak je opravdu nabuseny a zaklad je hodne silnej...

    JAGULAR: koukam ze je to porad stejny... uspesnej implementator podle me nejni, znam x spolecnosti co s tim bojuou roky a porad sou v hajzlu jen budget se zvetsuje o rady :)
    dokonce prechazeli od jednoho k druhymu a je to prast jako uhod. Problem je, ze navision je drahej, nafouklej framework, do kteryho je velmi tezky vyrazne sahnout. Proto ohybaci procesy probihaj roky a nevedou k nicemu, protoze nez se doimplementujou, tak se zmeni nebo se stejne usoudi po letech ze ohnout nejdou a ohne se spolecnost k nim...
    JAGULAR
    JAGULAR --- ---
    JYRKA: ty mena ti muzu dat postou ale nevim jestli ti to k necemu bude, protoze jak implementace jak i dodavatele nejsou v CR.
    Jinak je celkem jasny ze hrabat se v cizim kodu bez dokumentace je sebevrazda vypada to spis ze zacneme na novo.

    Vazne neznate nikoho kdo by byl spokojeny?

    Jinak ackoli nefandim mainstreamu MS tak Navision mi pride co do moznosti velmi dobra aplikace ....
    KOC256
    KOC256 --- ---
    JYRKA:
    no to by me taky zajimalo... jestli je nekdo kdo je spokojenej :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ty jména asi neprozradíš, co?
    Ale jinak přebírat po někom implementaci je dost sebevražda... Obzvlášť, když tam je hromada změn v kódu
    JAGULAR
    JAGULAR --- ---
    no my sme s nasim dodavatelem tak nespokojeni, ze pravdepodbne si ponechame licence a pujdeme k jinemu, ktery dela s navision 15 let (to znamena jeste pred tim, nez to koupil mrkvosoft) a maji vyvinutou a mnohokrat implementovanou aplikaci s kompletni funkcnosti kterou pozadujeme v nasem sektoru. Puvodni dodavatel nas pouzival v podstate jako placeny vyvojovy betatest a cele moduly teprve cekaji na vyvoj. Sice prijdeme o cast investic ale prozatim vsechno nasvedcuje tomu ze se to nakonec vyplati ...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KOC256: Hm, znáš někoho, kdo implementoval jakékoliv CRM a je s ním spokojenej? :-)
    A to se nemusíme bavit o nešťastném Siebelu...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    JYRKA:
    ja potkal 3 a 4 a dojmy mam bohuzel stejne... porad cekam kdo mi rekne ze do toho dal toho pul milionu a je s tim spokojeny :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KOC256: Ne, nástupce Navisionu je MS DYNAMICS NAV.
    CRM je na řízení vztahů se zákazníky. A ty verze, co jsem potkal (1 a 2), jsou pěknej krám
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam