• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CALTROPType Design — tvorba autorských písem
    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    Online prednaska

    Introduction to Modern Type Design
    https://fb.me/e/1bShr2pu2
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    BINARY_PARANOIC: dal bych vic plusu, kdybych mohl - tohle je fakt velka vec! (a celkem jsem se i nasmal - jako ze o score jsem vedel, ale jak se v tom realne psalo jsem teda nevedel - ve srovnani s tim je musescore velmi intuitivni software :))
    VLKSAMOTAR
    VLKSAMOTAR --- ---
    "Více než deset let práce je konečně za námi.
    Chci poděkovat mnoha svým přátelům, kolegům, sponzorům, členům rodiny (a mnoho dalších) za pomoc a nekonečnou podporu.
    ⚡️⚡️ Předobjednávka k dispozici ⚡️⚡️
    Případové studie nově navržených akcentů pro současné psaní.
    Publikace se zaměřuje na problém diakritiky v typovém designu (nebo přesněji řečeno jazyková podpora v latinských písmenech). Středoevropské jazyky trpěly mnoho let nesprávně navrženými akcenty. Kniha je vzdělávacím nástrojem pro řešení akcentů a představuje 32 různých fontů se zpracovanými diakritickými glyfovými sadami."

    Manual of Diacritics
    https://www.manualofdiacritics.eu

    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    How I Designed a Free Music Font for 5 Million Musicians (MuseScore 3.6)
    https://www.youtube.com/watch?v=XGo4PJd1lng
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    Cau, Slitek se bohuzel pro nemoc Honzy Janečka odkládá na 27.11. a změnili jsme formát na Pecha Kucha night o písmu, sháníme teď další účastníky na krátkou prezentaci toho co děláte, co vás baví, co byste chtěli dělat, může to být krátce o někom kd ovás inspiruje, o nečem co vás sere. 5-10 minut, pár slajdů. Napište mi do pošty nebo na info@pismar.cz
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    BUBBLE: Bude tam Ota Karlas, nekdo ze Sutnarky myslim a Veronika Rut, ale 100 pro si tim jisej nejsem. Honza mi rikal, ze nekdo vypadnul a jakej je soucasnej stav nevim.
    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    CHARVYBURGER: ja uvazuju ze bych prijel. Mas tuseni kdy bude vyveseny cely program?
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    Stavte se na prednasky, workshopy a pivko v Jihlave:

    Slitek 2021 Jihlava | Vstupenky na akci 1. 10. – 2. 10. 2021, Jihlava | GoOut
    https://goout.net/cs/slitek-2021-jihlava/szsyqas/

    Budeme tam mit workshop digitalizace Jihlavskych napisu.
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    VLKSAMOTAR: pouzivaj to plosne i v rade jinych dokumentu, to co jsem postoval neni vyjimka - asi je to chyba v nedotazeni informovanosti/workshopu jak s danym pismem nakladat. jak sem naznacoval - na plakaty/ve vetsich rezech asi fajn, ale tohle proste cist nechces (https://www.avu.cz/sites/default/files/document/6495/zapis_z_oponentniho_rizeni_rozvojovych_projektu_za_2020_19.2.2021.pdf). ja mam z toho pocit ze mi zacina najizdet nejaka oftalmochoroba. v poho, uz koncim...
    VLKSAMOTAR
    VLKSAMOTAR --- ---
    CABOWITZ: Odpověď bych hledal spíše na konci dokumentu:
    "Vypracovala: Lenka Sejkorová Vedoucí studijního oddělení AVU". Takže jediné, co v tomto případě můžeš 20YY Designers vyčíst je nedůsledná implementace konceptu, popř. dotažení nějakého manuálu a workshop se všemi zaměstnanci, kteří s identitou pracují, ale taková věc se myslím málokdy podaří – aby byla identita používána navenek i dovnitř perfektně. / Já bych zrovna tenhle případ naopak nechutně adoroval – vybavuji si nějakou s uměním/AVU nesouvisející demonstraci, kde byly 2–3 transparenty a na nich tímto písmem hesla, hned jsem věděl a furt mi táhly oči. Perfektní!
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    SMYSLOV: ja tomu konceptu a redisignu knizaka rozumim a prijde mi fajn, fajn mi prijde i napr. v rezu, ktery je webu avu v hlavicce, ale kukni treba na tenhle a jine dokumenty (napr. plakaty na webu) ehm,: https://www.avu.cz/sites/default/files/document/6538/zaverecna_zprava_-_prijimaci_rizeni_2021-2022.pdf
    je to teda akcidencni pismo, neni? nevim... nejsem typograf, mam z toho jen pocity a ty se daji popsat jako takovy neprijemny pichani v brisku :)
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    CABOWITZ: nerozumím jakože ti vadí písmo s inktrapem? nebo, tady u konkrétního písma kde je využito "redisignu" loga avu co dělal Knížák a byl to český lev, proděravěnej právě srdíčkama... tak tohle je posun kdy inktrap je srdce...
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    tohohle trendu jsem si naposled vsiml u AVU pisma... vhytaj me z toho osypky :)

    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    BUBBLE: Diky. Asi to risknu. :)
    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    JAKOUBEK: vlastne me napadlo tohle, ale asi ti to moc nepomuze .)

    Solperuv navrh pisma pro Ceskou Televizi (nerealizovany)

    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    JAKOUBEK: no ono to v tom R nedava technicky moc smysl takze historickych pripadu asi moc nebude, pokud vubec nejaky. Najdes spis nejaka novejsi pisma kde to bude mozna trochu vtazeny nebo tam bude lehky inktrap ale ne tim zpusobem jako je to v tom logu Prada, tam to je ciste esteticky rozhodnuti.
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    VLKSAMOTAR: Díky. S funkcí inktraps jsem obeznámen. Doufal jsem v historické doložení konkrétního případu. Použil jsem to teď u jednoho R v logotypu a klient má pocit, že jsme to šlohli Pradě. Zkouším ho přesvědčit, že je to prvek, který se používá (byť ne standartně)... a že ho Prada nemůže žalovat.
    VLKSAMOTAR
    VLKSAMOTAR --- ---
    JAKOUBEK: Já si myslím, že to je trendíček, který vychází z popularity použití inktrapu – nikoli jako původního funkčního prvku, ale jako součást designu, tzn. "inktrap" se zvětšoval a zvětšoval až zůstaly jen jeho fragmenty – vývoj posledních cca 5 let.

    Pozn.: původně inktrap sloužil k zachování ostrosti písma, protože kdyby se, zejména v malých velikostech, písmo natisklo bez inktrapu, inkoust se rozpije mimo myšlenou konturu. Pokud tam ale je, inkoust se rozlije do míst, kde jsou "pasti".
    V digitálním užití (nebo při použití písma v běžných nebo větších velikostech) to tedy ztrácí svůj původní význam a je to čistě estetická věc.

    Tvůj konkrétní příklad bych tedy hodnotil jako navazující pokus na popsané.

    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    Typografové, prosím pomozte. V poslední době se u bezpatkových verzí výrazně stínovaných písem (na obr. Magnat a Águila) objevuje u písmene R zářez v místě, kde se nožička napojuje na horní bříško, podobně jako logo PRADA. Nevěděli byste, kde a proč tento prvek vznikl? Zajímalo by mě, zda se jedná jen o novodobou manýru nebo je to návrat k něčemu z historie? Popř, jak byste tento prvek vysvětlili/obhájili. Předem tisíceré díky.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam