Ono se to liší obor od oboru, nejde generalizovat, avšak pojetí Tomka bylo ujakistické, neřikám jestli to je špatně nebo dobře, jen píšu jak to je. Ujak bere svoje učební obory jako svůj Produkt (viz. informační příručka) - a jestli jste s ním za tu cenu jako spotřebitelé - klienti spokojeni, tak je to ok, nicméně na to, že si podle počtu studentů - počet studentů x 25 000- příjdou za každý semest cca na 600 000 000,- a náklady mají stěží poloviční, je to skvělý business a umím si představit, že by za ty peníze mohli i na dálkové (což dělám) nabídnout více hodin nebo nepovinných seminářů atd. - využívají jen toho, že pracující a většina často dojíždějících je za to, že je hodnin málo, rádi. Každopádně sem zažil to, že jsem chtěl za vedoucí práce doktorantku z UK andragogiky, ona bohužel řekla, že ještě nemá hotovou disertaci, a nerada by aby na ni padlo špatné světlo, protože ujak dle názoru děkana FF devalvuje tuto vědní disciplínu. Druhou stranou mince však je, že jak píše GWEEN, pro pracující je ujak user friendly a vzhledem k naplnění kvot různých strategií na % zastoupení vysokoškoláků jsou školy jako UJAK potřeba, akorát bych vzhledem ke kvalitě uvítal, zvlášť u dálkového studia - 4 dny školy za semestr- cenu za semestr do 15 000,-.....