• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXCanon EOS xxxD a xxxxD Canon EOS 1000D, 1100D, 400D, 450D, 550D, 600D, 650D, 40D, 50D, 60D)
    Klub všech majitelů a příznivců Canonu 450D (a 1000D, jelikož má podobné parametry a shodné příslušenství). Rady, tipy, triky, zkušenosti.

    Majitelé fotoaparátů hlaste info pro nástěnku

    , do pošty nebo ve formátu *INFO_EOS* a zde informace
    rozbalit záhlaví
    ADAM
    ADAM --- ---
    WWWNICK:
    TWARR:
    ale ono mu to s jinyma kartama funguje, jen s touto jedinou konkrétní ne. a tohle chtít reklamovat, to je opravdu imbecilita.

    nějaká nekompatibilita mezi kartami je přeci naprosto běžná.
    WWWNICK
    WWWNICK --- ---
    ADAM: z pravniho hlediska je to jasne, jedna se o beznou funkcionalitu uvedenou a pouzitou v souladu s navodem k pouziti.

    Navod k pouziti ti definuje co s vyrobkem muzes a nemuzes delat, pokud je tam napsane ze tato funkce se muze/ma pouzivat k tomu a tomu tak potom vyrobce garantuje ze ta funkce to bude delat, zavady nesouvisejici s funkcionalitou produktu jsou v pripade fotaku zavady estetickeho razu (sedrela se barva z napisu canon)
    takze zadny prudic servisu, ale normalni zakaznik hajici si sve prava

    to je stejne jako kdybys prisel do autoservisu reklamovat auto ze klimatizace nefunguje a oni by te poslali pryc s tim ze "ale auto jezdi" a at tam neprudis
    TURBO
    TURBO --- ---
    ADAM: lol a ještě mi u toho tvýho internetovýho moudra, na který sem tu vlastně čekal chybí "a já bejt prodejce bych ti ty karty nevyreklamoval - kde je psáno, že ta karta má podporovat low-level formát" a bylo by to krásný.

    Pusu pa.
    TWARR
    TWARR --- ---
    tyvole a to je co za logiku prodavat vec s funkci, ktera dle tvyho nema fungovat?:D
    ADAM
    ADAM --- ---
    každopádně je imho totální blbost řešit u věci za 13, která je určena k focení nějakou pičovinu, která nemá naprosto na nic vliv.


    a když už jsme tady nakousli právní aspekty - imho absolutně nemáš na reklamaci nárok - nikde není řečeno, či garantováno, že foťák právě tuhle funkci musí umět a není to nikterak důležitá funkce pro použití věci.

    v servisu uděláš ze sebe jen prudiče...
    TURBO
    TURBO --- ---
    WWWNICK: ok, dík za ujasnění :) Něco jsem věděl a ten zbytek nevědomostí mi dělal problém to sepsat tak jak to je :)
    WWWNICK
    WWWNICK --- ---
    TURBO: mas trosku vetsi chaos v tom co dela formatovani a jak se potom jevi systemu ten disk...

    pomaly i rychly format delaji z pohledu systemu stejnou vec, odjebou FAT tabulku (tzn karta je "cista") to ze z ni dokazes po quick formatu dostat data nema zadny vliv na rychlost zapisu na kartu. Z hlediska rychlosti zapisu je irelevantni jake byly predchozi data, data se proste zapisou a overi a absolutne se neresi predchozi stav.

    low level format...toto je hodne diskutabilni co to dela u nemagnetickych medii, v uvahu by pripadalo ze to resetuje i vnitrni stav pro reprezentaci vnitrniho (rekneme zjednodusene ze fyzickeho) usporadani na usporadani logicke (tzn aby to system videl jako plochu s postupnou adresaci) s tim ze to odignoruje informace o realokovanych castech disku, pokud se to vyskytuje u jednoho vyrobce tak klidne muze jit o chybu v implementaci firmwaru karty (tzn fotak vysle pozadavek na reset vnitrniho stavu, firmware to dokasle) nebo chybu firmwaru v fotaku
    TURBO
    TURBO --- ---
    ADAM: nechci foťák reklamovat. Chci si fotit svoje píčovinky a bejt v pohodě a nikoho moc neprudit (pokud nebude nikdo prudit mě).

    Jenže když vím, že to dělá blbosti, kde mám záruku, že se mi tohle jednou nestane při normálním formátu karty? Nebo že přijdu o nějaký pro mě cenný zaznamenaný okamžiky? A neni hezký když mám novou věc koupenou za plnou cenu, aby ta věc fungovala se vším všudy tak jak má?

    A jak jsem psal už předtím - když bude problém na straně foťáku, kde budu mít jistotu, že se nějaká chyba (procesoru? paměti? nevim?) časem nerozšíří tak, že bude celej v háji a to pokud možno těsně po skončení záruční lhůty?

    Nevim, prostě mi to přijde divný a nemám z toho dobrej pocit. Ano, radši bych žil v blažené nevědomosti, šel znova vyreklamovat kartu a už nikdy nepoužil low-level formát. Ale neumim to.

    p.s.: úplně původně jsem sem psal ne proto, že "kurva doprdele jedno tlačítko je na foťáku světlejší než ostatní, sere mě to, asi si nechám vrátit prachy", ale protože je mi do breku, že mám věc, s kterou možná neni něco vpořádku, věc, která mě osobně na moje poměry stála fakt hodně peněz (pro někoho možná k smíchu, pro mě 13 litrů za celou základní výbavu bylo fakt dost peněz) a hodně dlouho jsem zvažoval koupi a protože se prostě bojim, aby byla ta věc vpořádku.

    p.p.s.: ještě bych se na to mohl vykašlat úplně a koupit si místo 1x8GB karty třeba 4x2GB karty a bejt v pohodě. Problém nevidim a timpádem neexistuje. Ale tohle mě prostě život nenaučil.
    TURBO
    TURBO --- ---
    GHOSTSTALKER: je to tak, aut. servis je AWN, dokonce to má Alza i na svejch stránkách. Takže v tom nejhorším případě si nechám v Alze potvrdit záručák a pak posvištim na Vinohrady. Ach jo :(

    Díky.
    ADAM
    ADAM --- ---
    takže pokud to shrnu

    - nevíme jakej to má význam
    - nefunguje to jen v určité kombinaci foťák + karta


    přesto kvuli tomu chceš celej foťák reklamovat. - no nevím.. :-)
    TURBO
    TURBO --- ---
    ADAM: to si osobně nemyslim. Když nějaký zařízení má nějakou funkci, k čemu potom je, když není vpořádku? A kdyby byl k ničemu, jistě by ho výrobci do foťáků nedávali.

    Je to stejný jako třeba s harddiskem. Buďto formátuješ "quick", kdy se smaže jen tabulka souborů/adresářů, ale samotná data na disku zůstanou. Při zápisu nových dat se data zapisují chaoticky a nesouvisle, což může způsobovat pomalost zápisu i čtení dat.

    Při úplnym formátu (výrobci foťáků tomu říkají "low-level format", ale s opravdovym low-level formátem jakej se používá u hdd to nemá nic společnýho) se celá oblast pro zápis dat přepíše nulama a tím se jakž takž docílí spojitosti volnýho místa.

    Ono u pamětí je to vlastně hodně sporadický, protože tam je přístupová doba furt stejná. Kdežto u disku je sakra rozdíl, jestli při kopírování 1.000 souborů máš tyto spojitě za sebou na disku nebo jsou rozstrkaný po disku všude možně a hlavičky disků se pak můžou strhat jak běhaj sem a tam :)

    Takže teď vlastně taky úplně přesně nevim, jakej význam má formátovat paměťovou kartu pomalym formátem (ten název "low-level" je prostě hodně zavádějící) ...

    Ono pokud je problém ve foťáku, tak teď to může bejt problém s formátem a za půl roku může bejt foťák v kopru (pokud je například špatná operační paměť a chyby se budou šířit). Nevim, vařim z vody, teoretizuju.
    ADAM
    ADAM --- ---
    a k čemu že ten low level format je? není prostě lepší na to už víckrát nemačkat?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    SYNTHY: Bud odstrani vadu, nebo vymeni za novy kus (nebo vrati penize a Turbo si za to koupi 2000D:). Prast jak ouhod.
    TURBO: Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, jeho identifikační číslo, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.

    V Alze běžně stačí faktura.

    Na autorizovaný servis tě můžou odkázat, pokud je v místě prodávajícího nebo v místě pro tebe bližším.

    V Alze opět běžná praxe, že Pražáka odkáží na servis v Sušici. Nicméně u Canonu to bude asi AWH (kde zase imho budou chtít záručák) a to je na Vinohradech. Kdyby to byl jiný servis někde v háji, tak to dej Alze, at si to pořeší sama (udělají to samé, co ty - pošlou to tam - akorát jim to bude trvat déle:)
    TURBO
    TURBO --- ---
    ještě mě tak napadlo - jak je to se záručákem, co je v originál balení? Vlastně mám jen "potvrzení o koupi", prostě cár papíru od prodejce s razítkem a datem prodeje ...

    A co například pak s tím, že Alza.cz, kde jsem foťák koupil se ohání tím, že v případě reklamace se má zákazník obrátit přímo na autorizovaný servis?
    TURBO
    TURBO --- ---
    SYNTHY: ok, díky moc, to si určitě poznamenám, myslím docela cenná rada!

    Že to je spotřebák chápu a nenadávám, chyba se může stát, no uvidím ještě co na to u Canonu a co na to pak případně 3. karta ...

    Zatím mám aspoň tu starou 2GB kartu, takže mačkat můžu dál :)
    SYNTHY
    SYNTHY --- ---
    O nic nejde, je to jen "rada" jak postupovat.
    SYNTHY
    SYNTHY --- ---
    GHOSTSTALKER: To je zákonná záruka, ale uplatnit rozpor může do 6 měsíců. Po šesti měsících by došlo na servisování a ne výměnu za nový kus.
    SYNTHY
    SYNTHY --- ---
    TURBO: ... to chápu, ale je to spotřební elektronika a chyba se může stát. Říkám to jen preventivně, kdyby náhodou došlo na zjištění chyby DSLR , tak aby s tebou prodejce nechtěl vy****t a opravovat. Při případné reklamaci je třeba doslova nechat zapsat uplatnění rozporu a zažádat o výměnu , nebo kačky.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    SYNTHY: Vždyť je to normální "záruka" (odpovědnost za vady prodané věci) dle §§ 619 a násl. OZ, takže normálka 24 měsíců.
    TURBO
    TURBO --- ---
    SYNTHY: nj, ale já bych radši fotil :(
    SYNTHY
    SYNTHY --- ---
    GHOSTSTALKER: Protože pak může při reklamaci uplatnit rozpor a na zaklade § 616 odst.3 Občanského zákoníku pokud zavada vznikne do 6 mesicu, zadat vymenu pristroje nebo vraceni penez.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam