• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOMEEKJungle / Drumandbass a všemožné zlámaniny

    DISKOFILŮM VSTUP ZAKÁZÁN / 2024: ZBYLI JEN DISKOFILOVÉ A DŮCHODCI

    EMOTIKONY / PHUN WORDS

    I Klute to ví: "Never trust a white man with dreads"

    2014 motto: never trust a dj that doesn't use headphones...

    rozbalit záhlaví
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    VEX: a tvrdim nekde, ze by vznikla?)) od zacatku to prezentuju tak, ze mam problem s nim a jeho "odkazem", ne s dilem samotnym. mozna by bylo dobry si tohle uvedomit, nez me tu hromadne budete bombardovat "wall-of-text" o tom, jak je Timeless genialni))
    VEX
    VEX --- ---
    FALLENGEMINI: Toje mylná představa. Ta díla by bez Goldieho nikdy nevznikla. Hirst si žraloka taky nenakládal vlastníma rukama.
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    RONDO: v tom je prave ten zakladni rozpor. to dilo by nikdy nevzniklo, pokud bys k tomu nemel toho dalsiho cloveka. u Da Vinciho taky nesedel nekdo dalsi, kdo by mu rikal, jak ma vest tahy stetce. z tvoji premisy pak vychazej presne takovy osobnosti jako Goldie, co se povazujou za umelce a jejich charakter pak odpovida tomu elementarnimu nedostatku pokory, kterej jde ruku v ruce s tim, ze pokud je ti neco blizky a chces tvorit, mel bys mit tolik respektu, aby ses to naucil a poctive si to odmakal od A do Z. jinymi slovy vysledek je stejnym dilem prace i vize. samplovani je v tomhle ohledu uplne jinde (viz Warhol, kdyz uz jsem zabrednul do ty vytvarky).

    a tim koncim))
    RONDO
    RONDO --- ---
    FALLENGEMINI:
    Má troška do mlýna: :)

    Dílo je vždycky víc než jeho tvůrce, jméno pod kterym něco vyjde je způsob jak to prodat, zmarketovat, dostat k někomu "tam venku". Jakmile to začneš stavět tak, že umělec je na prvním místě, okamžitě se otevírá pandořina skříňka témat jako samplování, používání "cizích" nápadů etc. Jména uměleců, potažmo labelů, jsou akorát kóty, podle kterej se můžeš orientovat v "nabídce" - ať už při hledání nebo při přemejšlení nad tim, co s čim souvisí a jak věci navzájem odkazujou na sebe etc. Soutěž o to, jestli je Goldie víc než Photek, je z podstaty nesmyslná, jediná otázka je, jestli se ti víc líbí jeden nebo druhej track.
    Goldieho jméno jako podpis pod trackem vždycky znamená, že je solidní šance, že to bude bomba. Kdo to odkroutil, kde vyříznul samply, kterou melodii z klasický hudby použil, je mi z principu uplně u šumák, leda že by mě jména jeho spolupracovníků dovedly k dalším dobrejm trackům. Super příklad je Heist, kterej s Goldiem dělal leccos, a jediný, co z jeho produkce dokážu zkousnout je to EP na Headz, který zní, jak kdyby ho dělal s Goldiem.

    A ne, umělece z tebe nedělá ani pokora ani respekt k řemeslu, umělce z tebe dělá dílo, který si přived na svět. Pokoru a respekt k řemeslu můžou mít lidi, který v životě neudělali nic zajímavýho.
    VEX
    VEX --- ---
    FALLENGEMINI: pochybuju, ze bude, ale jestli jo, tak pod mým určitě ne. Je to hardtekno:D
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    ILL_EEL: ja je nemotam, zamerne to davam k sobe, protoze to vnimam dost podobne. kdyz si budes delat novej obyvak, tak mas 3 moznosti - bud si ho navrhnes a udelas celej sam (jsi architekt), nebo mas nejakou predstavu a sednes si s architektem (nejsi architekt, maximalne designer) anebo si ho nechas z fleku navrhnout od nekoho jinyho (nejsi architekt).

    pointa je v tom, ze vize z tebe nedela umelce. umelce z tebe dela pokora a respekt k remeslu, ktery bys mel ovladnout - at uz jako producent, hudebnik, malir, atd. klidne me tu ale dal presvedcuj o tom, jak si to Goldie odpracoval a ze Playford nikdy nic sam neudelal, coz ale ve finale pramalo souvisi s tim, co jsem mel na mysli.

    VEX: a bude release pod jeho jmenem?))
    SLAMITCH
    SLAMITCH --- ---
    VEX: Mě snad bavilo jenom tohle, což ovšem zní spíš jako minimalističtější klasika s pár moderníma vskuvkama. Ale je to rovný, takže jsem OT :)

    Carl Craig presents Versus (Full Concert)
    https://www.youtube.com/watch?v=-U0OultlRl8


    AKISAN: Jo, to šlo. Ale víc na mě zapůsobili tehdá na Pohodě, což mohlo bejt i tím, jak kontrastní tam byli v porovnán s ostatní hudbou.
    VEX
    VEX --- ---
    FALLENGEMINI: před měsícem jsme seděli s kámošem u mě a on říkal co mám dělat a já to v abletonu klikal. Řekl bych, že výsledek je tak z 90% jeho práce.
    ILL_EEL
    ILL_EEL --- ---
    FALLENGEMINI: taky tady ale motas nekolik veci dohromady, tohle neni zadnej ghostproducing. A kdyz se podivam na Goldieho a Metalheadz diskografii, tak mi neprijde ze by si to neodpracoval. Jako ja bych chapal, kdyby kazdej jeho track znel jinak, ale on ma svuj vlastni sound, nehlede na producenty/engineery. A neni to nejakej sound, kterej by zkopiroval od jinejch. Mimochodem, vybavis si nejakej solo track nebo album od Playforda? Nevybavis...cim to asi bude?

    K produkci hudby potrebujes i hromadu napadu a treba tak originalni album jako Timeless jen tak z nekoho nevypadne.
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    ILL_EEL: vsak ja nikde nerozporuju to, co rikas. jen k tomu mam takovej postoj, ze je hezky mit vizi, ale mel by sis ji taky umet odpracovat. ghostproducing/sound engineering je hodne rozporuplny tema obecne. jinak samozrejme doba je takova, jak rikas, ale ve finale na tom nevidim nic spatnyho, tu dobrou muziku (nebo cokoliv dalsiho) si stejne najdes))
    ILL_EEL
    ILL_EEL --- ---
    FALLENGEMINI: Tohle je hodne zjednodusujici. Kdyz si prectes interview s Playfordem, tak on ti rekne, ze by Inner City Life bez Goldieho nikdy neudelal, protoze sam nebyl tak kreativni. At uz pro Goldieho delal kdokoliv, tak to melo ten jeho sound. Goldie mozna neni technickej genius, ale clovek s umeleckou vizi, kterej se dal dohromady s technicky schopnejma lidma, ktery byly schopny mu pomoct jeho myslenky technicky zpracovat. Nevidim v tom zadnej problem, v 90s tohle bylo uplne normalni, taky protoze ovladat tehdejsi gear nebyla zas takova prdel, zvlast kdyz si treba nemel vlastni studio.

    Naopak je mozna skoda, ze uz to tak moc nefunguje. Pak mas hromadu prumernejch tracku, ktery jsou technicky dobry, ale bez napadu a originality.
    GENERIXX
    GENERIXX --- ---
    Nedavno "objeveno", totalni historicka jizda, dejte si!

    Tasha (All Vinyl Jungle Set) | Keep Hush Live: 1985 Music Takeover 2
    https://www.youtube.com/watch?v=zzoxXIHJcFI
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    L4MA: toto je ovsem kvalitni nazor)
    L4MA
    L4MA --- ---
    AKISAN: je to tam dobry, jen ty tam na to nejsi stavenej. :)
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    L4MA: vyydrzel sem tam par hodin...furt stejny))) za pul roku se tam zase kouknu, to by mohlo stacit....snad to zase nekdo v zachvatu nevymaze. keep me updated)
    L4MA
    L4MA --- ---
    AKISAN: je to spis tragikomedie, takze jo. .)
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    L4MA: ja dal ted celej rozhovor s Blehou..... unesu jeste dalsi Drama?
    L4MA
    L4MA --- ---
    AKISAN: [ Pomlouváme DJs a scénu v.2.0 - pokud teda nejsem na nějaký retro soutěži ]

    vem to od zacatku, drama queen inkflo ho cely hodil do kose. :)
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    sorry za ot.... ale kde je "pomlouvame auditko....." aka. zed nářků? vi nekdo?
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    M4Y4: uplne jednoduchy. hudebne je to clovek, co vzdycky ke svoji produkci potreboval nekoho dalsiho, kdo to ve studiu odmaka za nej. netvrdim, ze na tom zalezi u ty hudby samotny, kterou ocenuju, jeho jako cloveka/producenta nikoliv. srozumitelny?
    M4Y4
    M4Y4 --- ---
    FALLENGEMINI: uprimne ten clovek z velky casti osobne i hudebne ztelesnuje presnej opak toho, co je dle myho hodno nejakyho obdivu

    Tohle bych prosil rozebrat, hlavně tu část o hudbě, uf.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam