SRNECEK: v obou jde o to, být schopný předat příběh tak, aby to někdo jiný chtěl číst a nebo se na to koukat. U beletrie ti stačí oslovit daleko menší publikum, protože pokud chceš, aby z tvého scénáře bylo něco jiného, než školní cvičení, tak ten film někdo musí zaplatit.
Takže cílem je být sdělný, tedy kromě nějaké originality, tématu a tak. A na rozervané vlastní nitro se to dá uhrát tak maximálně jednou.
Proto je daleko lepší naučit se odstoupit od své rozervanosti osamělého hrdiny, zjistit a zjisit jak to vypadá v jiných rolích.
Ono je dost nerálné představovat si, že psychoterapiie, po té co zabere nastoli trvalé změny k lepšímu. Není nic jednoduššího, než se vrátit z pracně vydobytého neutrálu, či dokonce spokojenosti k původní mizérii.
Z čehož plyne, že zrovna při psaní libovolného příběhu ti psychoterapie, respektive poctivé vyznání se v sobě, rozpoznávání odkud co přichází a co to v budoucnu způsobí, rozpoznávání co si nalháváš a před čím zavíráš oči, tak tohle všechno ti může být jedině ku prospěchu.