• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTlow-end audio hardware aneb hifi pro normalni smrtelniky - zesiky, monitory, receivery, ...
    SPOTS
    SPOTS --- ---
    BIGJOINT: 1) ujisti se, že to máš v tv zapojené do line out (nikoliv IN)
    2) podívej se do nastavení televize - zvuk - výstup nebo tak něco. Bývá tam přepínač (interní repro vs externí zařízení).
    RUM
    RUM --- ---
    ahoj lidi, hledám nějakou externí alternativu zvukové karty xonar DX. moc tomu nerozumím, ale všiml jsem si, že moje základní deska má S/PDIF výstup. lze pak takovou zvukovou kartu nahradit něčím takovým? http://www.alza.cz/fiio-d03k-taishan-d419215.htm bude zvuk stejně kvalitní? za tímto převodníkem mám DIY zesík, takže mě stačí převodník jako takový. Pokud existuje něco kvalitnějšího tak sem s tím :-) díky
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    VOZKA: Já jsem s tím spokojenej. Elektrostaty (Martin Logan, Quad...) a magnetostaty (Magnepan, Apogee) se zadním odrazem nutně počítají jako s přirozenou součástí designu (dipól), všesměrový bedny jakbysmet (MBL, German Physiks, Bella Luna/Duevel) a spousta konvenčních top beden (Infinity IRS/Beta/Gamma, již zmíněnej Von Schweikert, Verity Lohengrin, Wilson Grand Slamm i Alexandria (ta má dokonce výškáč dovrchu)...) má hromadu repráků zářících dozadu namontovanejch navíc (bipól). Za mě to funguje skvěle, je to princip uplatňovanej v tom nejvyšším high endu, nebál bych se toho. Navíc to jsou většinou výškáče a supervýškáče dělený třeba na 10k, takže to dodává jenom "prostor", a to včetně nahrávek z koncertní haly.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Canton LE109 za 8,5 litru, kdyby to nekoho zajimalo

    Prodám : Sloupová reprosoustava 100 % stav - Canton LE 109 (Stránka 1) - Bazar / inzerce - Audioweb.cz
    http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?pid=310035#p310035
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MACHALIK: A jak to ovlivňuje dozvuk, ozvěny, celkovou ambienci z původní nahrávky? Když se ti defakto sčítá nahranej prostor s prostorem kde jsou bedny. Určitě to funguje perfektně na mrdací jazz kterej používá na výstavách většina vystavovatelů, protože to je všechno nahraný mikrofony zblízka aby to produkovalo "intimní zvuk" kdy máš pocit že jsou hudebníci před tebou, ale co na nahrávku z koncertní haly?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Nemáš pravdu. Kdybys na něco hrál, věděl bys, jak se mění charakter zvuku, před / za ozvučnicí., etc. Jde spíš o to, jak je nasnímaná nahrávka. " Směrová charakteristika" v kontextu tvého příkladu je daná spíše mikrofony, ale ty se s čistě kulovou ch. využívají minimálně.
    Ale při reprodukci je prostě nejvýhodnější simulovat všesměrový / př. bodový zdroj.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Pendrek, vokály jsou dechy, ergo směrový, a navíc to není nástroj, ale strunný nástroje vyzařujou ozvučnicí a ta je všesměrová, maximálně ji z jedné strany tlumí masa lidskýho těla, kterou vlny neproniknou. Ale nástroj jako takovej je zase jen aproximace pulsující koule. Kytara, housle, klavír, buben, triangl, všechno kromě žesťů/dechů, dud a dalších horn.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: přesně, třeba kontrabas, či viola
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Ale prdlajs. Např. všechny strunný nástroje vyzařují směrově, vokály taktéž.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: PS: Pravda je, že tyhle dozaduvyzařující vejškáče a středovejšky dodávají prostorovýmu podání takto konstruovanejch beden cosi navíc, co podle mě nelze dosáhnout "kontrolovanou směrovostí". Extrémním příkladem jsou MBL, pulsující koule, který mají za mě ten nejlepší prostor ze všeho, co jsem kdy slyšel, a je to zkrátka proto, že se chovají jako ta koule, čiže jako většina hudebních nástrojů (směrový jsou snad jen dechy).



    Ale jsem teda hrubě ot.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOKKTOR: To je pasivní radiátor, to je zas ještě něco jinýho. Měly to třeba Revox Symbol B (ten spodní):





    Je to svýho druhu bass reflex. Výhodou jsou kontrolovanější parametry než u vzduchu v nátrubku a lépe znějící basy.

    DEIKSAC: Nechce se mi to hledat, ale byl bych ochotnej se vsadit, že je zapojenej ve fázi. Ostatně u vejškáče je to jedno, fáze odrazu je zcela a beze zbytku odvislá od vzdálenosti zadní stěny, přičemž roli hrajou centimetry, takže je to jedno. Ale zapojený to bude ve fázi. Plus u vejškáče je to, jak říkáš, jedno, jde jen o fantomovej odraz a řekněme pseudoprostor, nic vysloveně skutečnýho jako u reálných, full range dipólů (Logany, Magnety, ty Jama a další).
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    DOKKTOR: jako basreflex to maká, místo hmoty vzduchu v mátrubku rozkmitáváš membránu, nevýhodou je obecně větší ozvučnice než u br
    MACHALIK:nevim jestli bych na to sázel, že ten vejškáč bude ve fázi. koneckonců dává se tam primárně proto, aby "ozářil" zbytek místnosti a přispěl tak k frekvenční vyváženosti zpožděnejch opdrazů. NIcméně přijde mi to komplikovaný oproti kontrolovaný směrovosti, kdy lze podobnýho výsledku dosáhnout s menší komplexitou
    BIGJOINT
    BIGJOINT --- ---
    ahoj, tady lama. Poridili jsme si velkou Phillips televizi. Sincema jsem ji propojil se starsim zesikem Yamaha. A nic se nestalo:) Televizni technik poradil at tv napojim do vystupu pro sluchatka. To sem udelal a zvuk ted sice funguje, ale prijde mi, ze to neni co jsem cekal. Dotaz: je rozdil v kvalite zvuku z vystupu pro since a pro sluchatka? Proc nejde zvuk z novejsi tv do starsiho zesilovace krz since?
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    MACHALIK: kdysi sem na to narazil, při hledání nejakých plánů. reprák se tam montuje, ale bez magnetu, jako pasivní jednotka, kerá má za pčel upravit kompresi komory (neco mezi uzavřenou a basreflexem). nikdy sem se tím ale do hloubky nezabýval, takže jak to uplně přesně funguje si musíte dohledat.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Vlastně si myslím, že princip z obrázku (dva repráky pracující do jedné bedny v protifázi a zářící na opačný strany) nikdy nikdo ve skutečnosti nepoužil, protože je to blbost z tolika hledisek, že až nechápu, proč je to takhle namalovaný. Kromě toho, že by se takováhle bedna díky přesunu hmot chvěla tak, že by možná i spadla (počítaje i s basáky v dipólu), je to i zbytečný dublování nákladů, protože zadní strana repráku funguje úplně stejně jako přesní strana, takže dávat tam na to extra reprák nedává vůbec smysl (plus přední a zadní strana jednoho repráku se chovají skutečně jako dvě fáze jednoho repráku včetně všeho jeho zkreslení, kdežto dva různý repráky, i když stejný, budou přece jen mít nepatrně jiný parametry, čili se jejich zkreslení ještě naprosto zbytečně sečtou). Plus by se to pravděpodobně rozkmitalo i z hlediska absence tlumicího tlaku za membránou, se kterým se počítá. Je to úplná blbost, ten obrázek, zapomeň na něj.

    Když už se montuje reprák na zadní stranu bedny, je vždy ve fázi = bipól (v tomto případě ten pásek uprostřed):

    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    WILDENBURY_SQ: S tím rozdílem, že u dipólu se většinou nepoužívá ten princip na obrázku, využívá se pouze zadní strana membrány:





    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    MACHALIK: Ah, chápu, něco jako push-pull a boxer ve světě motorů :) Díky.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    WILDENBURY_SQ: Ve zkratce, dipól je třeba Martin Logan nebo Magnepan, tj. jeden reprák, kterej je otevřenej na obě strany a vyzařuje dopředu i dozadu s opačnou fází. Dopředu tlačí, dozadu ve stejnou chvíli tahá. Bipól jsou pak dva repráky osazený na obě strany ozvučnice, ale oba jsou ve fázi, takže oba tlačí, oba tahají. Příkladem jsou třeba Mirage M-1 a M-3.

    Dipól:


    Bipól:
    PELDA
    PELDA --- ---
    MACHALIK: díky... 23 pobavilo :)
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    MACHALIK: Jaky je prosimte v auditotechnickem zargonu rozdil mezi dipolem a bipolem?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam