• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTlow-end audio hardware aneb hifi pro normalni smrtelniky - zesiky, monitory, receivery, ...
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    FARFELOO: A to konkrétně nejlevnější model od tý samý firmy :). Akorát s těma pasivama za tuhle cenu bych nevěděl. Od AQ jsem ještě žádný dobrý repráky neslyšel, a celkově mi přijde že překonat aktivní monitory v týhle low-end ceně je dost těžký.
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    MARASAN: A DAC k tomu…
    NEVIEM
    NEVIEM --- ---
    NEVIEM
    NEVIEM --- ---
    nedavno som tu pisal, ze vyberam aktivne monitory. teraz premyslam, ze by som kupil nejake pasivy + zosilovac. kolko stoji nejaky schopny entry level zosilovac, co stoji za zmienku? tych hifi pasivov je pekny vyber, docela sa mi to zapacilo. s akou sumou pocitat pri zosilovaci? pasivy par do 300 e, chcel by som 6.50'' - 8.00''. pripadne tip na pasivy v tejto velkosti do spominanej sumy
    ENGUMAZ
    ENGUMAZ --- ---
    WEWERKA: kolik by stál?
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Nehodi se vam nekomu Onkyo TX-SR507? Fungovalo bez problemu, ale upgradovala jsem.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Jakej za tím asi je příběh? Myslím tím, že jak k tomu přijde že někdo má doma "úplně novej" 40 let starej kazeťák, obalenej igelitama a izolepama, v krabici, která vypadá, že na ni nikdo nikdy nešáhl? Někdy by mě to u podobnejch NOS věcí fakt zajímalo...

    https://www.ebay.com/itm/224858779421?hash=item345aa0af1d%3Ag%3AtB8AAOSw9yxiG1uh&amdata=enc%3AAQAHAAAAoLsXkxq8rR2YhnLxXWNWrGUNm2XPrbJ374XHCJLdLbjWdrS5KIJn94gXD0SVtPyhvhrq6bTiGtMEd1dOkhXAIa6MnLwKweBUH4AIif8yfx6Xr1ghUzWuhDAaGuht%2BxDEUE4o4IHjGwgq14g%2BOfNn2Xre%2BjqugJF1D%2Bc1r%2FCW3fXP4o2H8H4Rb8DteAWq%2BT%2B1i%2FhgXvbxAik6c1%2BNu79RN%2F4%3D%7Ctkp%3ABk9SR7DgqoPwYA
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    Funguje jenom Stereo. Multi Ch Stereo ani Rock Arena atd nefungují, tedy hodí receiver do standby.
    Zkusím ten hard reset - díky moc, to jsem nenašel.
    Servis můžu zkusit, ale bojím se, že bude blízko pořizovací ceně toho receiveru - 5000 z bazaru (loni lehce přes rok).
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Můžeš zkusit ještě factory reset

    "During standby, press ON/STANDBY while pressing 9 and SOURCE simultaneously.2Once the display starts ashing at intervals of about 1 second, release the two buttons.After “INITIALIZED” is displayed on the screen, the “FIRST SETUP” screen is displayed automatically"
    KURVADRAT
    KURVADRAT --- ---
    UMIAKI: Jine surround mody funguji? Multi ch stereo, Rock arena atd.
    Jeste muzes zkusit nastavit speaker setup na 2.0/2.1 a pak pustit Dolby VS. To by teoreticky melo pustit zvuk pres Dolby obvod, ale jen do stereo casti zesilovace. Overis tim, jestli je problem s Dolby obvodem a/nebo casti zesilovace, co zivi zbyle repro. To samozrejme za predpokladu, ze Dolby VS zajistuje stejny obvod, co Dolby PlII.
    Dal uz je to o tom ten receiver rozdelat a s merakem hledat problem, pripadne to hodit do servisu.
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    KURVADRAT: Takže stereo receiver/Surround brick?☹️
    KURVADRAT
    KURVADRAT --- ---
    UMIAKI: Tipnul bych si, ze v oblasti toho Dolby obvodu bude vadna soucastka, ktera zapricini problem s napajenim a tim se cely receiver vypne
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    Můj receiver se zničehonic začal vypínat když přepnu Surround mode na Dolby PlII. Ve stereo funguje. Arc funguje taky.
    Zkoušel jsem už odpojit všechny repro a pořád totéž.
    Je to Denon Cara. Netušíte co s tím může být?
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    KOSSTRA: normalne v hobby marketu maji metraz. hledej spis mekkej, lip se s tim dela nez s tuhym dratem.
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    KOSSTRA: Mám v eshopu metráž NorStone (CL400 bude v pohodě) a nebo hotový repro kabely (v opletu a s banánky, které se dají i snadno vyměnit, kdyby se dřík ulomil.

    Kabely a napájení | Reprokabely | hifipartner.cz
    https://hifipartner.cz/kabely-a-napajeni/reprokabely/c1083
    KOSSTRA
    KOSSTRA --- ---
    Ahoj, muzete prosim poradit, kde koupit repro kabely? Obchod v praze nebo nejaky eshop.
    Zesilovac ma vystup 8 Ohm 2 x 40 Watt, repraky jsou no name :) cili nejaky levny dvojzilak asi vystaci, ale nevyznam se jakou treba tloustku kabelu.
    Nej kdyby jiz mel 2polovou vidlici na jednem konci (zosik ma svorku), ale prip. si to nejak naletuju
    4-5 metru
    Moc diky
    VEX
    VEX --- ---
    VOZKA: super, díky. Kvůli tvému vyjádření jsem to sem vlastně dával:)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    VEX: Nevím jestli má moje slovo nějakou váhu, ale imo ten článek není moc dobrej, tak to zkusím nějak doplnit.
    Jednak je tam pár chyb, ale ty nejsou zásadní. Především ale funguje jako takový přehled populárních technologií, ale neřeší tu důležitou věc - jak daná technologie spolupracuje s akustikou místnosti a jaký díky tomu teda vlastně vytváří zvuk. Což je to podle čeho by měl člověk monitory kupovat.


    Důležitější chyby:
    Group delay neboli "overhang" na basech u basreflexů sám o sobě skoro nikdy slyšet není, bavíme-li se o monitorech a ne třeba o levných bedničkách k počítači. Zdaleka největším zdrojem tohohle dunění jsou rezonance místnosti samotné, skoro nikdy ne repráky. Dá se to navrhnout blbě, ale moc se to už neděje.

    Na otázku jestli jsou lepší uzavřenky nebo basreflexy není odpověď. Podle mě jsou u malých monitorů většinou basreflexy lepší protože ten rozsah směrem na subbasy je důležitý a pomalejší pokles uzavřenek ho nenahradí. U velkých beden naladěných níž to může být naopak a ten pomalejší pokles uzavřenek spolu s přirozenými rezonancemi místnosti můžou vytvořit neutrálnější basy.

    Největší problém basreflexů je to, že často nejsou zevnitř úplně zatlumené a vychází skrz ně ven i něco ze středů. Proto je lepší když je port zezadu a ne zepředu, kde se pak aspoň část středů odrazí mimo vás nebo nějak pohltí (dunění u zadních basreflexů je mýtus, pokud je nedáváte třeba 5 cm ode zdi)

    Frekvenční charakteristice a rezonancím na basech v běžné místnosti _vždycky_ (pokud neprodukujete v hale nebo v profi studiu) dominují rezonance místnosti. Nejlepší způsob jak si zařídit kvalitní basy není lavírovat mezi typy ozvučnice ale koupit si za 1500 měřicí mikrofon do USB a věnovat jedno odpoledne tomu, že se ho naučíte používat na room correction.

    Řeší tam, že širokopásmáče mají nejlepší středy - taky je používám, takže s tím samozřejmě souhlasím :)), a že důvod proč dvoupásma často mají středy horší je výhybka. Ale neřeší možná nejdůležitější věc: tenhle efekt špatných středů je z velké části tvořený problémy s direktivitou.

    Konkrétně to většinou znamená, že kolem dělící frekvence přestává hrát středobas, který (kvůli své velikosti) vyzařuje docela úzce, a začíná hrát výškáč, který hraje všesměrově. Takže mimo osu je na středech díra. A vy neposloucháte přímý zvuk, posloucháte směs přímého a odraženého, a tenhle problém je kvůli tomu velmi slyšet. Čím větší reprák, tím dřív začne hrát směrově. U bedny s 8" středobasákem a klasickým výškáčem bez zvukovodu se výhybka z tohohle důvodu prakticky nedá udělat dobře.

    Cesta je buďto použít menší basák anebo (dle mého lépe) použít zvukovod a tím tvarovat směrovou odezvu výškáče. Tím se zároveň redukují odrazy od místnosti na vhodnější míru.

    A proto tady doporučuju ty Kali LP-6/8 anebo JBL LSR305/6/8p (které mimochodem navrhoval ten samý člověk), protože tohle mají myslím z těch nejlevnějších monitorů zvládnuté nejlíp.


    Malé chyby:
    Koaxiální repráky většinou i přes velké výhody zmíněné v článku nemají nejlepší zvuk protože středobasový reprák se chová jako zvukovod pro výškový měnič uprostřed něj, a tvar zvukovodu je pro frekvenční charakteristiku (a tedy i celkový zvuk) výškáče naprosto zásadní, ovlivňuje ji zhruba stejně jako výškáč samotný. Nejlepší zvukovod je absolutně hladký a plynulý, což žádný středobasový reprák není. Výsledek je, že i když frekvenční charakteristiku v ose třeba pomocí DSP vyrovnáte do rovna, tak mimo osu tam budou hromady různých hrbolů, které budou v každém úhlu trochu jiné. Tohle je vidět i na měření KEFů, kteří jsou v tom jedni z nejlepších. Jediný o kom vím že to dělá skoro bez nedostatků je Genelec.

    Transmission Line a další (ne)porty - tam je blbostí víc, ale není to důležité protože ve studiových monitorech kvůli ceně a velikosti skoro nejsou. Nejsou nutně horší nebo lepší než basreflexy, nemají nutně menší group delay (často naopak, pokud je výrobce používá k tomu aby repráky naladil níž než by bylo s basreflexem možné, což děláme třeba my), vycpání tlumícím materiálem nezpomaluje basy.

    MTM konfigurace a D'Appolito nejsou jedno a to samé. Většina z beden na obrázcích D'Appolito nebude. Obecně MTM je většinou špatný nápad a vytváří mizernou direktivitu. Pokud jsou střeďáky a výškáč normální a po stranách jsou basáky, tak to většinou problém není.
    VEX
    VEX --- ---
    Zrovna vyšel článek na SOS jak vybrat monitory. Ups and downs

    How To Choose Studio Monitors
    https://www.soundonsound.com/sound-advice/how-choose-studio-monitors?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam